رئیس کمیته مالی ستاد انتخابات کشور:

حق‌الزحمه مجریان انتخابات امسال 50 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۱۳۹۴۰۸
رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور از افزایش 50 درصدی حق‌الزحمه مجریان برگزاری انتخابات امسال و بیمه شدن آنان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «جواد ناصریان» در حاشیه برگزاری همایش آموزشی ـ توجیهی اعضای ستادهای انتخابات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، گفت: تمهیدات بیمه‌ای برای نیروها به ویژه برای استان‌های سخت گذر در نظر گرفته شده است و با آنان قرارداد بیمه‌ای بسته می‌شود.

ناصریان افزود: شمار عوامل اجرایی براساس شمار شعب مشخص و تلاش می‌شود نیروی انسانی مورد نیاز از مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها تامین شود.

به گفته او، امکانات لازم برای برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور تامین شده است و یک تا دو ماه پیش از برگزاری انتخابات، به استان‌ها فرستاده می‌شود و متولیان برگزاری انتخابات در استان‌ها باید دقت کنند تعهدات متناسب با میزان اعتبارات باشد. معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت که برای برگزاری انتخابات امسال یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

ناصریان افزود: از این میزان اعتبار تخصصی نیز 250 میلیارد ریال، مطالبات عوامل برگزاری انتخابات دوره‌های گذشته است، که اردیبهشت ماه امسال پرداخت شد و دولت در این رابطه هیچگونه بدهی ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس یک هزار و 350 میلیارد ریال مابقی نیز در خرید امکانات و تجهیزات و عدالت در پرداخت‌ها متناسب با بعد مسافت، تعداد صندوق‌ها و سخت گذر بودن حوزه‌های اخذ رای هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: مجریان انتخابات تعهد مازاد بر اعتبارات موجود ایجاد نکنند و منابع مالی را به برگزاری انتخابات اختصاص دهند.

رئيس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: دولت یازدهم پیشنهاد برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در 9 کلانشهر کشور را ارائه داده که اجرای آن مشروط به توافق نهایی با شورای نگهبان است که در این صورت اخذ آرا و شمارش آن به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در انتخابات مجلس نهم به صورت پایلوت در 14 حوزه اجرا شد و هم‌اکنون دولت با بازنگری در تجهیزات آمادگی اجرای آن در 9 کلانشهر کشور را دارد.

وی ادامه داد: سامانه جامعی تهیه شده که در تمام شعب در کل کشور به کار گرفته خواهد شد و از 25 فرایند انتخابات الکترونیک، 24 فرایند آن از جمله احراز هویت، تجمیع آرا و فرایندهای روز اخذ رای در تمام شعب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
بسیجی جانباز گمنام
باسلام و احترام: در تمام دوره‌های مختلف انتخابات انجام وظیفه نمودم و تا کنون بدون چشمداشت مادی بوده است. واقعاً از تیر خبر شوکه شدم. در هشت سال دفاع مقدس عزیزان ایثارگر از مال و جان خود گذشتند به خاطر سربلندی اسلام؛ حالا ما برای یک دوره بسیار کوتاه انتخابات حقوق مادی تعیین کنیم؟! این خجالت آور است. اگر هم در طول سال افرادی در دوره‌ها یا مسائل انتخابات تلاش می کنند، نوعاً و اکثراً یا وظیفه شغلی در این رابطه دارند و حقوق می گیرند. یا کارمند ادارات دیگرند و ازآن جا حقوق می گیرند. مارا با پول عادت ندهید. والسلام
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴