تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۲۵۸۶۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری به مراحل جدی رسیدگی برسد یک مقابله سیاسی بین دولت فعلی و قبل شکل می‌گیرد که بیشتر جنبه تبلیغاتی از سوی دولت قبلی خواهد بود و دولت فعلی هم به مواردی از همین نوع اشاره می‌کند که احتمالاً تلاش برای تثبیت قدرت سیاسی خود و مجلس آینده باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه بانحوه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی مفسد اقتصادی، گفت: برخوردهای خیلی مهربانانه با این نوع اشخاص سبب شده احساس کنند که می توانند به راحتی از این فضای محبت آمیزایجاد شده سوء استفاده نمایند و بعضی از مسائل را کتمان کنند.

نامه نگاری به نمایندگان از فنون فرار برای رفع اتهام است


دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود : طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده اقتصادی بابک زنجانی سبب شده است که وی یک سری فنون را بیاموزد و به خدمت بگیرد تا بتواند بهترین بهره را از این نوع مهارت ها ببرد.

وی با اشاره به نامه ی اخیر زنجانی به اعضای مجلس ابراز کرد : این فنون به وی آموخته است که به بعضی از نمایندگان نامه بنویسد و برخی از اموال که متعلق به ایشان بودند را کتمان کنند اما این عمل تاثیری در رویه و قضاوت نمایندگان نخواهد گذاشت.

نکو اظهار کرد: شاید نمایندگان این نامه را دریافت کرده و موضوعات مطرح شده از سوی چنین شخصی را هم مطالبه بکنند اما اینکه تاثیری در قضاوت آنها داشته باشد بعید است ،اما نباید امروز برای این افراد زمینه ها یی در جهت سوء استفاده از نمایندگان فراهم کرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وی حق دفاع از خودش را دارد و باید این حق را محفوظ دانست اما این همه تغییر رفتار و تناقض گویی در جریان رسیدگی به یک پرونده از سوی متهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پرونده خاوری به کجا رسید؟!


ابراهیم نکو درپاسخ به سوال خبرنگارما مبنی بر اینکه پرونده خاوری به کجا رسید ، افزود : این یک موضوع فنی است و اظهار نظر دراینگونه مسائل بدون استناد به محکمات موجبات عوارضی دارد ،یعنی باید نسبت به این گونه مسائل پاسخگو بود لذا باید به مسئولین امر رجوع شود و بنده برای قضاوت یا اظهار نظر نیاز به شناخت پیچیدگی خاصی این پرونده دارم لذا چون اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم.

ریشه پرونده اختلاس بابک زنجانی در دولت توسعه و تمدن بوده است؟!


وی با اشاره به اینکه ریشه پرونده اختلاس بابک زنجانی در دولت توسعه و تمدن بوده است، افزود: این پرونده یک پروسه زمانی طولانی را طی نموده واز یک سو به سبب حجم اتفاقات افتاده باید طبیعی به نظر برسد لکن از دگرسو طی فراز و نشیب هایی که در دوران رسیدگی به این پرونده ها وجود داشته است موجب شده تغییراتی در روند این نوع پرونده ها به وجود آید.

نکو با بیان اینکه رسیدگی به این نوع پرونده ها که از نظر فنی بسیار پیچیده اند و نیاز به نظرات کارشناسان متعددی دارد، اضافه کرد: در مراحل اولیه اتهام به یک فردی وارد می شود لذا باید از خودش رفع اتهام کند و در مراحل بعدی روز ها، هفته ها و حتی ماه ها برای این گونه افراد مسائلی مطرح خواهد شد که پاسخگویی به این ها بسیار زمان بر است.

با قاطعیت تمام برای احقاق حقی که متعلق به ملت است تلاش خواهیم کرد

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید نسبت به جزئیات پرونده زنجانی دقت بیشتری شود، بیان کرد: با قاطعیت تمام برای احقاق حقی که متعلق به ملت است تلاش خواهیم کرد و جایی اگر احساس بشود که خدشه و یا کوتاهی صورت می گیرد نمایندگان نیز در مقابل اجرای آن قد علم خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی ایران بسیار دقیق به این گونه پرونده ها رسیدگی می کند و در بعضی مواقع متهم به طور کامل تبرعه شده وحقوقش را دریافت کرده است که این گواه از اقتدار دستگاه قضای ما دارد اما دعوی بابک زنجانی از آن پرونده هایی است که هر روز که جلوتر می رود یک مورد جدید مطرح وبه دیگر اتهامات مورد بررسی اضافه می شود که امروز به عنوان یک پرونده پر از حاشیه و ابهام از آن نام برده می شود.

شکایت محمود احمدی نژاد از معاون اول ریاست جمهور فعلی


نکو در رابطه با شکایت محمود احمدی نژاد از معاون اول ریاست جمهور وقت، عنوان کرد: نباید به واسطه اینکه احمدی نژاد دیگر در قدرت نیست اتهاماتی به او وارد شود لذا به عنوان یک شخص حقیقی حق دارد که برای تبرئه اتهامات وارد شده از سوی دولت وقت ، مسائلی را مطرح واز خود دفاع کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: احمدی نژاد شکوایه ای را تنظیم و به دستگاه قضایی ارائه کرده است لذا از اینکه وارد مراحل قانونی جدید خودش شده باشد یا نه و اینکه احمدی نژاد چه چیزهایی خواهد گفت و یا جهانگیری چه تاکتیک های برای دفاع از خود بکار خواهد برد هنوز خبری به دستمان نرسیده است.

مقابله سیاسی بین دو دولت فعلی و قبلی ایران


وی با اشاره به نحوه رسیدگی به این شکایت، اظهار کرد: اگر پرونده شکایت احمدی نژاد از جهانگیری به مراحل جدی رسیدگی برسد یک مقابله سیاسی بین دولت فعلی و قبل شکل می گیرد که بیشتر جنبه تبلیغاتی از سوی دولت قبلی خواهد بود و دولت فعلی هم به مواردی از همین نوع اشاره می کند که احتمالا تلاش برای تثبیت قدرت سیاسی خود و مجلس آینده باشد.

شکایت احمدی نژاد مورد نادری نیست

نکو با بیان اینکه باید منتظر مطرح شدن جزئیات مسائل در مراحل دادیاری باشیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با نادر بودن چنین شکایت هایی باید گفت در دستگاه قضای ما این موضوع امری طبیعی است و مطرح شدنش هم اشکالی ندارد.
منبع : دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴