تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۱۳۲۷۱
کمال‌الدین کامیابی‌نیا هافبک دفاعی جدید سرخپوشان در تمام رده‌های سنی پایه از نونهالان گرفته تا نوجوانان و جوانان یک مهاجم بود و حتی در دو فصل نخست لیگ برتری شدنش برای مس کاظمی، مظلومی و قلعه‌‌نویی به عنوان مهاجم وارد زمین شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کمال‌الدین کامیابی‌نیا را باید یکی از خریدهای خوب پرسپولیس جدید دانست. هافبک دفاعی 26 ساله نفت که در لیگ چهاردهم از ستون‌های اصلی میانه میدان تیم علیرضا منصوریان بود.

کمال‌الدین در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از کلیدی‌ترین قطعات پازل تاکتیکی نفت برای صعود به جمع 8 تیم برتر قاره‌کهن بود. حالا بازیکنی که در 7 فصل از ادوار لیگ برتر 151 بازی انجام داده می‌خواهد در پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ تجربه‌ای جدید را پشت سر بگذارد.

 

تبدیل فوروارد مس به مهره‌ دفاعی موفق

کمال‌الدین کامیابی‌نیا در تمام رده‌های سنی پایه از نونهالان گرفته تا نوجوانان و جوانان یک مهاجم بود. این بازیکن حتی در دو فصل نخست لیگ برتری شدنش برای مس کاظمی، مظلومی و قلعه‌‌نویی به عنوان مهاجم واردزمین شد با این حال در لیگ نهم با درخواست مهدی تارتار سرمربی وقت راه‌آهن به پست هافبک دفاعی منتقل شد.

خرید جدید پرسپولیس طی دو فصل برای لکوموتیورانان 61 بازی انجام داد و 4 گل زد.

در واقع این عملکرد مهر تاییدی بود بر تشخیص تارتار در مورد شناسایی توانایی‌های او. پس از آن بود که کمال‌الدین برای شهرداری تبریز و سپس نفت بازی‌های قابل قبولی به عنوان یک مهره تدافعی انجام داد تا این‌که پس از آبدیده شدن در مسابقات به یکی از هافبک‌های دفاعی با کیفیت فوتبال ایران تبدیل شود.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید +جدول عملکرد

 

تعویض طلایی قلعه‌‌نویی

کمال‌الدین اولین بار جمعه 23 شهریورماه سال 86 با نظر فرهاد کاظمی پای به دیداری از لیگ برتر فوتبال ایران گذاشت. 7 سال و 9 ماه و دو هفته قبل کامیابی‌نیا این شانس را پیدا کرد تا در سه دقیقه پایانی دیدار کرمانی‌ها برابر ملون به میدان بیاید. مهاجم وقت مس در نیم‌فصل نخست چهار بازی دیگر به عنوان بازیکن جایگزین برابر سایپا، صبا، سپاهان و راه‌آهن هم بازی کرد تا این‌که در نیم‌فصل دوم شرایط بهتر شد.

با حضور امیر قلعه‌‌نویی در راس کادر فنی مس دقایق بازی کمال‌الدین هم بیشتر شد. این بازیکن یکشنبه 19 اسفند 86 نخستین گل لیگ برتری‌اش را مقابل شیرین فراز به ثمر رساند.

جالب این‌که 7 سال و 3 ماه و 19 روز قبل فقط دو دقیقه از تعویض کامیابی‌نیا و اوچه نیجریه‌ای توسط قلعه‌‌نویی می‌گذشت که کمال گل سوم مس را (88) زد.

مهاجم مس در لیگ هفتم یک بار دیگر هم گل زد و البته این بار ارزشمندتر از قبل.

کمال‌الدین بعد از این‌که هفته سی‌و‌دوم لیگ وارد ترکیب اصلی مس شده بود در ایستگاه 33 دوباره به تعویض طلایی قلعه‌‌نویی تبدیل شد. در تقابل مس با راه‌آهن کامیابی‌نیا جای پائولوزالترون برزیلی را (82) گرفت تا 6 دقیقه بعد گل 3 امتیازی بازی را برای فرار مس از سقوط وارد دروازه لکوموتیورانان کند.

 

علی عسگر و کامیابی‌نیا دوباره کنار هم

خرید تازه پرسپولیس در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا 6مرتبه وارد ترکیب اصلی نفت شد و انصافا نمایش خوبی از خود به روی پرده مسابقات قاره کهن آورد. کمال‌الدین 516 دقیقه بازی کرد تا نفت در ادامه راه مسابقات جای خالی او را احتمالا- حس کند.

با این حال کامیابی‌نیا پیش‌تر در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو تجربه بین‌المللی خوبی کسب کرده بود.

خرید جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید +جدول عملکرد

کامیابی‌نیا در تیم زیر 23 سال غلام پیروانی یکی از نفرات اصلی بود. این بازیکن برابر ترکمنستان، مالزی، عمان و ژاپن 90 دقیقه حضور کامل داشت و برابر بحرین 64 دقیقه بازی کرد. آن زمان حمید علی‌عسگر همبازی فعلی کمال‌الدین در پرسپولیس جزو تیم شاه‌غلام بود تا امروز همبازیان 5 سال قبل دوباره شانس بازی کنار همدیگر را در لیگ15 داشته باشند./آ

 

جدول عملکرد کمال‌الدین کامیابی‌‌نیا در لیگ‌های فوتبال ایران

فصل

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

87-86

برتر/هفتم

مس کرمان

16

2

239

2

6دقیقه بعد از ورود به زمین دروازه راه‌آهن را با گلی 3 امتیازی باز کرد

88-87

برتر/هشتم

مس کرمان

4

-

21

-

-

89-88

برتر/نهم

راه‌آهن

28

12

1263

2

هفته اول دقیقه 85 دروازه فولادرا گشود

90-89

برتر/دهم

راه‌آهن

23

21

1752

2

به سایپا و ملوان گل زد که اولی 3 امتیازی بود

91-90

برتر/یازدهم

شهرداری تبریز

27

22

2063

2

دروازه‌‌ مس سرچشمه و ذوب‌آهن‌را گشود

92-91

آزادگان

شهرداری تبریز

24

24

2146

6

به پاس همدان، نیروی زمینی، برق شیراز، شهرداری یاسوج، ایرانجوان بوشهر و کاوه خوزستان گل زد

93-92

برتر/سیزدهم

نفت

27

23

2023

1

هفته 12 دقیقه 87 دروازه فولاد را باز کرد

94-93

برتر /چهاردهم

نفت

26

23

1986

3

به استقلال صنعتی، سپاهان و ذوب‌آهن‌ گل زد

مجموع

175

127

11493

18

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما