رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منكر:

بايد منتظر عواقب امر به معروف و نهی از منكر نكردن باشيد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۵۷۳۶۸
رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منكر گفت: خداوند در قرآن كريم فرموده كه اگر امر به معروف و نهی از منكر نكرديد، بايد منتظر عواقب آن باشيد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله احمد جنتی در دومین نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منكر كه به بررسی پیش‌نویس دستور‌العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر اختصاص داشت، گفت: تاكنون در ارتباط با امر به معروف، كارهای خوبی صورت گرفته اما باید به صورت عملی اقدام شود و همه در راستای این امر واجب، تلاش و كوشش كنند.

دبیر شورای نگهبان با تأكید بر این كه باید به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر بها داده شود، گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اكنون باید برای اجرای این قانون، فكری بكنیم و چاره‌ای بیندیشیم.

جنتی با بیان این كه نخستین آمر به معروف، خداوند متعال بود، افزود: خداوند در قرآن كریم می‌فرماید كه اگر امر به معروف و نهی از منكر نكردید، باید منتظر عواقب آن باشید. امروز هر مشكلی داریم به خاطر این است كه وظیفه خود را انجام نمی‌دهیم و با دست خودمان، مشكل ایجاد می‌كنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور اضافه كرد: اگر وظایف خود را انجام دهیم، از زمین و آسمان بركت می‌بارد و دیگر مشكلی نخواهیم داشت و درآمدمان درست می‌شود. امروز یكی از مشكلات ما این است كه امر به معروف را انجام نمی‌دهیم. باید این واجب الهی را جدی پیگیری كرده و دیگران را نیز وارد كنیم.

آیت‌الله جنتی با بیان این كه هر كسی باید در حوزه كاری خود در ارتباط با فریضه الهی امر به معروف و نهی از منكر كار كند، گفت: در این ارتباط نیاز به كار هنری داریم. حدیث، قصه و تاریخ زیاد گفته می‌شود اما كار هنری مؤثر عمل می‌كند.

دبیر شورای نگهبان تأكید كرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منكر، هر كس باید سهم خود را ادا كند و امیدواریم این جلسات مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد.
گفتنی است، پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر، 22 ماده دارد كه در جلسه قبلی اعضای ستاد، 11 ماده آن مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در جلسه دیروز نیز سایر مواد این دستورالعمل، بررسی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴