استاندار مازندران گفت: اگر زیرساخت‌های کشاورزی به‌ویژه مهار آب‌های سطحی، یکپارچه‎سازی و زهکشی حل و فصل شود، کشاورزان می‌توانند کشت‌های چندباره را داشته باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، ربیع فلاح در آیین نخستین برداشت مکانیزه شالی برنج در روستای اسبوکلا شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های کشاورزی به ویژه مهار آب‌های سطحی، یکپارچه‌سازی و زهکشی حل و فصل شود، کشاورزان می‌توانند کشت‌های چند باره را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان به نسبت ظرفیت و استعداد تولیدات محصولات، فاصله زیادی دارد، افزود: با بالا رفتن ضریب تولید، درآمد کشاورزان تا سه برایر قابل افزایش است.

استاندار مازندران به مشکل خشکسالی و کمبود بارش باران در سال زراعی جاری و مشکلاتی که برای شالیکاران به‌وجود آمده است، اشاره کرد و ادامه داد: این درحالی است که در طول سال هزاران متر مکعب آب سطحی به دریا سر ریز می شود.

این مسئول با اشاره به كشت مكانيزه 50 هزار هكتار از اراضی كشاورزي مازندران  تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر کشاورزان پیشرو تا سه برابر بیشتر از متوسط تولیدات محصولات کشاورزی تولید می‌کنند و اگر به زیرساخت‌های کشاورزی مازندران توجه می شد، ضریب اشتغال نیز در این بخش افزایش می یافت.

فلاح با پیش بینی تولید یک میلیون و 250 هزار تن شلتوک برنج در سال جاری، گفت: زمین های کشاورزی و فروش محصولات آن به مثابه کارخانه های مهم هستند که باید همواره برای حفظ و توسعه آن برنامه ریزی کنیم.

وی به نقش و اهمیت تولیدات کشاورزی مازندران در امنیت غذایی کشور اشاره و اضافه کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، یکپارچه سازی و زهکشی اراضی و تامین آب کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران خواستار تدوين برنامه منسجم و هماهنگ برای توسعه كشاورزی در مازندران شد و بیان کرد: الحمدلله با كاهش استفاده از سموم و مبارزه بيولوژيک غذای سالم‌تری در سفره مردم قرار می‌گیرد.

نخستین برداشت مکانیزه شالی برنج با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در سطح 1.5 هکتار از اراضی شالیزاری روستای اسبوکلای شهرستان فریدونکنار انجام شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴