تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۱۳۲۸۲۶
روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: توافق هسته‌ای ایران درخصوص سلاح هسته‌ای نیست. بلکه هدف اصلی توافق، تغییر رفتار ایران است.
۰
plusresetminus
موضوع اصلی توافق وین هسته‌ای نیست هدف تغییر ایران است
به گزارش بلاغ، روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: اوباما برای تغییر خاورمیانه توافق هسته‌ای را پذیرفت.

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: افرادی که مخالف توافق هستند نه جنگ طلبند و نه تحت تاثیر لابی‌ها و آژانس‌های دوگانه هستند. دولت این‌ها را نیز خوب می‌داند.

به گزارش جام نیوز، واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای ایران درخصوص سلاح هسته‌ای نیست. توافق برای بازگرداندن ایران به جامعه بین الملل! است تا به عنوان یک نیروی خوب به تعصبات سنی گری! پایان دهد؛ چیزی که در اعمال داعش و القاعده مشاهده می‌شود.

مونیز: امیدواریم مواضع منطقه‌ای ایران تغییر کند

«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: امیدواریم مواضع منطقه‌ای ایران تغییر کند.

مونیز در ادعایی مضحک گفت: ما امیدواریم که ایران مواضعش در قبال حمایت از تروریسم و برخی اقدامات ثبات زدا در منطقه را تغییر دهد.

وی همچنین مدعی شد: ایران از ناقضان حقوق بشر حمایت می‌کند و ادبیات بدی در قبال آمریکا و اسرائیل دارد.

وزیر انرژی آمریکا افزود: این یک نتیجه بسیار خوبی خواهد بود که آنها(ایرانی‌ها) به جامعه بین‌المللی پیوسته و مواضع خود را عوض کنند.

مونیز در ادامه گفت: می‌خواهم این را بگویم که توافق هسته ای،یک توافق بسیار محکم است.

وی تصریح کرد: اگر ما از این توافق کنار برویم،‌ ما به تنهایی از آن خارج خواهیم شد و وحدت و یکپارچگی 1+5 دیگر باقی نمی‌ماند و البته اگر این وحدت و یکپارچگی نباشد تاثیر تحریم‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد: این اقدام به معنای ضربه‌ای به رهبری دیپلماتیک آمریکا خواهد بود و همچنین برنامه هسته‌ای ایران را فارغ از مکانیسم راستی‌آزمایی و نظارتی که این توافق بر روی آن اعمال می‌کند، رها خواهد کرد.

مونیز افزود: این توافق برای اسرائیل خوب است به ویژه اگر این توافق با اقداماتی که رئیس‌جمهور در خصوص توافقنامه تقویت و افزایش امنیت انجام می‌دهد تکمیل شود.

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت ادامه فشار به ایران

در همین حال، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی گفت: جان کری و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آخر هفته گذشته تماس تلفنی داشتند و گفتگوی تلفنی آنها درباره طیفی از موضوعات بود.

کربی افزود: کری و نتانیاهو بر ضرورت ادامه فشار به ایران درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه تأکید کردند. این دو بر ادامه گفتگوها در هفته‌های پیش روی اتفاق نظر داشتند.

وی در ادامه گفت: جان کری بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و ادامه روابط نظامی و امنیتی بین آمریکا و اسرائیل تأکیدی دوباره کرد.

حفظ تحریم‌های ایران توسط 15 ایالت آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: 15 فرماندار آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور گفته‌اند که بدون‌توجه به سرنوشت تحریم‌های کشوری علیه ایران، تحریم‌های ایالتی کماکان پابرجا باقی خواهد ماند.

حمایت مدیرکل سابق سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی از برجام

تایمز در خبری اعلام کرد: «اوزی ایلام» مدیر کل سابق  انرژی اتمی رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه «درصورت مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای اوضاع به مراتب بدتر می‌شد» از توافق هسته‌ای به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 حمایت کرد.

ایلام افزود: درصورتی که کنگره آمریکا با این توافق چند ملیتی مخالفت کند، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد، نه بهتر.

وی در ادامه گفت: اگر این توافق تصویب نشود، تنها خطر ایران هسته‌ای تشدید خواهد شد.

خبرگزاری ریانووستی در گزارشی اعلام کرد: یک منبع بلندپایه دیپلماتیک در وین اعلام کرد که روسیه به علت برخی مسائل حل نشده فنی، فرآیند انتقال اورانیوم غنای پایین ایران به این کشور را تا پیش از ژانویه-فوریه 2016 آغاز نخواهد کرد.

در ادامه گزارش آمده است: میزان زیادی از فرآیندهای سازمانی و قانونی باقی مانده است، هرچند که هر دو طرف متوجه این امر هستند که باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را کامل کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال ممانعت دموکرات‌ها از رأی‌گیری در مورد قطعنامه «عدم پذیرش توافق هسته‌ای با ایران» ادامه دارد، روز سه‌شنبه تنها سناتور دموکرات باقی‌مانده هم به حمایت از توافق برخاست.

«ماریا کنتویل» سناتور ایالت واشنگتن با اعلام حمایتش از برجام، چهل و دومین سناتوری است که می‌گوید با قطعنامه عدم پذیرش توافق هسته‌ای، مخالفت خواهد کرد.

با این حساب، شانس دموکرات‌ها برای جلوگیری از رأی‌گیری در مورد این قطعنامه و بی‌نیاز کردن باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از استفاده از حق وتو، بیشتر شد.

 کاخ سفید: به اجرای تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

در همین حال، دولت آمریکا  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورتی که کنگره این کشور طرح «عدم پذیرش توافق هسته‌ای» را تصویب کند، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را وتو می‌کند.

دولت آمریکا در بخشی از این بیانیه مدعی شده است: در حالی که نگرانی‌هایمان در مورد برنامه هسته‌ای ایران را با توسل به «برجام» مرتفع می‌کنیم، در عین حال دولت نسبت به حمایت ایران از تروریسم، نقش ثبات‌زدای آن در منطقه و نقض حقوق بشر کاملا هوشیار مانده و نگرانی‌های مشترکی در این رابطه با کنگره و مردم آمریکا دارد.به همین دلیل هم هست که ما به اجرای قدرتمند تحریم‌هایمان علیه این فعالیت‌ها ادامه داده و با به کارگیری ابزارهای یک و چندچانبه، همکاری نزدیکی با شرکای منطقه‌ای‌مان برای مقابله با آن‌ها خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴