تاریخ انتشاردوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۶۰۹۱۳
معاون وزیر سابق نفت و عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: آلودگی هفته‌های اخیر هوای تهران حقانیت بنزین تولید پتروشیمی را اثبات کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عبدالحسین بیات اظهار داشت: آلودگی حال حاضر تهران بهترین شاهد برای اثبات استاندارد بودن ریفرمیت تولید پتروشیمی‌هاست زیرا در حال حاضر که بنزین وارداتی در کلانشهرها استفاده می‌شود، آلودگی هوا بسیار بدتر و طولانی‌تر از زمان قبل شده است. خیلی‌ها در حال حاضر نسبت به کیفیت استاندارد بنزین وارداتی نگران هستند که شایسته است این نگرانی‌ها رفع شود.
وی در خصوص شبهات پیرامون آلوده بودن ریفرمیت‌های تولید پتروشیمی معروف به بنزین پتروشیمی‌ها اظهار کرد: با توجه به این که در تعداد زیادی از کلانشهرها عرضه بنزین تولید داخل قطع شده است و مسئولان اعلام کرده‌اند که بنزین یورو4 به کلانشهرها تحویل داده شده است، در حال حاضر همه علاقه‌مند و خواهانند علت این آلودگی‌های شدید و کم‌سابقه در هفته‌های اخیر را بدانند.

بیات با تاکید بر استاندارد بودن ریفرمیت تولید داخل در دولت گذشته بیان کرد: تولید بنزین داخلی با استفاده از ریفرمیت در آن زمان با توجه به شرایط و نیاز کشور کار درستی بود و ضربه انقلابی به تحریم‌های ظالمانه وارد کرد. زمانی در دولت قبل که از پتروشیمی‌ها خواسته شد ریفرمیت تولید کردند و بعد هم که در دولت جدید خواستند که تولید نکنند به همان مسیرهای قبلی خود برگشتند.

وی تصریح کرد: بهتر است مسئولان شرکت پالایش و پخش و سازمان محیط زیست در مورد تعطیل شدن بنزین پتروشیمی‌ها توضیح دهند. پتروشیمی یک مزیت برای کشور است و هر زمان کشور تشخیص دهد تولیدات پتروشیمی را در کجا استفاده کند، پتروشیمی همواره همراه و غمخوار کشور بوده و هست.

بیات گفت: ای کاش کسانی که به بنزین تولید داخل انگ آلوده بودن زدند باز هم تهدیدهایی که کشور در آن زمان با آنها مواجه بود و صحبت‌های تهدیدآمیز سناتورهای آمریکایی را مرور می‌کردند تا قدر آن اقدام انقلابی را حفظ می‌کردند.

وی عنوان کرد: تولید پتروشیمی‌ها حتی در شرایط تحریمی روی دستشان نماند و اگر شرکت پالایش و پخش دیگر ریفرمیت‌ها را نخواست، این محصول به جای دیگر و بازارهای دیگر انتقال پیدا کرد و درآمد حاصل از فروش آن خیلی بیشتر از قبل هم شد.

معاون وزیر سابق نفت با گلایه‌مندی از برخی کم‌لطفی و بی‌توجهی‌ها درباره بنزین تولید داخل بیان کرد: علی‌رغم ادعای برخی‌ها که آلودگی‌ همه کلانشهرها را به بنزین تولید پتروشیمی‌ها ربط می‌دادند در آن زمان در برخی از کلانشهرها اصلا بنزین پتروشیمی استفاده نشده بود.
منبع : نسیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴