استیضاح و واکنش انتخاباتی معلمان کارساز شد

فانی نظام رتبه‌بندی را تا سال آینده به تاخیر انداخت!

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۱۳۹۹۳۲
در حالی که وزیر آموزش ‌و پرورش پیش از این بارها وعده داده بود طرح قانون مدیریت خدمات کشوری دولت با موضوع رتبه بندی معلمان از مهر امسال آغاز خواهد شد، روز گذشته اعلام کرد این طرح تا مهر ۹۵ اجرا نخواهد شد.
۰
plusresetminus
فانی نظام رتبه‌بندی را تا سال آینده به تاخیر انداخت!
به گزارش بلاغ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه موضوع اصلی در نظام رتبه‌بندی معلمان شایستگی‌های آنهاست، گفت: «امسال به ‌دلیل نبود زمان كافی و این كه نظام ارزیابی شایستگی‌ها طراحی و اجرا نشد و فقط تطبیق صورت گرفت، نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشد و تنها برخی از شاخص‌های شایستگی‌های مصوبه شورای توسعه مدیریت انتخاب شد و براساس آن، معلمان ارزیابی شدند، در رتبه‌های موردنظر قرار گرفتند و احكام آنها صادر شد؛ بنابراین امسال فقط سال تطبیق بود».

وی با اعلام این كه افزایش حقوق، آخرین صفحه نظام رتبه‌بندی است توضیح داد: «در اصل، معلمان براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود ارتقای رتبه پیدا می‌كنند و متناسب با ارتقای رتبه از نظام پرداخت‌های خاص بهره‌مند می‌شوند.»

فانی با تأكید بر این كه معلمان برای ارتقا در سال‌های آینده حتما از مسیر نظام شایستگی عبور خواهند كرد، افزود: «كسی كه درحال حاضر رتبه خبره را دارد، اگر بخواهد رتبه بالاتر یعنی عالی را به‌دست بیاورد حتما باید صلاحیت و شایستگی‌هایش ارزیابی و سنجیده شود و رتبه‌ای متناسب با آن شایستگی‌ها به او تعلق گیرد كه این موضوع از مهر سال 95 اتفاق خواهد افتاد».

جزئيات صدور احكام اوليه

اين اظهارات وزير در حالي است كه وي روز گذشته از صدور احكام رتبه‌بندي حرفه‌اي براي 70 درصد معلمان خبر داد و با بيان اين كه اين كار هنوز به پايان نرسيده، گفت: «كار صدور احكام رتبه‌بندي حرفه‌اي معلمان در ادارات به اتمام نرسيده است.»

گفتنی است بسياري از معلمان، نمايندگان مجلس و كارشناسان آموزشي به شيوه اجراي اين طرح در آموزش ‌و پرورش انتقاد داشته و دارند. اعتراض معلمان در روزهاي گذشته شدت گرفته است. در يك نمونه، معلماني كه كسري ساعات موظف آنها به‌ دليل عدم‌ نياز آموزش‌‌وپرورش بوده، پس از شنيدن اخباري مبني بر عدم ‌امكان استفاده آنها از تمام مزاياي اين طرح گلايه‌های شدیدی دارند.

پيش از اين گفته شده بود با اجراي اين طرح حداقل ۱۵۰هزارتومان به كف حقوق معلمان اضافه مي‌شود که این موضوع براساس قانون مدیریت خدمات کشوری از وظایف دولت است و ارتباطی با طرح رتبه‌بندی به عنوان زیرمجموعه اقدامات مبتنی بر سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش ندارد!

با این حال براساس مصوبه دولت، معلمان در 5 رتبه مقدماتي، پايه، ارشد، خبره و عالي رتبه‌بندي حرفه‌اي مي‌شوند. طبق اين مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندي معلمان شامل آموزگاران، دبيران، هنرآموزان، مربيان امور تربيتي، مشاوران، مراقبان سلامت، مديران و معاونان مدارس و مجتمع‌هاي آموزشي و تربيتي دسته‌بندي خواهند شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰