تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۲۴۹۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با اشاره به ثبت 90 امامزاده در سوادکوه گفت: ثبت امامزاده‌های دیگر سوادکوه نیز در دست اقدام است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ،نقی پورنوروز صبح امروز در جمع مردم زیراب به ارزش و اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: سه عامل موجب می‌شود که مومنی که از دنیا برود به خاطر کارش همچنان از برکات آن بهره‌مند شود علمی که از خود به جا بگذارد و دیگران از آن استفاده کنند، فرزند نیک و صالح، صدقه جاریه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با بیان اینکه وقف هم جزو صدقه جاریه است، افزود: مردم از وقف سود معنوی و مادی می‌برند و نوع کاربرد آن به نیت واقف بستگی است.
وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام به عنوان اولین واقف در اسلام است، یادآور شد: وقف سنت پیامبر گرامی اسلام است و ما باید آن را حفظ کنیم و تداوم دهیم.
پورنوروز با بیان اینکه وقف جایگاه رفیعی در اسلام دارد، خاطرنشان کرد: وقف از پرمحتواترین سنت‌هاست و از باقیات و صالحات مومنین محسوب می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه، وقف را دارای ارزش‌های بالای دینی و اخلاقی توصیف کرد و گفت: تعاون، نوع‌دوستی و همکاری را در وقف مشاهده می‌کنیم.
این مسئول سوادکوه با اشاره به اینکه مازندران در موقوفات از استان‌های شاخص کشور است، گفت: مازندران در تعداد موقوفات کشور از استان‌هایی است که رتبه اول تا سوم کشور را دارا است.
وی از علاقه مردم مازندران و سوادکوه به اهل بیت (ع) و گستردگی موقوفات در کشور خبر داد و افزود: در سه ماهه اخیر فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه تعداد 90 امامزاده در سوادکوه را ثبت کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای ثبت امامزاده‌های دیگر سوادکوه هم پیگیری می‌شود.
پورنوروز از وجود 376 موقوفه، 768 رقبه در سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهبالو بزرگ‌ترین موقوفه سوادکوه است که شامل 6 روستا در بخش مرکزی سوادکوه را شامل می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با تاکید بر اینکه موقوفات باید بر وقف خود باقی بمانند، گفت: وقف باید با توجه به نیت واقف استفاده شود و به صاحب وقف که سید الشهدا و ائمه یا فقرا و مساکین هستند باید پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه برخی به دنبال تهیه سند برای زمین‌های وقفی هستند، گفت: اگر وقف‌نامه یا استشهاد محلی و اسناد دیگری که بر وقف بودن زمین دلالت داشته باشد، وقفیت بر وقف باز خواهد گشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴