تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۶۱۹۰۶
مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور از اجرای طرح تجهیز و نوسازی در 125 هزار هکتار از شالیزارهای استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رضا عظیمی در مراسم هماهنگی آغاز عملیات اجرایی شدن طرح تجهیز و نوسازی در 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان، اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی به منظور مکانیزه کردن این شالیزارها در 70 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان و در 55 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 150 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شمال کشور قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی را دارند، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، برای اتمام طرح‌های مکانیزاسیون در اراضی شالیزاری استان‌های شمالی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 700 میلیارد ریال و در سال آینده نیز سه هزار و 500 میلیارد ریال برای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال، اعتبار پیشنهاد شده است.

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور گفت: در گیلان 238 هزار هکتار، مازندران 230 هزار هکتار و در گلستان 48 هزار هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در این سه استان، مصوب سفر دولت است.

عظیمی خاطرنشان کرد: گیلان بین 16 استان برنج خیز کشور، با تجهیز بیش از 70 هزار هکتار اراضی تاکنون پیشتاز بوده است.

وی تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور را در دستور کار دولت ذکر و اضافه کرد: 80 درصد برنج کشور در سه استان شمالی تولید می‌شود و طرح تجهیز و نوسازی اراضی، در حفظ پایداری این محصول و کاهش دشواری‌های کشت نقش مؤثری دارد و اجرای این طرح بیشتر در گیلان و مازندران متمرکز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح تجهیز برای 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان طی پنج سال جدای از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

علیرضا شعبان‌نژاد افزود: حدود 50 پیمانکار باید تا بیستم بهمن ماه سال جاری، 50 درصد اراضی تحت پوشش خود را تجهیز کنند و تا اول اردیبهشت ماه سال آینده، باید اراضی شالیزاری مشمول طرح تجهیز بصورت آب تخت تحویل شالیکاران قرار گیرد.

شعبان‌نژاد یادآور شد: امسال در 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان طرح تجهیز اجرا می‌شود و این مقدار در سال آینده به 20 هزار هکتار افزایش می‌یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴