تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۱۲۶۴۵۵
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به روابط مثبت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ما اهمیت فراوانی را برای روابط خود با عراق قائلیم و آینده روشنی را برای این کشور پیش‌بینی می‌کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق ضمن خوشامدگویی به وی برای سفر به ایران اظهارداشت: امیدوارم روابط دو کشور ایران و عراق ارتباطات مرکزی، پژوهشی نیز شامل شود و بتوانیم مرکز تحقیقاتی مشابه در عراق را به صورت ارگانیک برقرار کنیم.

ولایتی با بیانن اینکه نوری المالکی قبل و بعد از انقلاب به مردم عراق کمک کرده و این مورد قدردانی جهان اسلام و پیروان اهل بیت است، تصریح‌کرد: اگر شخصیت مدبر و قاطع او نبود معلوم نبود ملت عراق اکنون می‌توانست سرفراز باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مردم با فرهنگ عراق شایستگی آن را دارند که کشوری مستقل و آباد داشته باشند و نقش آقای المالکی و همراهان وی در این زمینه غیر قابل انکار است، خوشبختانه همان سیاست در عراق ادامه دارد و ما برای آینده عراق و روابط خود با کشورمان اهمیت فراوانی قائلیم و آینده روشنی را برای عراق پیش‌بینی می‌کنیم.

ولایتی از آمادگی کامل ایران برای انتقال تجربیات به عراق خبر داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت عراق و سوریه لبنان و همه کشورهای منطقه دفاع می‌کند و تجزیه این کشورها را توطئه‌ای علیه امت اسلامی می‌داند. 

وی خاطرنشان کرد: روابط با عراق روابطی مقطعی و تاکتیکی نیست بلکه استراتژیک است و منافع دو کشور به یکدیگر گره خورده است./ع

منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما