معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: همیشه تاكید ما بر روی منابع انسانی است چرا که سرمایه‌های ما جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها هستند و در اولویت باید سنت‌ها را تجاری‌سازی كنیم.
۰
plusresetminus
تفاهم‌نامه طرح كلان ملی توليد انبوه قزل‌آلا در آمل امضا شد/معاون رئیس جمهور: نباید جوان بیكار در مازندران باشد
به گزارش خبرنگار بلاغ، با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهورری، ربیع فلاح استاندار مازندران، غلام‌حسین شفیع‌زاده فرماندار آمل، حسین احسانی معاون فرماندار، جمعی از مسئولان و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آمل تفاهم‌نامه‌ طرح كلان ملی تولید قزل‌آلا بین استانداری، مركز تحقیقات شیلات و معاون علمی فناوری رئیس جمهور با هدف كارآفرینی و اشتغال‌زایی امضا شد.

ستاری در این جلسه به ظرفیت بالای استان مازندران خصوصا شهر آمل از نظر شیلات و محیط زیست برای اقتصاد دانش بنیان اشاره كرد و گفت: استان مازندران با دارا بودن سرزمین‌های ویژه شیلات و محیط زیست، ظرفیت فوق‌العاده‌ایی برای اقتصاد دانش‌بنیان است که با این تعریف نباید جوان بیكار در این استان وجود داشته باشد.

وی داشتن دید تجاری را در ایجاد اشتغال یک امر مهم دانست و افزود: با وجود چنین سطح دانشی باید استفاده از نیروی انسانی را جدی بگیریم و هر یک از اشخاص هم باید كارآفرین شوند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور به تجاری‌سازی در سایر بخش‌های اقتصادی اشاره كرد و ادامه داد: پروژه بزرگی در كشاورزی به نام پرورش ماهی در قفس شروع شده که در حوزه گردشگری و در قالب بخش خصوصی آمادگی‌های لازم برای پیگیری وجود دارد و همچنین توسعه بازار IT باعث توسعه و ایجاد امكانات فوق العاده‌ای در اینگونه تجارت‌ها شد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان مازندران در حوزه دانش و منابع ذاتی دارای ظرفیت زیادی است، خاطرنشان کرد: همیشه تاكید ما بر روی منابع انسانی است چرا که سرمایه‌های ما جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها هستند و در اولویت باید سنت‌ها را تجاری‌سازی كنیم.

در پایان هم تفاهم‌نامه تولید انبوه قزل‌آلای رنگین‌كمان عاری از بیماری spf در فرمانداری شهرستان آمل امضا شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰