تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۱۳۶۹۷۲
رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: اگر خدای ناکرده تروریست‌ها بخواهند در کشورهای دیگر همسایه هم جولان دهند باز هم تنها امیدشان به ارتش و سپاه و بسیج است.
۰
plusresetminus
امید کشورهای همسایه در مقابله با تروریسم به ارتش، سپاه و بسیج است
به گزارش بلاغ، مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  روز گذشته همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جوار مرقد امام خمینی(ره)  برگزار شد.

دفاع 8 ساله‌ ما تاریخ‌ساز شد

رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم رژه نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: ملت ایران با تحمیل جنگ و تجاوز بر این ملت ایستادگی کرد و اگر تعبیر کنیم که دفاع 8 ساله‌ ما تاریخ‌ساز شد و برای همه درس‌آموز بود سخن به گزاف نگفته‌ایم.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی گرچه خسارت‌هایی برای کشور داشت اما دفاع ملت ایران آموزنده بود و نتایج گرانبهایی را به همراه داشت.

روحانی تاکید کرد: اولین اثر دفاع ملت ایران این بود که این دفاع ملت‌ساز شد و ملت ایران به یک ملت منسجم و مقاوم و قدرتمند در برابر متجاوزین و بیگانگان تبدیل شد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه دفاع مقدس تمام شکاف‌هایی که برخی از آنها در شرایط بعد از انقلاب ظهور و بروز پیدا کرده بودند را از بین برد، گفت: فارس و ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ و عرب همه طوایف از اقوام و همه مذاهب، ادیان یکپارچه در کنار هم به صورت صف واحد ایستادگی کردند.

روحانی ادامه داد: دفاع مقدس ملتی قوی و بزرگ و منسجم ایران را برای ما ساخت.

امروز به شجاعت فرمانده کل قوا افتخار می‌کنیم

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد دین، اعتقاد به خدا، اسلام با حب وطن و عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد و رو در روی یکدیگر نیست بلکه عشق به خداوند و ایمان و حب وطن در کنار یکدیگر است و به خوبی دیدیم که حب وطن از ایمان است.

روحانی ادامه داد: امروز نیز بحمدالله اینچنین است و فرمانده کل قوایی بر سر نیروهای مسلح است که به درایت،‌ شجاعت و ایمانش همه ما افتخار می‌کنیم. این فرماندهی، ایمان، میهن‌دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد و مقدس بود و مقدس است.

وی اظهار داشت: گرچه ما از شورای امنیت سازمان ملل گلایه‌های به‌حقی داریم اگر این شورا در دوران جنگ تحمیلی به خوبی در دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع به طور نسبی از حق ملت ایران دفاع کرد.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم ملت ما پیروزی و موفقیتی در برابر دیگران به دست آورده در سایه انسجام و وحدت دولت و ملت و امت بزرگ اسلامی و راهبری بزرگ و شجاع و ایستادگی و مقاومت این ملت است.

روحانی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 گفت: یک سال پیش کشورهای 1+5 به ما می‌گفتند فقط 100 دستگاه سانتریفیوژ در اختیار شما باشد و نه بیشتر در حالی که امروز 60 برابر و 6000 سانتریفیوژ فعال است.

وی افزود: آنها به ما می‌گفتند حتی یک سانتریفیوژ هم در فردو نباید بماند اما الان هزار برابر آن در فردو است، می‌گفتند راکتور آب سنگین نباید باشد و امروز می‌گویند راکتور آب سنگین مدرن‌تر از گذشته باید فعالیت کند و این همه توفیق در سایه داشتن ملتی بزرگ و نیروهای مسلحی قوی و دیپلمات‌های خلاق و لایق و راهبری درایت‌مند به ارمغان آورده شده است.

نیروهای مسلح ایران قدرتمندترین نیروهای منطقه در برابر تروریسم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز به دنیا می‌گوییم بزرگ‌ترین نیروهای مسلح ضد ترور و تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

روحانی ادامه داد: این سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میادین غربی و جنوبی در مقابل عفلقیان بایستد اولین قدمش مبارزه با تروریزم در داخل و گروهک‌های مزدور ترور بود.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین قدرت اول منطقه علیه ارعاب و ترور نیروهای مسلح ما هستند گفت: همانطور که ما در عراق و سوریه با درخواست دولت‌های آنها علیه ترور به ارتش و دولتشان کمک کرده‌ایم اگر خدایی ناکرده تروریست‌ها بخواهند در کشورهای دیگر همسایه هم جولان دهند باز هم تنها امیدشان به ارتش و سپاه و بسیج ایران زمین است.

رئیس‌جمهور افزود: این کشورها فکر نکنند که قدرت‌های بزرگ مدافع آنها هستند. کشورهایی که  امروز به همسایگانشان به ناروا ظلم می‌کنند بدانند اگر فردایی تروریست‌ها بخواهند آنان را از پای دربیاورند و ملت آنها را به ذلت بکشانند به درخواست ملت آنها آن نیروی مسلحی در این منطقه که بتواند آن تروریست‌ها را قلع و قمع کند آن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ایرانی آبادتر و سرزنده تر خواهیم ساخت

روحانی خاطرنشان کرد: ما به این ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع افتخار می‌کنیم، منسجم هستیم و از همه مشکلات عبور خواهیم کرد و ایرانی آبادتر و سرزنده‌تر می‌سازیم.

وی تصریح کرد: به دنیا می‌گوییم ایران ملتی و کشوری بزرگ،‌ قدرتمند،‌ سرزنده و مقاوم در برابر تجاوزها است. البته قصد تجاوز به هیچ کس را ندارد اما به خوبی از سرزمین و ملت خودش دفاع خواهد کرد.

در ادامه این مراسم که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، وابستگان نظامی دیگر کشورها در ایران و جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور  داشتند، پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری، یگان‌های نمونه پیاده و محمول نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گوشه‌ای از آخرین دستاوردها و توانمندیهای خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، وابستگان نظامی کشورهای خارجی نیز از نزدیک شاهد رژه نیروهای مسلح بودند.

رژه نیروهای مسلح با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش فارس در ابتدای این مراسم رژه نیروهای مسلح با رژه رزم‌نوازان یگان‌های معلولان و یگان حامل پرچم آغاز شد. در ادامه یگان‌های پیاده ارتش،‌ سپاه، نیروی انتظامی و بسیج عشایر از مقابل جایگاه گذشتند.

سپس یگان‌های موتوری و حامل نیروی زمینی ارتش، انواع تانک‌های بهینه شده ‌T72، صمصام، ذوالفقار،‌ چیفتن و تانک پل‌گذار، توپ خودکششی 155، 175 و 230 میلیمتری، خودرو نینوا و تیرانداز فجر 5،‌ خودروهای جنگال، نفربر تجسسی، سلاح محرم و یگان‌های حافظ صلح از مقابل جایگاه رژه رفتند.

تجهیزات الکترونیکی، موشک سامانه اس-200، موشک قدر، قائم، قادر، نصر، فکور 90، عصر 67، بمب قاصد، سامانه سحاب، موشک‌های هواپایه بهینه شده، برج مراقبتی پرواز سیار، خودروی فرماندهی سیار از جمله تجهیزات نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش بودند که از مقابل جایگاه گذشتند.

نیروی دریایی نیز با نمایش ماکت‌ شناورهای خود و همچنین موشک نصر، کوثر، اژدر والفجر2 و قایق رعد در این رژه حضور یافت.

نمایش 12 موشک دوربُرد برای اولین بار

پس از اتمام رژه یگان‌های ارتش، یگان‌های نمونه زرهی سپاه پاسداران شامل تانک رخش و شبدیز، نفربر ذوالجناح از مقابل جایگاه گذشتند. سپس سامانه موشکی پدافند هوایی سوم خرداد،‌ طبس،‌ رعد1 و تورM1، به همراه موشک فجر 3، فجر 5 و زلزال 1 از مقابل جایگاه عبور کردند.

پس از پایان رژه یگان‌های  زرهی، یگان‌های محمول از ارتش و سپاه با حمل شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از مقابل جایگاه رژه رفتند که در میان آنها حضور موشک‌های بالستیک سپاه بیش از بقیه به چشم می‌آمد.

این 2 شعار به کرّات در رژه به چشم می‌آمد

12 فروند موشک دوربرد بالستیک از جمله 4 فروند موشک قدرF با برد 1950 کیلومتر، 4 فروند موشک قدر H با برد 1650 کیلومتر و 4 فروند موشک سجیل با برد 2هزار کیلومتر ازجمله موشک‌های دوربرد حاضر در این مراسم بودند.

در پایان این مراسم نیروی دریایی سپاه پاسداران با شناور عاشورا، شناور ذوالفقار، سکوی پرتاب موشکی خاتم و موشک قدر و نصر در این مراسم حضور یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷