تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۱۲۲۳۵۹
بخشدار بهنمیر با بیان اینکه بخشی از زمین‌های کشاورزی در روستاهای عربخیل، افراتخت و نفت‌چال دچار تنش کم‌آبی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تامین هزینه از سوی مردم و لوله‌گذاری از رودخانه تالار، توانستیم بیش از 200 هکتار از این زمین‌ها را از مشکل کم‌آبی نجات دهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، مجتبی حبیب‌نژاد طی گفت‌وگویی با بیان اینکه بخش بهنمیر دارای 11 هزار هکتار زمین کشاورزی است، اظهار کرد: از این مقدار 5 هزار هکتار زمین شالیزاری است.

وی افزود: آب زمین‌های شالیزاری این بخش از رودخانه تالار، سد شهید صالحی و آب‌بندان‌های سطح روستاها تامین می‌شود.

بخشدار بهنمیر از اتخاذ برنامه‌های جدید برای مقابله با مشکل کم‌آبی در زمین‌های کشاورزی و شالیزاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوا و احتمال کم‌آبی زمین‌های اراضی و شالیزاری، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد تا تمامی آب‌بندان‌های موجود در سطح روستاها آب‌گیری و پر شود.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه بخشی از زمین‌های کشاورزی در روستاهای عربخیل، افراتخت و نفت‌چال که تامین آب آنها از چاه‌های کشاورزی بوده است، دچار تنش کم‌آبی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تامین هزینه از سوی مردم و لوله‌گذاری از رودخانه تالار به این زمین‌های کشاورزی توانستیم بیش از 200 هکتار از این زمین‌ها را از مشکل کم‌آبی نجات دهیم.

وی اضافه کرد: در روستای نفت‌چال نیز که امکان خشک‌سالی زمین‌های کشاورزی وجود داشت با توافقاتی که با آب منطقه‌ای شهرستان و استان انجام شد، با انتقال لوله آب از رودخانه چپکرود به زمین‌های کشاورزی این روستا، از خشک‌سالی 40 هکتار زمین جلوگیری شد.

بخشدار بهنمیر در پایان با بیان اینکه بهنمیر با مشکل شدید کم‌آبی مواجه است، گفت: روزانه حدود چهار تا شش ساعت با کمبود و قطعی آب در این بخش مواجه هستیم.
انتهای پیام/آ
منبع : مشهدسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما