تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۱۲۵۶۱۵
مدیر حج و زیارت مازندران از اعزام 3 هزار و 100 زائر مازندرانی به حج تمتع خبر داد و گفت: این افراد در قالب 24 کاروان اعزام می‌شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، سیدحبیب ساداتی در نشست خبری به مناسبت آغاز حج تمتع در کشور اظهار کرد: امسال 3 هزار و 140 زائر از مازندران در غالب 24 کاروان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به مدینه قبل بودن زائران مازندرانی خاطرنشان کرد: حجاج مازندرانی نخستین افرادی هستند که در کشور از اول تا شش شهریور به حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران به برگزاری برنامه آموزشی میدانی برای حجاج مازندرانی اشاره کرد و گفت: این آموزش در اردوگاه دانش‌آموزی به مدت سه روز انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه آموزش عملی باعث کاهش استرس حجاج می‌شود، خاطرنشان کرد: برگشت همه حجاج نیز از شش تا 12 مهرماه انجام می‌شود.

ساداتی با اعلام اینکه زائران که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، افرادی هستند که در سال 84 ثبت‌نام کرده بودند، گفت: تعداد افرادی که در سال 85 ثبت‌نام کردند نیز 25 هزار نفر است.

وی اضافه کرد: بیشتر زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند مسن هستند که به همین منظور و برای کمک به زائران تعداد زائریار پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به مشکلاتی که برای تعدادی از زائران در عمره مفرده به وجود آمد، تاکید کرد: انتظار این است که با افراد خاطی که در عمره مفرده که مشکلاتی برای زائران ما به وجود آورند، برخورد شود.

این مسئول درباره ثبت‌نام جدید برای سفر به حج تمتع، ادامه داد: به دلیل در انتظار بودن 85 هزار نفر که بخشی مربوط به سال 85 و تعدادی نیز مربوط به سال 86 هستند، ثبت‌نام جدید انجام نمی‌شود.

ساداتی درباره اقدامات انجام شده برای سفر به عتبات عالیات، یادآور شد: سال گذشته 34 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و تعداد زیادی از زائران مازندران در مراسم اربعین حضور داشتند و امسال نیز زائران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام جدید برای عتبات عالیات از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود که در این بخش نیز  سامانه‌ای در مازندران راه‌اندازی شد که امکان ثبت‌نام برای عتبات عالیات در منازل نیز وجود دارد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران درباره از سرگیری سفر به سوریه نیز گفت: مسئول حج و زیارت کشور دیداری را با مسئولان سوری داشت که امکان حضور زائران در این کشور نیز بررسی شد که در صورت ایجاد شرایط مناسب برنامه‌ریزی برای اعزام زائران سوریه از سرگیری می‌شود.

این مسئول یکی از نکاتی که حجاج باید رعایت کنند را بحث حمل و نقل موادمخدر اعلام کرد و گفت: سال گذشته از حضور 65 زائر به حج تمتع و عمره مفرده جلوگیری شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷