تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۵۰۶۵۵
محافل سیاسی خبری غربی به جای احترام به خون درگذشتگان فرانسوی و انتخاب راه صحیح در قبال ماجرای پاریس، سوءاستفاده از این ماجرا و انحراف افکار عمومی را کلید زدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در پی وقوع حملات عناصر داعش علیه شهروندان فرانسوی در پاریس، انتظار مردم این بود که انگشت اتهام به سمت مسببان واقعی ماجرا و حامیان نه چندان پشت پرده داعش گرفته شود، ولی همان‌طور که انتظار می‌رفت محافل سیاسی- خبری اروپا و آمریکا آدرس غلط به افکار عمومی می‌دهند و علاوه بر انحراف افکار عمومی، درصدد سوءاستفاده از ماجرا برآمده‌اند و لشکرکشی زمینی به سوریه (البته با هدفی غیر از جنگ با افراد مسلح) را زمزمه می‌کنند.

آغاز سوء استفاده‌ها

همان‌طور که احتمال داده می‌شد، محافل سیاسی و خبری فرانسه و دیگر کشورهای غربی سعی می‌کنند به بهانه ماجرای پاریس، حمله زمینی به سوریه را زمینه‌سازی کنند که البته هدف از این حمله، به جای جنگ با داعش و تروریست‌های فعال در سوریه، دولت «بشار اسد» خواهد بود. به عبارت دیگر، در صورتی که حمله صورت گیرد، کاری را که تروریست‌ها نتوانستند انجام دهند، ارتش‌های فرانسه و ناتو به دنبال انجام آن خواهند بود!

در همین راستا «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا خواستار جنگ علیه داعش شد. اندیشکده آمریکایی «استرانفور» نیز با اشاره به رخدادهای پاریس، احتمال داد، دولت فرانسه به خونخواهی از تکفیری‌های داعش، به سوریه نیروی زمینی اعزام کند. «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرده آمریکا رهبران داعش را در هر جا که باشند، تعقیب می‌کند.

اما در برابر این جریان رسانه‌ای، رسانه‌های زیادی نیز دست به افشاگری زدند و از پیوندهای نزدیک میان پاریس و تروریست‌های فعال در منطقه سخن گفتند.

پاریس در سال‌های آغازین بحران سوریه، به صورت ماهانه، میزبان «دوستان سوریه» (بخوانید تروریست‌ها) بود!

منابع خبری رژیم صهیونیستی خبر دادند که جامعه یهودیان فرانسه از پیش در مورد وقوع «حملات گسترده تروریستی در پاریس» اطلاع داشت.

منابع خبری متعددی در فلسطین اشغالی که همگی متعلق به صهیونیست‌ها هستند، اعلام کرده‌اند که جامعه یهودیان فرانسه پیشاپیش از وقوع حملات تروریستی شب شنبه در پاریس خبر داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جاناتان سیمون سلم» روزنامه‌نگار فرانسوی مقیم فلسطین اشغالی، در این‌باره گفت: صبح روز جمعه برخی از مسئولان امنیتی جامعه یهودیان فرانسه از وقوع حملات تروریستی شهر پاریس اطلاع پیدا کردند. این حملات شب همان روز (شب شنبه) رخ داده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» مثل بقیه رسانه‌های صهیونیستی، خبر فوق را پوشش داد، اما زمان اطلاع یافتن جامعه یهودیان فرانسه را پیش از صبح جمعه ذکر کرد و نوشت که به دنبال وقوع چند حمله کوچک در فرانسه طی ماه جاری (نوامبر)، جامعه یهودیان این کشور اطلاعاتی را در مورد یک حمله بزرگ تروریستی دریافت کرده بود.

هرچند این حجم تحرک مقامات و رسانه‌های صهیونیستی در قبال حادثه پاریس تصادفی نیست و نشان می‌دهد که آنها اهداف و مقاصد خاصی را در سر دارند، ولی هنوز دقیقا مشخص نیست که صهیونیست‌ها دقیقا چگونه می‌خواهند از این حادثه بهره‌برداری کنند. شاید می‌خواهند بگویند که قدرت اطلاعاتی آنها بالاست.

اما، این جنجال خبری چه راست باشد چه دروغ، احساسات ضد صهیونیستی را در جامعه فرانسه و دیگر جوامع اروپایی تقویت خواهد کرد، زیرا اولین سوالی که برای افکار عمومی اروپا پیش می‌آید این است که اگر صهیونیست‌ها از عملیات تروریستی پاریس خبر داشتند، پس چرا به نهادهای امنیتی فرانسه اطلاع ندادند و مانع اجرای عملیات نشدند؟

اما به هر حال، به جای اینکه تحلیل ماجرای پاریس مسیر درست خود را طی کند، مثل همیشه به سمت اسلام‌هراسی، مظلوم‌نمایی رژیم اشغالگر اسرائیل و دامن زدن به مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی منحرف شده و خون ده‌ها فرانسوی بازیچه سیاستمداران صهیونیست می‌شود.

اولین گام در این مسیر، از سوی شبکه فرانسوی «بی.اف.ام.تی.وی» برداشته شد؛ این شبکه در گفت‌وگو با «دومینیک ریزت» تحلیلگر مسائل نظامی، وضع کنونی فرانسه را با اوضاع فلسطین اشغالی پیوند زد و از دل این پیوند، مظلومیت صهیونیست‌ها را استخراج کرد و در دفاع از اشغالگران بدسابقه اسرائیل مدعی شد: «آنچه اکنون در فرانسه اتفاق می‌افتد، همان چیزی است که طی 20 سال گذشته در اسرائیل وجود داشته است.» این خط تحلیلی را دقیقا تایمز اسرائیل نیز رفته است!

جزئیات ماجرای پاریس

«فرانسوا مولن» دادستان پاریس اما طی یک کنفرانس خبری، جزئیات بیشتری را در مورد حملات تروریستی شب شنبه به خبرنگاران گفت. به گفته وی، این عملیات توسط سه تیم متشکل از هفت نفر به طور هماهنگ صورت گرفت و طی آن، یک استادیوم ورزشی، یک سالن کنسرت، و سه رستوران هدف انفجار بمب یا تیراندازی قرار گرفتند. شش نفر از هفت تروریست، کمربند انفجاری داشتند و عملیات انتحاری انجام دادند. تروریست هفتم نیز بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

مولن آمار دقیق کشته‌شدگان را 129 نفر و مجروحان را نیز 350 تن اعلام کرد و گفت که حال 90 نفر از زخمی‌ها وخیم است.
پیش از این شمار کشته‌ها تا 160 و مجروحین 200 نفر اعلام شده بود.

دادستان پاریس در مورد هویت مهاجمان نیز گفت، دست‌کم یکی از هفت تروریست دارای ملیت فرانسوی بوده است.

این فرد 29 ساله «عمر اسماعیل مصطفی» نام داشت.

در مورد سایر تروریست‌ها و ملیت آنها گزارشی نرسیده و اطلاعاتی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته این است که یک گذرنامه سوری در کنار جنازه یک عامل انتحاری پیدا شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما