آنچه که مهم است این بوده که چگونه یک محکوم امنیتی و اقتصادی به خود اجازه می دهد تا فعالیت های سیاسی خود را از سر گرفته و در صدد گرم کردن تنور انتخابات بر بیاید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در نیمه های سالی که از سوی رئیس جمهور به سال انتخابات نام گذاری شده است، جریان های سیاسی در کشور تمام هم و غم خود را برای تصاحب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی به کار بسته‌اند.

کارگزارانی ها هم که بعد از انتخابات سال 88 به خاطر ورود برخی از آنها به فتنه و همچنین محکومیت‌های آنها دچار یک انزوای سیاسی و اجتماعی شده بودند، از فرصت دولت یازدهم و نزدیکی هاشمی با روحانی استفاده و به صورت تمام قد خود را برای ورود به عرصه انتخابات آماده کرده اند.

از ماه ها پیش فعالیت این حزب با محوریت افرادی مانند حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی آغاز شده و دفاتر استانی آن نیز در بیشتر استان‌ةا راه اندازی شده است.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران ایران اسلامی به عنوان یکی از افرادی که در پایه ریزی و شکل گیری این حزب نقش اساسی داشته است تلاش های زیادی برای تهیه لیست انتخاباتی مجلس دهم داشته است.

در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی کارگزارانی ها، غلامحسین کرباسچی در بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران ایران اسلامی اظهار کرد:‌ ما بحث‌های مفصلی را در کمیته سیاسی حزب خواهیم داشت، درخواست ما مشارکت حداکثری دوستان و ارائه نظرات مختلف است؛ بحث توسعه همه جانبه همیشه بر منافع شخصی مقدم بوده است.

کرباسچی در حالی از ورود به عرصه انتخابات صحبت می کند که تا همین ماه های گذشته سران فتنه را تطهیر کرده و از آنها به عنوان افراد انقلابی یاد کرد که همین موضوع در سخنانی که در مراسم افطاری رئیس جمهور داشت، باعث شد تا عده زیادی اعتراض کنند.

قطعاً همانطور که مسئولین نظام بارها تذکر داده‌اند فتنه خطوط قرمز نظام بوده و هیچ کس حق عبور از آن را ندارد؛ اما این دبیر کل یک حزب که قصد ورود تمام قد به انتخابات را دارد نه تنها از فتنه دفاع کرده بلکه از سران فتنه به عنوان اشخاص انقلابی در کشور نام می برد.

در سال 1377 در دومین سال دورهٔ اول ریاست جمهوری خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عدهٔ دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.

کرباسچی پس از برگزاری دادگاه‌های جنجالی به اتهام مشارکت در اختلاس به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و پنجاه و سه میلیون تومان، 90 هزار دلار آمریکا، ۶۶۰ سکه بهار آزادی و ۸۰ سکه نیم بهار آزادی، مشارکت در ارتشا، تضییع اموال عمومی، تصرف اموال عمومی، تبانی در معملات دولتی، دخالت در انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی با پرداخت ۲۵ میلیون تومان به دو نامزد به 2 سال حبس و 10 سال انفصال از خدمت محکوم شد. او در تمامی موارد اتهامی تبرئه شد و تنها به دلیل واگذاری زمین با مجوز وزارت کشور به 5 مدیر شهرداری در منطقه باغ وحش سابق تهران با تخفیف 12 میلیون تومانی محکوم شد.

اسناد جرایم مالی کرباسچی را در اینجا بخوانید.


انتخابات ریاست جمهوری 88


او در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از نامزدی مهدی کروبی حمایت کرد و به عنوان معاون اول او در صورت پیروزی معرفی شده بود.

پس از انتخابات در روز ۲۳ خرداد کرباسچی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت: تعداد افرادی که در ستادهای کروبی بودند بالای ۳۰۰ هزار نفر بودند و تقلب در این انتخابات امری واضح است؛ این اظهارات وی در حالی بود که برخی منابع از رأی کرباسچی به میرحسین موسوی صحبت می کردند که خود کرباسچی نیز این ادعا را رد نکرد.

نقش حزب کارگزاران در فتنه 88 بر کسی پوشیده نماند و این حزب با القای گسترده شبهه تقلب در دوران انتخابات 88 علیه امنیت ملی اقدام کردند.

جهانبخش خانجانی یکی از اعضای حزب با شرکت در جلسات مختلف و با راه‌اندازی سایت خرداد نو (زیر نظر ستاد موسوی) و انتشار اخبار و اعلامیه‌های مجعول، خودساخته و برنامه‌ریزی شده و با انجام مصاحبه‌هایی با هدف القای شبهه تقلب در انتخابات و تحریک پایگاه خیابانی به اغتشاش، جهت اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی اقدام کرده است.

فعالیت های دبیرکل حزب کارگزاران بر کسی پوشیده نمانده اما آنچه که مهم است این بوده که چگونه یک محکوم امنیتی و اقتصادی به خود اجازه می دهد تا فعالیت های سیاسی خود را از سر گرفته و در صدد گرم کردن تنور انتخابات بر بیاید.
منبع : راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴