تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۲۳۶۹۴
آیت الله علم الهدی گفت: در قطعنامه، بندی اضافه کرده‌اند که در صورت اعتراض یکی از اعضا نسبت به فعالیتی مشکوک در کشور، آنان امکان طرح موضوع داشته و در صورت عدم اقدام مورد پذیرش آنان، اجازه دسترسی به نقاط خواسته‌شده را پیدا می‌کنند؛ این موضوع یعنی عبور صریح از خط قرمز رهبری.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شب گذشته در جلسه «تحلیل جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای (برجام)» که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد، بابیان این‌که بزرگ‌ترین عامل رشد و شکوفایی جامعه در روشنگری است، گفت: برای بررسی صحیح اتفاقات پیرامون خود، ابتدا باید شناخت کافی از خط راهبردی خود در اساس و اصل جریان شناسی دشمن به دست آوریم. وی بابیان این‌که منظور از جریان شناسی، شناخت جریان مهاجم به ما است، اظهار کرد: پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی به‌عنوان یک قدرت اسلامی، مسئله استثمار، استعمار و سلطه بر مسلمانان برای دنیای غرب مطرح شد که در این جریان، انگلیس و فرانسه پیشرو سلطه بر مسلمانان بودند.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به سهم خواهی دیگر کشورهای اروپایی از ممالک اسلامی، عنوان داشت: در میان کشورهای اروپایی، آلمان که خود را مقتدرتر می‌دید، برای تصاحب سهم بیشتری از کشورهای اسلامی، جنگ جهانی دوم را به انگلیس و فرانسه آغاز کرد که این کشورها برای رهایی از آلمان، روسیه و آمریکا را جانشین این کشور در میدان سلطه گری بر مسلمانان قرارداد.

اسرائیل برای تصرف بلاد اسلامی در منطقه مستقر شد

وی افزود: انگلیس برای تثبیت سلطه خود بر منطقه و در خلال جنگ جهانی دوم، طرح ایجاد اسرائیل در میان کشورهای اسلامی را طراحی کردند تا بر بخشی از بلاد اسلامی مسلط شود، از این طریق، مانعی برای ایجاد امپراتوری و قدرت سراسری اسلامی در جهان ایجاد کرده و منطقه‌ای استراتژیک را از آن خود کردند.

عضو خبرگان رهبری به تدابیر اندیشیده شده برای کنترل کامل کشورهای اسلامی در نقاط مختلف اشاره و تصریح کرد: در کنار طرح ایجاد اسرائیل، طرح دیگری برای جلوگیری از بازگشت اسلام به مناطق کمونیستی شمالی خاورمیانه ایجاد شد؛ در این طرح برای اطمینان خاطر از عدم بازگشت اسلام به این مناطق، ایران به‌عنوان کشوری که از نظر سوق‌الجیشی، شرق، غرب و شمال را به هم متصل می‌کند، موردنظر قرار گرفت.

وی، ایجاد اختلاف مذهبی برای جدا کردن ایران از بدنه کشورهای اسلامی را یکی از برنامه‌های غرب در جهت سلطه بر منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ایران کشوری شیعه بود و با عثمانی درگیری‌هایی داشت، آمریکا از این زمینه ایجاد اختلاف استفاده کرده تا به‌عنوان سنی و شیعه بتوانند ایران را از بدنه اسلام خارج کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با قدرت یافتن روحانیت پس از سقوط رضاخان اشاره و اظهار داشت: پس از سقوط رضاخان، آیت‌الله بروجردی به‌عنوان مرجعیت عام، تا حدودی باعث تجدید حیات قدرت دینی در کشور شد که این امر باعث شکست طرح جداسازی ایران از بدنه اسلام شد.

اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد، انقلاب دو سال هم دوام نمی‌آورد

وی بابیان این‌که تسخیر لانه جاسوسی با اشاره امام خمینی (ره) انجام گرفت، یادآور شد: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و کشف اسناد محرمانه و ارتباط مسؤولان دولت موقت با آمریکا، فتنه‌ها و جنگ بر کشور تحمیل شد، اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد، انقلاب دو سال هم دوام نمی‌آورد.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: ۸ سال جنگ تحمیلی پس از تسخیر جاسوس خانه آمریکا شکل گرفت و از آن به بعد، انواع فتنه‌ها همچون ۱۸ تیر و فتنه ۸۸ ایجاد شد؛ هر جا که فتنه‌ای در کشور راه افتاد، دست دشمن در آن دیده می‌شود.

در هر ارتباط با آمریکا و اروپا باید راه نفوذ به کشور را ببندیم

وی با تأکید بر این‌که باید در هر ارتباط با آمریکا و اروپا، راه نفوذ آنان گرفته شود، تصریح کرد: در هر نوع ارتباط چه مستقیم چه برخورد سخت، در خط مذاکره و در سطح مصالحه و تعامل، باید راه نفوذ به کشور را بست زیرا آمریکا و اسرائیل همان راهبرد جداسازی ایران از بدنه اسلام را دنبال می‌کنند.

رگه نفوذ دشمن به کشور صریحاً در توافق به وجود آمده

عضو خبرگان رهبری با تشریح برخی مفاد ذکرشده در برنامه اقدام مشترک (برجام) پرداخت و گفت: این‌که مذاکرات و توافق وین ازنظر حقوقی چه ابعادی دارد و قطعنامه شورای امنیت چگونه می‌تواند تهدید باشد، در تخصص ما نیست اما آنچه برای ما مهم است، این است که قطعنامه شورای امنیت طوری تصویب‌شده که راه نفوذ دشمن به کشور بسیار صریح و روشن دیده می‌شود.
وی افزود: اگر روزی دشمن می‌خواست کاری را با هزینه زیاد انجام دهد، امروز با هزینه‌ای بسیار کم و یا بدون هزینه این موقعیت برای آنان به وجود آمده.

رعایت خطوط قرمز یک فرمان حکومتی است

آیت‌الله علم‌الهدی، خطوط قرمز طرح‌شده توسط رهبری را یک راهبرد کلی برای نظام خواند و بیان داشت: خطوط قرمز تبیین شده توسط رهبری، منطبق بر راهبردهای دشمن است تا راه نفوذ آنان به کشور گرفته شود؛ برخی جریان‌های ضد ارزشی و سیاسی می‌گویند رهبری نظر خود را بیان کرده‌اند درحالی‌که خطوط قرمز رهبری، نظر شخصی نیست بلکه یک فرمان و دستور حکومتی بود.
وی با تأکید بر این‌که بنای دولت ستیزی و دست‌به‌یقه شدن با دولت نداریم، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم باکسانی که کارگزار نظام هستند دست‌به‌یقه شویم همان‌طور که حرف رهبری نیز همین است، این‌که می‌گویند دوقطبی نشوید به این جهت است که دشمن در حال رصد است و ما نباید از پیشروی دشمن غافل شویم.

به‌عنوان فرد عاقل، اشکالات قطعنامه و برجام را می فهیم

امام‌جمعه مشهد با یادآوری این‌که بیان خطوط قرمز به‌منظور جلوگیری از ایجاد رگه‌های نفوذ جریان اروپا؛ آمریکا و غرب به کشور است، اظهار کرد: ما در مورد مسائل تخصصی اظهارنظر نمی‌کنیم اما عاقل که هستیم؛ ما نه به‌عنوان کارشناس حقوق بین‌الملل اما به‌عنوان یک فرد عاقل که می‌فهمد اشکالات این قطعنامه و برجام چیست، صحبت می‌کنیم.

وی بابیان خط قرمز رهبری در خصوص منع بازرسی و تضعیف توان امنیتی و دفاعی کشور، ابراز داشت: رهبری با تبیین این خط قرمز، راه را برای ورود به مراکز امنیتی، نظامی و دفاعی کشور بستند همچنین پیرامون مصاحبه با دانشمندان نخبه هسته‌ای که ابزار و عامل رشد و توسعه کشور به شمار می‌روند، ایشان راه نفوذ را مسدود کردند زیرا نتیجه آن، یا جذب دانشمندان و یا نابودی آنان بود.

توافق هسته‌ای، عبور از خطوط قرمز رهبری است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که «آنچه امروز در این توافق اتفاق افتاده، تجاوز از خطوط قرمز است، خاطرنشان کرد: در قطعنامه بندی اضافه کرده‌اند که در صورت اعتراض یکی از اعضا نسبت به فعالیتی مشکوک در کشور، آنان امکان طرح موضوع داشته و در صورت عدم اقدام موردپذیرش آنان، اجازه دسترسی به نقاط خواسته‌شده را پیدا می‌کنند؛ این موضوع یعنی عبور صریح از خط قرمز رهبری.

محدودیت‌های ۸ تا ۱۰ ساله برای تحقیق و توسعه

وی به محدودیت‌های اعمال‌شده بر فعالیت‌های هسته‌ای کشور اشاره و بیان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری به‌عنوان خط قرمز تعیین کرده‌اند، عدم توقف توسعه فنی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه در جریان فناوری هسته‌ای است درحالی‌که در متن برجام، محدودیت‌هایی از ۸ تا ۱۵ سال برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه در مراکز هسته‌ای وضع‌شده که موردپذیرش نیز قرارگرفته.

عضو خبرگان رهبری، وجود این محدودیت‌ها را عبور آشکار از خطوط قرمز رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: طبق متن برجام، محدودیتی ۱۵ ساله برای غنی‌سازی در سطح ۳٫۶۷ درصد اعمال می‌شود؛ از طرفی نیز برای غنی‌سازی در نطنز و فردو محدودیتی ۱۵ ساله وضع‌شده که پس‌ازاین مدت نیز فعالیت ما باید با موافقت طرف غربی صورت گیرد.

تجاوز قطعی به خطوط قرمز صورت گرفته است

وی با اشاره به تعلیق تحریم‌ها در مقابل راستی آزمایی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «تحریم‌های اقتصادی، مالی، بانکی چه آنچه شورای امنیت، چه آنچه به کنگره و آنچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا می‌کند، همه باید فوراً در هنگام امضای توافق لغو شود و بقیه تحریم‌ها نیز در فاصله‌ای معقول لغو شود» درحالی‌که در متن توافق آمده «تحریم‌های اتحادیه اروپا همزمان با راستی آزمایی تعلیق می‌شود و در بخش دیگری از این متن، بازه زمانی ۸ ساله برای لغو تحریم‌ها پیش‌بینی کرده که درواقع، یک تجاوز قطعی و صریح به خطوط قرمز صورت گرفته است.

قطعنامه شورای امنیت، تجمیع تمام قطعنامه‌ها است

آیت‌الله علم‌الهدی، قطعنامه شورای امنیت را «بدتر» از برجام توصیف و بیان کرد: تاکنون شورای امنیت قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر کرده بود و بنا بود تا پس از توافق، این قطعنامه‌ها لغو شود اما علاوه بر لغو نشدن، تمام قطعنامه‌ها تجمیع و در قطعنامه جدید به تصویب رسید که حاصل آن، قرار گرفتن توان تسلیحاتی ایران در بند مخاطرات امنیت جهانی بود.

آقایان پیش از تصویب توافق سفره هسته‌ای را جمع کرده‌اند

وی، آغاز برچیدن سفره هسته‌ای را یکی از عوارض این توافقنامه دانست و اظهار داشت: عوارضی که در چند روز گذشته شاهد بودیم، این است که آقایان آمده‌اند تمام‌کارهایی که باید در توافق هسته‌ای انجام شود، پیش از آن‌که کنگره آمریکا آن را بپذیرد و توافق قطعی شود، اجرایی کرده‌اند.

۳۰ تا ۵۰ درصد سانتریفیوژها در جابه‌جایی از بین می‌رود

امام‌جمعه مشهد مقدس، نقطه تأسف‌بار این توافق را از بین رفتن ۳۰ تا ۵۰ درصد سانتریفیوژهای خارج‌شده دانست و خاطرنشان کرد: آقای صالحی گفته، در جریان جمع‌آوری سانتریفیوژ ها، ۳۰ تا ۵۰ درصد آنان تخریب‌شده و از بین می‌رود و نمی‌تواند برگرداند و در موقعیت خود قرار گیرد.

این توافق، توافق «بد» است

وی، با «بد» خواندن این توافق، ادامه داد: این توافق مطلقاً توافق خوبی نیست، باید حواسمان جمع باشد که مسیر راهبردی دشمن برای جدایی ایران از بدنه اسلام و براندازی اسلام در کشور پیاده نشود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: رییس‌جمهور در خصوص جلوگیری از تبدیل ایران به بازار کشورهای اروپایی، اعلام کردند که اجازه این کار را نخواهند داد اما در مقابل تثبیت سرمایه خارجی در اقتصاد کلان کشور، چه‌کاری انجام خواهد گرفت؟ با توجه به تجربه عسلویه که به‌یک‌باره پروژه را رها کرده و ضربه سنگینی به کشور وارد کرد، تثبیت این سرمایه‌های خارجی و خروج یک‌باره آن چگونه جبران خواهد شد؟

تحریم‌ها با اعتراض یک کشور به‌طور خودکار برگشت‌پذیر است

وی افزود: اگر یکی از کشورها نسبت به اعمال نشدن یکی از موارد ذکرشده در برجام اعتراض داشته باشد و ایران نتواند آن اشکال را برطرف کند، ظرف ۳۰ روز تحریم‌ها به‌طور خودکار بازمی‌گردد.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبری حرف اول و آخر را بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بحث قبول یا رد کردن رهبری نیست زیرا ایشان حرف را با خطوط قرمزی که مشخص کردند، بیان کرده‌اند، بعدازآن موضوع مربوط به مجلس است.

مجلس طبق خطوط قرمز برجام و قطعنامه را بررسی کند

وی تصریح کرد: آقایان در مجلس باید این برجام و قطعنامه را با خطوط قرمز رهبری بسنجند، اگر به این جمع‌بندی رسیدند که خطوط قرمز تأمین نشده، یا باید بتوانند توافق را رد کنند و یا اعلام کنند در این توافق و قطعنامه، خطوط قرمز رهبری رعایت نشد.

این دهان بستن‌ها درست نیست؛ اگر روزنامه منتقد بسته شود، رادیو و تلویزیون را هم می‌بندند!
آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از برخوردها قهری با منتقدان دولت، تأکید کرد: آقای روحانی گفت ما دولت اعتدالیم، این اعتدالی که وعده دادید، کجای اعتدال است؟ این‌که هرکسی حرفی زد، دهانش را ببندید؟ در مراسم تنفیذ گفت « من پناه می‌برم به خدا اگر بخواهم دهان منتقد را ببندم»، اما امروز به‌گونه‌ای است که دهانش را می‌بندند و دندان‌هایش را خرد می‌کنند، این دهان بستن‌ها درست نیست.

کنگره تعطیلات را لغو کرد، مجلس به تعطیلات رفت

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که روشن شدن موضوع برای مردم موضوعیت دارد، خاطرنشان کرد: این‌که آقایان بگویند کار از کار گذشته و هزینه‌اش برای ما صرف نمی‌کند، باید ما بدانیم موضوع چیست، قضیه ترکمانچای نشود که آینده ما را لعنت کنند و بگویند حکومت دست آخوندها بود و کشور ازدست‌رفته، این وضع باید روشن شود، بصیرت و روشن شدن مردم موضوعیت دارد.

وی با انتقاد از تعطیلی مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی، عنوان داشت: کار اشتباهی که صورت گرفته، تعطیلی مجلس در چنین موقعیتی است، کنگره آمریکا تمام تعطیلات را لغو کرده، این‌ها در این موقعیت مجلس را تعطیل کرده‌اند؛ دشمن مقابل ما ایستاده، حالا ما بگوییم چند روز به ما اجازه دهید ما استراحت کنیم! دشمن در مقام موضع‌گیری تعطیلات را لغو کرده و با ما می‌جنگد اما مجلس ما تعطیل‌شده است. چرایی این تعطیلی و این‌که چه کسی منشأ این تعطیلی شد نیز در مجلس مورد سؤال است.

لزوم مطالبه از مجلس و بومی‌سازی بصیرت

وی در خصوص وظیفه مردم در مقابل عبور از خطوط قرمز، خاطرنشان کرد: باید این مطالبه را از مجلس داشته باشیم، باید مطالبات خود از مجلس را بالا ببریم؛ در حال حاضر سه نماینده ما در مجلس در میدان هستند اما دیگر نمایندگان استان بی‌تفاوت و ساکت‌اند؛ با دولت نباید گلاویز شد زیرا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد اما باید سطح مطالبات از مجلس بالا برود.

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: این‌که بگوییم آقا هست و اگر مشکلی وجود داشته باشد خودشان جلو آن را می‌گیرند، کاملاً اشتباه است، بیشتر از این گریبان رهبر را گرفتن و به میدان آوردن همان کاری است که بنی‌اسرائیل با موسی کردند.

وی افزود: کسانی که می‌گویند رهبری خطوط قرمز را برای چانه‌زنی گفته‌اند، یک تحریف و ظلم به رهبری است، ایشان با کسی تعارف ندارد، حرف رهبری در خطوط قرمز، بستن جاده دشمن بوده و حرفی قطعی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴