تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۱۱۰۲۴۲
فرماندار فریدونکنار از برگزاری یک ماهه جشنواره خوشه‌های طلایی در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری جشنواره «خوشه‌های طلایی» در فریدونکنار
به گزارش بلاغ به نقل از بصیرنیوز، مهرداد ابراهیمی در گردهمایی مددکاران ترویجی جهاد کشاورزی فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره به صورت علمی و آکادمیک در این شهرستان برگزار می‌شود و یک ماه نیز به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه به مدت سه روز کلاس‌های آموزشی را با حضور مسئولان ارشد کشور و استان مازندران، برگزار می‌کنیم، اذعان کرد: در این جشنواره بازارچه فروش برنج و جشن خرمن به منظور معرفی برنج فریدونکنار به عنوان برند این شهرستان صورت می‌پذیرد.

بیشتر زمین‌های کشاورزی در فریدونکنار «تک کشت» هستند

فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشتر زمین‌های کشاورزی در فریدونکنار «تک کشت» هستند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در فریدونکنار به صورت پایلوت بخشی از بودجه ترویج را در زمین‌های زراعی که در مسیر جاده هستند را برای کشت دوم درنظر بگیرند تا پس از موفقیت این آزمایش، کشاورزی در فریدونکنار از فقر خارج شود.

ابراهیمی گفت: در برخی از کشورهای اروپایی، 3 کشت در زمین‌های زراعی انجام می‌دهند و این به افزایش کمی محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان برای هر شب به یک مسجد در شهر، و یک مسجد در روستا برای حل مشکلات‌شان سر می‌زنیم، خاطرنشان کرد: شب‌های ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای سرکشی از حوزه‌های مسئولیتی‌ است.

فرماندار فریدونکنار همچنین با تاکید بر اینکه مکانیزاسیون کشاورزی را جدی بگیرید، اظهار کرد: دهیاران نیز باید در دریافت تراکتور سهم داشته باشد تا بتوانند مشکلات خود و روستای تحت نظرشان را برطرف کنند.

جذب اعتبار 700 میلیون تومانی پروژه‌های برق کشاورزی در فریدونکنار

ابراهیمی با اشاره به اینکه 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته برای اداره برق در بخش کشاورزی را جذب کرده‌ایم، گفت: به کار خود با قدرت ادامه دهید و به وعده‌هایی که دادیم قطعا عمل می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه در اجاره آب‌بندان‌ها بسیار دقت شود، اظهار کرد: آّ‌ب‌بندان‌ها ملک عمومی هستند و متاسفانه در گذشته برخی آن را شبیه به قرارداد ترکمنچای واگذار کردند.

تجاوز به حریم راه‌ها برای کشت بیشتر

نماینده عالی دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه برخی از مستاجران آب‌بندان‌ها، پا بر روی گلوی کشاورزان گذاشته‌اند، تاکید کرد: از این پس در فریدونکنار اجاره آّ‌بندان باید زیر نظر دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها باشد تا حق کسی ضایع نشود.

ابراهیمی همچنین تجاوز به حریم رودخانه را معضل بسیار مهمی دانست و گفت: رودخانه برای خود حریمی دارد، سیل نکا نمونه‌ای از تجاوز به حریم رودخانه است و متاسفانه در این شهرستان برخی از افراد برای شالیکاری به راه‌ها نیز تجاوز کردند و در برخی از روستاها جاده یک‌طرفه است.

ایجاد بانک نشاء در فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه باید بانک نشاء بین یکی از شهرهای فریدونکنار و محمودآباد یا بابلسر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود که علاوه بر ایجاد یک سورتینگ خوب، دغدغه کشاورز نسبت به کشت در فصل آینده کم شود.

وی همچنین از مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواست تا برای برگزاری جشنواره خوشه طلایی در فریدونکنار مبلغی را مساعدت کنند.

ابراهیمی همچنین از ارسال نامه‌ای با امضای سه فرماندار فریدونکنار، بابلسر و بابل به استاندار مازندران خبر داد و تصریح کرد: امسال مشکل سردهنه احمدچاله‌پی برطرف می‌شود و تقسیم آب به صورت عادلانه در فریدونکنار صورت می‌پذیرد.

یادآور می‌شود در پایان جلسه امروز به دلیل فعالیت‌های شایسته حسن رزاقی مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار و ابراز رضایت کشاورزان از عملکرد این مدیر، از وی با اهدای لح و هدیه‌ای تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴