تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۲۳۴۵۱
نشست خبری مدیران دانشگاه مازندران با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان مازندران، در این دانشگاه برگزار شد.
۰
plusresetminus
پرداخت 50 درصد از بدهی‌های دانشگاه مازندران/ اجرای 100 برنامه فرهنگی در سال 94
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، فخرالدین اصغری رئیس دانشگاه مازندران در این نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه مازندران به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی دولتی استان، از 12 دانشکده تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از دانشکده‌های این دانشگاه در نوشهر و مابقی در پردیس این دانشگاه در بابلسر فعال هستند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه حدود 12 هزار دانشجو از سراسر کشور در 170 رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: 48 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی، 69 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 53 رشته در مقطع تحصیلی دکتری است.

اصغری خاطرنشان کرد: دانشگاه مازندران دارای 336 عضو هیئت علمی است که بیش از یک سوم این اعضا را دانشیاران و استادان دانشگاه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به بدهی‌های این دانشگاه، اذعان کرد: در ابتدای ورود به دانشگاه و دریافت حکم سرپرستی، این دانشگاه با بدهی 130 میلیارد ریالی روبرو بود که تاکنون بیش از 50 درصد از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه امسال حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، رشد و تعالی همه جانبه به دانشگاه مازندران اختصاص یافته است، گفت: این دانشگاه در بحث جذب اعتبارات دولتی و در مقایسه با سال گذشته حدود 41 درصد رشد داشته که در این زمینه جزو دانشگاه‌های بسیار خوب کشور بوده است.

در ادامه این نشست، محمود دیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بزرگ دانشگاه مازندران انجام فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: تلاش در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار از دیگر فعالیت‌های مهم و اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران است.

وی در پایان با بیان اینکه در سال جاری بیش از 100 برنامه فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه مازندران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم از بودجه معاونت فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت میان اقشار جوان، تحصیل‌کرده و آینده‌ساز جامعه یعنی دانشجویان دانشگاه مازندران سرمایه‌گذاری شده است./آ

انتهای پیام/
 
منبع : مشهدسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴