تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۴۸۳۰۴
امام راحل شرط پذیرفتن سیاستمداران و رهبران گروه‌ها را پیش از انقلاب اسلامی برائت از شاه و دادن شعار مرگ بر شاه توأم با شعار مرگ بر آمریکا گذاشته بود و این حاکی از عمق بصیرت و بینش امام راحل برای حفظ انقلاب اسلامی بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با بیان اینکه امروز با بررسی اسناد لانه جاسوسی می‌توان به عمق نفوذ سازمان سیا در ۳۶ سال گذشته پی‌ببریم، گفت: کتاب اسناد لانه جاسوسی در ایران جمع شده و توزیع نمی‌شود و این امر را یک توطئه می‌دانم.

حسن رحیم پورازغدی پیش از ظهر امروز در مراسمی با عنوان «تلاش بی‌فرجام مذاکره با آمریکا ممنوع نیست» که به همت جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی برگزار شده بود به مناسبت ابعاد مختلف نفوذ آمریکا و اقدامات آن براساس اسناد لانه جاسوسی اشاره کرد.

وی بیان کرد: توضیح این مطلب که چرا باید شعار مرگ بر آمریکا بگوییم و یا آیا ادامه این شعار کار عقلانی است برای نسل‌های اول و دوم انقلاب کاملاً بی معناست چرا که آنها شلاق‌های حقارت و تخریب را از جانب غرب بر پیکره خود کشیده‌اند و هیچ نیازی بر خود برای بیان استدلال پیرامون چرایی شعار مرگ بر آمریکا نمی‌بینند.

ازغدی تصریح کرد: عده‌ای امروز صحبت از رابطه با آمریکا می‌زنند، ما پیش از انقلاب با آمریکا رابطه داشته‌ایم اما رابطه ما با آمریکا همواره رابطه یک غارت‌شده و غارت‌گر، رابطه گرگ و میش، و رابطه ارباب و رعیت بوده، ما هزاران شهید داده‌ایم که به این رابطه پایان دهیم، ما خواهان رابطه‌ای هستیم که براساس برابری و برادری باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با برشمردن برخی از جنایات و توطئه‌های متعدد آمریکا در جهان علیه دولت‌ها و ملت‌ها گفت: آمریکا امروز در جهان گستاخ‌تر شده و حتی سعی در جبران مافات هم نمی‌کند و این در حالی است که عده‌ای در داخل هنوز آمریکا را ارباب و کدخدا می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پیش از انقلاب اسلامی در ایران برنامه‌ریزی کرده بود که هم دوستداران و هم مخالفینش را هر دو در مسیر آمریکا گام بر می‌داشتند و هردو طرف شکایت خود را به پیش ارباب خود یعنی آمریکا می‌بردند ولی امام راحل این قاعده بازی را برهم زد.

این استاد برجسته یادآور شد: امام راحل همواره هم بر شعار «مرگ بر شاه» و هم بر شعار «مرگ بر آمریکا» تاکید می‌ورزیدند، حقیقت امر آن بود که کسی جز امام راحل رفتن شاه را فریاد نمی‌زد و چه بسا بسیاری از افراد موافق شاه همراه با اصلاحات مدنی و دموکراسی بودند.

ازغدی ابراز داشت: امروز بررسی اسناد منتشر شده و کشف شده از لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 برای نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار می‌تواند روشن‌بخش باشد و پاسخی مناسب در راستای چرایی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، اما متاسفانه کتاب اسناد لانه جاسوسی در ایران منتشر نمی‌شود و به نحویی جمع شده است که به نظر من این یک توطئه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این کتاب حتی در کشورهای غربی و آمریکا که دم از آزادی بیان می‌زنند داشتنش جرم تلقی می‌شود.

وی در ادامه به برخی از نفوذ‌های دشمن در 36 سال گذشته و همچنین عضویت‌گیری سازمان سیا پیش از انقلاب اسلامی از گروه‌های مختلف جامعه همچون ملی‌مذهبی‌ها، روحانیون، مرجعیت، انقلابیون و مبارزان براساس اسناد لانه جاسوسی اشاره کرد و اظهارداشت: آیا امروز نمی‌شود همچون 36 سال گذشته دشمن به لایه‌های مختلف نفوذ کند و دولتمردان مختلفی را جاسوس خود کند؟ بنابراین خطر نفوذ همچنان باقی است.

ازغدی یادآور شد: براساس اسناد لانه جاسوسی، امام راحل به عنوان یک افراطی شناخته می‌شد و دادن شعارهایی چون «برابری، برادری، حکومت عدل علی» و «استقلال» و حتی «مرگ بر آمریکا» شعارهای افراطی بود.

وی متذکر شد: امام راحل شرط پذیرفتن سیاستمداران و رهبران گروه‌ها را پیش از انقلاب اسلامی برائت از شاه و دادن شعار مرگ بر شاه توأم با شعار مرگ بر آمریکا گذاشته بود و این حاکی از عمق بصیرت و بینش امام راحل برای حفظ انقلاب اسلامی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به برخی از وصیت‌های امام راحل پیرامون دانشگاه اسلامی و دانشجوی انقلابی اشاره و عنوان کرد: امام راحل معتقد بود رژیم شاهنشاهی دانشگاهی را تأسیس کرده که دانشجویانی در آن پرورش می‌یابند که در آرزوی غرب هستند ولی خروجی دانشگاه اسلامی باید دانشمندان علمی، باتقوا و انقلابی باشد که مشکلات کشور را رفع نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در مدیریت‌ها و برخی برنامه‌ریزی‌ها شاهد رفتارهایی احمقانه از سوی غربزده‌هایی هستیم که حتی چون تفکرات غرب هم منظم و مناسب عمل نمی‌کنند و تنها داعیه‌دار دروغین غرب هستند، خیلی از مسئولان در این نظام اگر انقلابیون فریادی نزنند، به خواب می‌روند و صدای خواب (خر و پف) آنها بلند می‌شود.
منبع : صراط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما