کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی جدید برای بزرگترین حامی تروریسم تکفیری در جهان:

تصاویر/تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!

مشرق , 28 خرداد 1394 ساعت 10:50

منابع رسانه ای لبنان از معیوب بودن تسلیحات اهدایی رژیم آل سعود به ارتش لبنان خبر داده اند.


به گزارش بلاغ،  منابع رسانه ای لبنان از معیوب بودن بخش عمده تسلیحات اهدایی رژیم آل سعود به ارتش لبنان خبر داده اند. بنا بر ادعاهای آل سعود، قرار بود این تسلیحات در قالب کمکهای تسلیحاتی به ارتش لبنان و از منبع کشور فرانسه به مبلغ بیش از 3 میلیارد دلار خریداری و در یک بازه زمانی محدود به دولت لبنان تحویل گردد.

 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
اما با گذشت بیش از یکسال و نیم از وعده های مکرر سعودیها و سیل تسلیحاتی که مدعی خرید و تحویل قریب الوقوع آن شده بودند، هیچگونه خبری از تحقق وعده های آنها نشد. تنها در دو ماه اخیر دو محموله محدود تسلیحاتی شامل موشک اندازهای ضد زره و مقادیری مهمات و تسلیحات سبک در بندر بیروت به ارتش لبنان تحویل گردید.
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
روز گذشته رسانه های لبنانی به نقل از منابع موثق در ارتش لبنان خبر داده اند که پس از تحویل این تسلیحات، متخصصین ارتش لبنان در صدد استفاده از موشک های ضد تانک میلان و تاو در نبردهای منطقه عرسال و همچنین مانور نیروی زمینی ارتش این کشور برآمده اند لکن حین آزمایش مشخص شد که اکثر این تسلیحات مستعمل و معیوب بوده و قابلیت استفاده حتی در رزمایش و بصورت آزمایشی را نیز نداشته و ندارند!
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
با بالا گرفتن بحثها در این باره و کشیده شدن دامنه اعتراضات به مطبوعات و جامعه لبنان، صبح امروز یک منبع نظامی در ارتش فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت که این تسلیحات معیوب نبوده و مستقیما از انبارهای تسلیحات ارتش کشورش به لبنان بارگیری و ارسال شده است.
 
 
 
از دیگر سو، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: «معامله تسلیحاتی فرانسه و عربستان سعودی برای کمک به ارتش لبنان شکست خورده است، چرا که ارزش تسلیحات داده شده به ارتش از 600 میلیون دلار فراتر نمی‌رود و مشخص نیست مبلغ 3 میلیارد دلار وعده داده شده سعودیها چه شده است.»
 
 
در این رابطه یک منبع نظامی لبنانی به روزنامه الاخبار گفت: «تسلیحات تحویل داده شده به لبنان کوچکترین ارزش استراتژیک ندارد و از انواعی نیست که بتواند تغییرات اساسی در عرصه میدانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح که بخشهایی از خاک لبنان را در اشغال خود دارند، ایجاد کند.»
 
 
 
این در حالی است که سال گذشته، دولت ایران بطور رسمی و در چند مرحله به دولت کشور لبنان پیشنهاد کرد تا ارتش این کشور را به انواع تسلیحات و مهمات سبک و سنگین مورد نیاز برای مبارزه با تروریستها تجهیز کند و علی رغم سفرهای مکرر مقامات مسئول در وزارت دفاع دو کشور به پایتختهای یکدیگر و بازدید وزیر دفاع لبنان از کارخانجات تسلیحاتی ایران، بدلیل کارشکنیهای آل سعود و جناح مزدور 14 مارس قرارداد تجهیز ارتش لبنان به مرحله اجرا نرسید.
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
کارشکنی آشکار و توهین آمیز رژیم آل سعود در تسلیح ارتش کشور لبنان که طی سه سال اخیر پس از بحران سعودی ساخته تروریستی تکفیری علیه سوریه دومین کانون اصلی فعالیتهای انواع گروههای تروریستی تکفیری بین المللی بوده در حالی است که این رژیم مرتجع القاعده، داعش و سایر گروههای تروریستی را به اقیانوسی از انواع تسلیحات و مهمات بسیار مدرن و پیشرفته روز اروپا، امریکا و روسی مجهز ساخته است.
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 
تجهیز ارتش لبنان به مقدیر بسیار محدود تسلیحات به گفته افسران ارشد لبنانی "غیر موثر و غیر استراتژیک" از سوی آل سعود در حالی است که سعودیها تروریستهای تکفیری فعال در سوریه و لبنان را به صدها هزار فروند موشک های پیشرفته زمین به زمین (کاتیوشا، مینی کاتیوشا،گراد و ...) و پدافند هوایی (استینگر 1و 2 ، سام ، اف ان 6) و حداقل 7 نوع متفاوت موشک انداز های ضد زره مدرن ساخته امریکا ( تاو ،دراگون )، اروپا (میلان، آپیلاس فرانسوی) و روسیه (فاگوت، کورنت، کونکورس و ...) تجهیز و بطور روزانه انواع مهمات را به داخل سوریه ارسال می کنند./آ
 
تسلیحات معیوب،هدیه آل سعود به ارتش لبنان!
 


کد مطلب: 110624

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/110624/تصاویر-تسلیحات-معیوب-هدیه-آل-سعود-ارتش-لبنان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com