تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد مطلب : ۱۵۲۳۴۴
براساس نامه وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات برنج از چهارم آذر امسال تا 31 تیر ماه سال آینده آزاد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمود حجتی در نامه‌ای به محمدرضا نعمت‌زاده نوشت: در پی مصوبه شورای اقتصاد، واردات برنج به شرط اخذ مابه‌التفاوت 500 تومانی در هر کیلوگرم از سوی گمرک و از چهارم آذر 94 به مدت سه ماه و با امکان تمدید حداکثر یک ماه آزاد است.

این واردات در پی مصوبه شورای اقتصاد و برای تامین نیاز داخلی به برنج اعلام شده است.

در این نامه آمده است، کلیه واردات برنج باید حداکثر تا 31 تیر 1395 وارد کشور شود، تا مشکلی برای کشاورزان در فصل برداشت برنج در سال آینده ایجاد نشود.

گرفتن مابه التفاوت برنج وارداتی به ازای هر کیلوگرم 5000 ریال از سوی گمرک در این نامه الزام شده است.

در همین حال، مدیرکل دفتر توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس این نامه ثبت سفارش واردکنندگان برای واردات برنج تا سه ماه اعتبار دارد. پس از آن یک ماه فاقد تمدید است و این بدان معنی است که هر واردکننده‌ای ثبت سفارش می‌کند می‌تواند در این حوزه زمانی نسبت به گشایش ال‌سی خود اقدام کند در غیر این صورت مجددا باید ثبت سفارش خود را در صورت نیاز کشور مجددا انجام دهد.

سیدجمال مدرسی ادامه داد: گرچه در این نامه میزان دقیق واردات از نظر حجمی مشخص نشده است. اما واردات برنج در این بازه زمانی محدود که فصل برداشت این محصول نیز به پایان رسیده محدود بوده و اندازه نیاز داخلی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: واردات برنج محدودیتی از نظر مبدا و صادرکننده ندارد و واردکنندگان می‌توانند محموله‌های خود را از کشورهایی چون پاکستان، هند، آرژانتین، اروگوئه و... وارد کنند.

طی یک سال گذشته واردات و ثبت سفارش برای واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده بود و به گفته مسئولان این وزارتخانه واردات صورت گرفته طی این بازه زمانی مربوط به ثبت سفارش‌های انجام شده پیش از اعلام ممنوعیت بوده است. حال باید دید که این سیاست جدید وزارت جهاد کشاورزی در زمینه محدودیت زمان ثبت سفارش و کنترل میزان واردات برای تنظیم بازار این محصول جواب می‌دهد یا اینکه شاهد واردات بی‌رویه برنج خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴