تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۵۶۹۶۸
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به نقش تنقلات مفید در ارتقای سطح سلامتی کودکان ضررهای تنقلات بی‌ارزش برای کودکان از نگاه طب سنتی را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مریم السادات پاک‌نژاد دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره تنقلات مفید برای کودکان اظهار داشت: نقش تغذیه در رشد جسمی, ذهنی و عملکرد تحصیلی کودکان بسیار اهمیت دارد.

به‌گفته وی پیامدهای سوءهاضمه و چاقی در کودکان و نیز نقش ویژه کودکان در سلامت جامعه بیانگر اهمیت تغذیه صحیح و ایجاد عادات غذایی مناسب در دوران کودکی است.

این دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده سهم قابل توجهی از انرژی روزانه کودکان از میان‌وعده‌ها تأمین می‌شود که مفید و مغذی بودن این مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پاک‌نژاد ادامه داد: تمایل روزافزون کودکان به مصرف تنقلات ناسالم که بیشتر ناشی از جذابیت‌های ظاهری و تبلیغات گسترده تجاری است, در دسترس بودن این تنقلات و در مقابل محدودیت دسترسی به تنقلات سالم و عدم آشنایی والدین با تهیه میان‌وعده‌های مفید خود از عللی است که موجب مصرف تنقلات بی‌ارزش بین کودکان شده است.

وی افزود: تدابیر خوردن و آشامیدن در طب سنتی بسیار سفارش شده است، همچنین تغذیه میان گروه‌های مختلف سنی تفاوت دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی یادآور شد: باید دانست که طبع کودکان گرم و تر است و تمام تنقلات صنعتی مانند چیپس و پفک دارای طبع سرد و خشک است که این سردی و خشکی مانع رشد کودکان می‌شود.

پاک‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر کودکان از مواد غذایی گرم و تر مانند بادام, انجیر, مویز و ... استفاده کنند, رشدشان بهتر خواهد شد، توان یادگیری آنان افزایش پیدا می‌کند./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما