تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۱۱۹۲۵۸
سوراخی برای عبور سیاتیک وجود دارد که پس از آنکه تحت تاثیر فشار و ورم و التهاب قرار گرفت تنگ شده و باعث فشار آمدن بر روی عصب می‌شود، این ورم پایه‌گذار بیماری سیاتیک است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یک متخصص طب سنتی گفت: رژیم‌غذایی غلط و نوشیدن بیش از اندازه چای عواقبی چون بیماری سیاتیک را در پی دارد.

دکتر حسین اکبری متخصص طب سنتی با بیان اینکه رگ سیاتیک یکی از رشته‌های عصبی است، گفت: رگ سیاتیک پس از عبور از اعصاب نخاعی و ورود به اندام‌های تحتانی باعث تحرک می‌شود.

وی تصریح کرد: سوراخی برای عبور سیاتیک وجود دارد که پس از آنکه تحت تاثیر فشار و ورم و التهاب قرار گرفت تنگ شده و باعث فشار آمدن بر روی عصب می‌شود، این ورم پایه‌گذار بیماری سیاتیک است.

دکتر اکبری پیرامون علل ابتلا به این بیماری گفت: رژیم‌غذایی غلط و نوشیدن زیاد چای باعث تورم رگ سیاتیک می‌شود.

این متخصص با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان مصرف فست فود و نوشابه که جزء مواد‌غذایی مضر هستند افزایش یافته است، تصریح کرد: با ایجاد تغییر در رژیم‌غذایی و عدم مصرف غذاهای فست‌فودی و پرچرب و همچنین انواع نوشابه‌ها می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

وی در پایان درباره راهکار‌های درمان این بیماری خاطرنشان کرد: دارو‌های ضد‌التهابی از نوع غیر‌کورتونی مثل دیکلوفناک و آسپرین که از سوی پزشکان برای درمان این بیماری (سیاتیک) تجویز می‌شود هرچند که باعث کاهش التهاب می‌شود اما تاثیر زیادی در بهبود بیماری سیاتیک ندارد.

بنابراین بهترین راه برای درمان این بیماری چاره‌اندیشی اساسی نظیر تغییرات رژیم‌غذایی، ورزش و ترک عادات غلط در زندگی است./ع
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما