شاهکار فدراسیون فوتبال در مازندران

کاپ قهرمانی دو تیم برای پرهیز از دعوا میان دو شهر!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۱۱۲۲۲
برای اولین بار در تاریخ فوتبال دنیا ، جام قهرمانی یک لیگ را به دو تیم مازنی دادند تا مسئولان دو شهرستان همسایه با هم به مشکل نخورند.
۰
plusresetminus
کاپ قهرمانی دو تیم برای پرهیز از دعوا میان دو شهر!
به گزارش بلاغ لیگ برتر استان مازندران بیست روزی می شود که تمام شده و هنوز هم قهرمانش مشخص نیست. دو تیم از دو شهر همسایه امتیازاتی برابر آورده اند. حالا نقص قانون سبب شده تا کسی نداند قهرمان کدام تیم است. استقلال از قائمشهر و شهدای ساری
 استقلالی ها با امتیاز برابر 6 گل زده بیشتر از ساروی ها دارند اما بازیکنان شهدا در مقابل از دو بازی رفت و برگشت با استقلال 4 امتیاز گرفته است. جدال دو تیم بر سر رسیدن به عنوان قهرمانی بوده است و کسب سهمیه لیگ 3 کشوری .
دو تیم تمام فصل را پایاپای هم پیش می روند اما پیش بینی اینکه نتیجه نهایی فصل شان مساوی شود برای مسئولان برگزاری انگار قابل پیش بینی نبوده تا اینکه 2 هفته به پایان بازی ها ، سایت هیات فوتبال که در شهرستان ساری است و زیر نظر بهروان عمل می کند در خبری ، قانونی ارائه می کند که بر اساس آن در شرایط مساوی بودن شرایط دو تیم ، برنده در بازی رودررو قهرمان می شود.
قانونی که با اعتراض قائمشهری ها روبرو می شود چون بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال تیمی قهرمان لیگ می شود که در شرایط مساوی تفاضل گل زده بیشتری داشته باشد. حتی بعد از این هم تعداد گل های زده مشخص کننده است و بعد به سراغ برنده در بازی رودررو می روند. 
با این شرایط بود بازی های هفته پایانی لیگ مازندران برگزار شد . شهدا در ساری 10 بر یک در مسابقه ای که 70 دقیقه طول کشید توانست نماینده چالوس را ببرد و در مقابل هم استقلال قائمشهر با نتیجه 6 بر صفر دریای زاغمرز را برد تا تفاضل گلش از تیم ساروی همچنان 6 گل بیشتر باشد. از ان روز به بعد 3 هفته میان مسئولان دو شهر درگیری بوده تا اینکه چهارشنبه گذشته جلسه ای در هیات فوتبال مازندران برگزار می شود و به دو تیم اعلام می کنند هر دو سهمیه حضور در دسته سوم کشور را دارند و به هر دو تیم حکم قهرمانی داده می شود.
این نکته ای است که فرامرز نقیبی رئیس شورای شهر ساری و مدیر تیم شهدا به خبرآنلاین می گوید:« واقعا خنده دار است. بر داشتند جام قهرمانی ما را با استقلالی ها نصف کردند. از نیم فصل بود که هیات فوتبال به ما اعلام کرد بازی مستقیم قهرمان را مشخص می کند . حتی این قانون را روی سایت شان گذاشتند اما وقتی دیدند ما قهرمان می شویم ، آقای سید هادی حسینی نماینده محترم قائمشهر رفت پیش آقای بهروان و این بحث تفاضل گل را راه انداخت. ماشالله انگار این دوست بزرگوار نماینده ما هیچ کار مهم دیگری نداشتند که در این مسئله دخالت کردند. به هر حال چون ما قهرمان جام حذفی هم شده بودیم ، چهارشنبه به ما گفتند 2 حکم قهرمانی صادر می کنند و هر دو تیم قهرمان هستند.»
او درحالی این جام را از آن خود می داند که جواد محمودی مدیر باشگاه استقلال قائمشهر می گوید:« ما از جام مان نمی گذریم. این جام قانونی برای ماست. منتهی قرار شده آقای بهروان نظر قطعی اش را در این باره اعلام کند. اصلا قانون فوتبال ایران می گوید .
من مطمئنم به رغم همه فشارهایی که به بهروان می آورند اما او زیر بار حرف زور نمی رود و رای قهرمانی را به نفع ما می دهد. اصلا این قانون من در آوردی بازی مستقیم را معلوم نیست دوستان از کجا آوردند . قهرمانی حق تیم من است.»
هر دوی این مدیران البته انگار با هیات استان شان برای سهمیه لیگ 3 به توافق رسیده اند چون محمودی در این باره می گوید:« راستش انگار تیم قهرمان باید به این بازی ها برود اما انگار آقای بهروان به دلیل مسئولیتی که دارند می توانند برای استان ما دو سهمیه بگیرند.» ولی نقیبی سعی می کند کمی سیاستمدارانه تر در این باره حرف بزند. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:«فکر می کنم اصلا سهمیه استان دو تا باشد چون امسال هم دو سهمیه داشتیم . هم تیم جویبار به این بازی ها رفته و هم نماینده آمل. پس مشکلی از این بابت نداریم.»
لیگی با دو قهرمان!
اما سهمیه این استان چند تیم است و کدام تیم قهرمان خواهد شد؟ محمد هادی خلردی ، نایب رئیس هیات استان مازندران در این باره به خبرآنلاین می گوید:« متاسفانه اشتباهی از سوی هیات اجرایی مسابقات ما رخ داد و این مشکلات را ایجاد کرد. ما روی سایت مان نوشتیم بازی مستقیم و حالا این اتفاق افتاده است.
به هر حال شرایط خاصی ایجاد شد . بازی های پایانی دو تیم هم نتایج عجیب و غریبی داشت. حالا ما ناچار شدیم از فدراسیون فوتبال در این باره استعلام کنیم. البته استان ما دو سهمیه دارد و مشکلی از بابت فرستادن تیم ها به بازی های لیگ 3 نداریم ولی مشکل اینجاست که این دو تیم در صورت حضور در لیگ کشوری نمی توانند شرایط مالی حضور در آن بازی ها را داشته باشند. این تیم ها برای بازی های داخلی خودمان هم مشکل داشتند.»
و سرانجام قهرمانی چه می شود؟؛ او می گوید:« حالا اگر ما هر دو تیم را قهرمان کنیم مگر چه اتفاقی می افتد؟»
نظرات جمشید پازوکی مسئول برگزاری لیگ استان قصه را از اینی که هست هم جالب تر می کند:« ما به این نتیجه رسیدیم دو تیم را قهرمان کنیم. الان چون اسم استقلال در حروف الفبا بالاتر است ، این تیم را در جدول لیگ بالاتر گذاشتیم اما هر دو تیم از نظر ما قهرمان هستند و حکم قهرمانی می گیرند. هر دو تیم هم به لیگ 3 کشور اعزام می شوند!»
مازندران چند سهمیه لیگ 3 دارد؟
پرسش اصلی اما این است که آیا استان مازندران دو سهمیه در لیگ 3 دارد یا نه؟ پازوکی در این باره می گوید:« ما دو سهمیه داریم. امسال هم به همین شکل هم تیم آمل را داشتیم و هم تیم جویبار را .» خلردی نایب رئیس هیات مازندران البته کمی مبهم تر در این باره سخن می گوید:« حالا سهمیه را می شود جور کرد. گرفتن سهمیه لیگ 3 خیلی هم سخت نیست.
ما 2 تا سهمیه را ردیف می کنیم ولی این دوستان آیا می توانند هزینه های تیمداری در سطح کشوری را ردیف کنند. متاسفانه این وسط بحث ساری و قائمشهر را هم راه انداختند که اصلا صحت ندارد ولی با بحث شدن درباره این قصه تصمیم گیری برای ما هم خیلی دشوار شد!»
آیا مازندران امسال 3 تیم در لیگ 3 کشور داشته است؟ در پاسخ به این پرسش حسین قزل سفلو مدیر فنی تیم پیام صنعت آمل که امسال تیمش نماینده دوم مازندران در دسته سوم کشور است می گوید:« در ابتدای فصل قرار بود تعداد تیم های دسته سوم کشور افزایش پیدا کند و ما هم 35 میلیون پول دادیم و این سهمیه را خریدیم وگرنه این امتیاز برای ما نبود و قهرمان استان یعنی شهرداری جویبار تنها سهمیه استان بوده است. »
به نظر می رسد بهروان و همکارانش در پی به راه افتادن دعوا میان مسئولان دو شهر چاره ای ندیده اند تا یک سهمیه اضافه برای استان شان در نظر بگیرند و دو قهرمان برای یک ایگ معرفی کنند تا مشکلات شان را حل کنند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴