در حاشیه اعلام اسامی هیئت موسس جمعیت رهروان ولایت؛

حزب لاریجانی، نزدیک به اصولگرایان یا دوستداران هاشمی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۱۵۳۳۶۱
اعضای هیئت موسس جمعیت رهروان ولایت، برآمده از فراکسیون رهروان نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی معرفی شد و نام نوری قزلجه، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی آذربایجان شرقی و باقری بنابی، از نمایندگان نزدیک به طبف هاشمی در این فهرست است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، از ماه‌ها قبل بحث تشکیل حزبی توسط نمایندگان و فعالان سیاسی نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح بود.

مسئله ای که توسط برخی اعضای فراکسیون رهروان مجلس پیگیری می‌شد تا اینکه نهایتا امروز این تشکل سیاسی با عنوان جمعیت رهروان ولایت اعلام موجودیت کرده و ضمن معرفی 24 تن از اعضای هیئت موسس خود از نهایی شدن اساسنامه خود خبر داد.

حزب نزدیک به لاریجانی یا اصولگرایان دوستدار هاشمی ؟!
اگرچه برخی از این افراد در اظهارنظرهایی از قطعی نبودن این فهرست سخن گفته‌اند، امروز نقطه مشترک این اظهارنظرها اهداف انتخاباتی از تشکیل این حزب و نیز صادر نشدن مجوزهای لازم برای آن توسط وزارت کشور است.

یک اخراجی دولت، یک اصلاح طلب و معاون وزیر ارشاد در جمع هیئت موسس جمعیت رهروان

کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان و مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان دبیرکل این جمعیت تعیین شده است و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و سیدرضا اکرمی، رئیس برکنار شده شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و حمیدرضا کاتوزیان، از نمایندگان ادوار مجلس سه تن از 30 عضو هیئت موسس هستند که در مجلس نهم صاحب کرسی نیستند.

نام 21 تن از نمایندگان مجلس هم به عنوان اعضای هیئت موسس این تشکل سیاسی اعلام شده است که 2 تن از آنان غلامرضا نوری قزلجه و محمد باقری بنابی، نمایندگان آذربایجان شرقی هستند.

این در حالی است که نام 6 تن از 30 عضو هیئت موسس این تشکل سیاسی نامشخص است.

جای خالی فرهنگی، منادی، رحمانی و فتحی پور در حزب منسوب به لاریجانی

قابل ذکر است تعداد دیگری از نمایندگان آذربایجان شرقی در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس عضویت دارند که از بین آنها می توان به فرهنگی و منادی، از اعضای هیئت رئیسه مجلس و رحمانی و فتحی پور رئوسای کمیسیون های اقتصادی و صنایع مجلس اشاره کرد.

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر می رسید که حضور یک یا چند نفر از این چهار نفر در بین نفرات شاخص حزب برآمده از فراکسیون رهروان مجلس دیده شود. اگرچه فرهنگی حدود یک سال پیش و در نخستین روزهای طرح موضوع تشکیل حزب توسط لاریجانی و برخی نمایندگان مجلس از عدم همراهی خود با این ایده خبر داده و تصریح کرده بود: بنده جز نمایندگانی که پیگیر تشکیل این حزب هستند؛ نبوده ومسولیتی به عهده ندارم.(اینجا)

از جمله دیگر نمایندگانی که می توان احتمال حضور آنها در این حزب تازه اعلام وجود کرده را داد مهدی دواتگری، میرهادی قره سید رومیانی، محمد حسن نژاد و الله وردی دهقانی را می توان نام برد.

پیام حضور نوری کارگزارانی و بنابی دوستدار هاشمی

اما حضور نوری قزلجه و باقری بنابی در بین اعضای هیئت موسس جمعیت رهروان منسوب به لاریجانی از منظر جریان شناسی سیاسی قابل بررسی به نظر می رسد.

نماینده بستان آباد عضویت در شورای مرکزی کارگزاران سازندگی آذربایجان شرقی را یدک می کشد.(اینجا)

نماینده بناب هم در دوران فعالیت خود نشان داده است در طیف سیاسی نزدیک به هاشمی رفسنجانی و دولت روحانی قرار می گیرد.

حال جای سوال است که چه فعل و انفعالاتی در جریان تشکیل این تشکل سیاسی روی داده است که نام نمایندگان آذربایجان شرقی که مشهور به نزدیک بودن به لاریجانی هستند در بین اعضای هیئت موسس حزب منسوب به وی دیده نمی شود و این، دو نماینده نزدیک به طیف سیاسی هاشمی رفسنجانی هستند که در این فهرست قرار گرفته اند.

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴