تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۵۲۰۲۲
استاندار مازندران گفت: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود تا از ظرفیت و توانایی اردوهای طرح هجرت برای سازندگی و رفع محروميت استفاده شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ربیع فلاح همزمان با آغاز هفته بسیج در جمع مدیران این استان راه‌های توسعه اردوهای طرح هجرت و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت فنی و مهندسی بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های عمرانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی آثار و برکات اردوهای طرح هجرت را گسترده و تأثیرگذار خواند و افزود: همان‌گونه كه تشكیل جهاد سازندگی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) آثار و بركات زیادی را در عمران و آبادانی روستاها به‌دنبال داشت، اردوهای جهادی و حضور دانش آموزان و دانشجویان و طلاب در مناطق محروم می‌تواند به محرومیت این مناطق پایان دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در 3 سال گذشته بیش از 80 میلیارد تومان از اعتبارات بسیج در حوزه اشتغال خرد و تحقق اقتصاد مقاومتی هزینه شده است و این كار بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: باید تلاش كنیم تا روحیه و تفكر جهادی و بسیجی در تمام فعالیت‌ها جاری و ساری شود.

این مسئول پیشنهاد تشكیل ستاد دائمی برای توسعه فعالیت‌ها را با مسئولیت معاون عمرانی استانداری مازندران ارائه کرد و افزود: 45 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و محروم زندگی می‌كنند و رفع مشكلات روستاها و مناطق محروم باید در اولویت برنامه‌های ما قرار گیرد و عدالت اجتماعی حكم می‌كند تا همه مردم از نعمات و بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.

فلاح در پایان از دستگاه‌های اجرایی خواست بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تحت پوشش خود را به اردوهای جهادی اختصاص دهند.

در این جلسه، سرهنگ جواد بخشی معاون هماهنگ‌كننده سپاه كربلای مازندران بیان کرد: از سال 85 تا 94 حدود 1450 طرح با 70 میلیارد تومان از سوی استانداری مازندران، بسیج سازندگی مازندران و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در استان اجرا شده است.

براساس این گزارش در این جلسه مقرر شد 1000 نقطه محروم مازندران شناسایی و برای رفع محرومیت آن مناطق برنامه منسجمی با مشاركت دستگاه‌ها و سازمان بسیج سازندگی ارائه و در سال 95 برنامه اجرایی آن آغاز شود.
منبع : روابط عمومی استانداری مازندران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴