تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۱۴۰۰۷۳
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: برای حفظ سلامتی بهتر است افراد در پاییز از غذاهایی با مزاج گرم و تر استفاده کنند, مصرف آبگوشت‌های لطیف از گوشت گوسفند یک‌ساله, شیرینی‌های طبیعی تهیه شده از بادام و شکر, گلابی, "به", سیب و خربزه مفید است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مهدی برهانی دستیار تخصصی طب سنتی اظهار داشت: با توجه به اینکه مزاج فصل پاییز سرد و خشک است و مزاج سرد و خشک ضد مزاج روح انسان, حیوانات و گیاهان است و به همین دلیل برگ گیاهان در این فصل زرد و خشک می‌شود.

شیوع بروز دردهای مفاصل و سیاتیک در فصل پاییز

به‌گفته این دستیار تخصصی طب سنتی از دیدگاه طب سنتی در این فصل بیماری‌هایی مانند انواع تب‌ها, مشکلات ادراری, بیماری‌های پوستی, درد مفاصل, سیاتیک, بیماری‌های ریه, بیماری‌های عصبی و روانی شیوع بیشتری نسبت به فصول دیگر دارد.

وی بیان داشت: صبح‌ها و شب‌ها در فصل پاییز سرد است و میانه روز گرم است که این مسئله موجب می‌شود که افراد نسبت به سرمای پاییز بی‌توجه باشند و از سرما خود را محافظت نکنند.

برهانی بیان داشت: فصل تابستان با گرمای خود قوای بدن را تحلیل می‌برد و به‌اصطلاح موجب سوخته شدن اخلاط در بدن می‌شود که این اخلاط سوخته همان سوداست که موجب بروز بیماری‌های سوداوی در فصل پاییز می‌شود.

مصرف بیش از حد غذا در تابستان عامل بروز بیماری در پاییز است

این دستیار تخصصی طب سنتی گفت: مصرف غذا و میوه بسیار در فصل تابستان موجب افزایش مواد زائد در بدن می‌شود که این مسئله موجب بروز بیماری در فصل پاییز خواهد شد.

وی افزود: افرادی که در سلامتی کامل به سر می‌برند بهتر است برای حفظ سلامتی خود و اینکه میزان مضرات این فصل به حداقل برسد, باید در این فصل از غذاهایی با مزاج گرم و تر استفاده کنند.

برهانی خاطرنشان کرد: بهتر است که از گوشت گوسفند یک‌ساله و شیرینی‌های طبیعی تهیه شده از بادام و شکر استفاده کنند، همچنین مصرف گلابی, "به", سیب, خربزه و انار در این فصل مناسب است./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰