کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی قطار زیارتی ساری ـ قم

فارس

1 ارديبهشت 1392 ساعت 12:32

مدیر کل راه آهن شمال کشور از راه اندازی قطار زیارتی ساری ـ قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: منتظر نظر نهایی مسئولان راه‌آهن هستیم.


به گزارش بلاغ،یوسف گران‌پاشا صبح امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی قطار زیارتی ساری ـ قم در آینده بسیار نزدیک خبر داد و اظهار کرد: درخواست راه‌اندازی قطار ساری ـ قم به مسئولان ارائه شد و منتظر نظر نهایی مسئولان راه‌آهن هستیم.
مدیرکل راه‌آهن شمال کشور در ادامه با اشاره به راه‌اندازی قطار ساری ـ مشهد در سال 88 گفت: استقبال مردمی از این قطار بسیار مناسب بود و پیگیری برای راه‌اندازی ساری ـ قم نیز در همین راستا است.
وی در ادامه درباره عملکرد راه‌آهن شمال در سال 91 گفت: بیش از یک میلیون و 529 هزار تن بار در راه‌آهن شمال جابه جا شد.
گران‌پاشا با اشاره به استقبال مناسب مردم از مسافران با قطار به جابه‌جایی یک میلیون و 640 هزار نفر در راه‌آهن شمال اشاره کرد و گفت: در جابه‌جایی بار نیز 45 درصد رشد داشتیم.
وی در ادامه به انتقال بار سیمان فیروزکوه و شاهرود به بندر امیر آباد برای انتقال به کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی خط راه‌آهن گرگان اینچه‌برون حجم بارهای راه‌آهن شمال افزایش پیدا می‌کند.
گران‌پاشا دیگر اقدامات در دست اجرا راه‌آهن شمال را اصلاح هندسی تونل‌ها از نظر ارتفاع برای عبور واگن‌های روسی عنوان کرد و گفت: در ایستگاه‌های داخلی خطوط قطار در بهشهر، ساری، شیرگاه و زرین‌دشت تغییرات محسوسی ایجاد شد.


کد مطلب: 16188

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/16188/راه-اندازی-قطار-زیارتی-ساری-قم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com