نماینده نور و محمود آباد در مجلس:

دولت از انتخابات فاصله بگیرد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۱۰۹۶۷۷
نماینده نور و محمود آباد در مجلس گفت: دولت باید با فاصله گرفتن از دخالت در انتخابات راه را بر هرگونه سوء استفاده و قانون شکنی ببندد.
۰
plusresetminus
دولت از انتخابات فاصله بگیرد
به گزارش بلاغ، دکتر عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طی گفت وگویی با سفیر هراز به سوالاتی در خصوص مسائل داخلی و بین المللی پاسخ داد.


**جناب فیاضی اخیرا مباحثی پیرامون سلامت انتخابات و شفافیت صندوق ها و از این دست مسائل توسط شخصیت های طراز اول نظام مطرح شد، نظر شما در این باره چیست؟

انتخابات در کشور ما کاملا آزاد و سالم است و بعضی حرف ها ممکن است شائبه ایجاد کند که زیبنده و در شان چهره های سرشناس نظام اسلامی نیست و به سلامت انتخابات خدشه وارد می کنند؛ یک بار شبهه پراکنی شد و حاصل آن فتنه ۸۸ و آن جریانات بود؛ ممکن است اشکالاتی در هر انتخابات به وجود بیاید که آن هم از طریق راه قانونی در شورای نگهبان و دیگر نهاد های مربوطه قابل پیگیری و حل است ضمن این که باید توجه داشته باشیم جمهوری اسلامی دموکراسی را برخلاف مدعیان آن در سراسر دنیا، به معنای واقعی پیاده سازی می کند.

**انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم، کمی در خصوص ملزومات انتخابات با کیفیت توضیح دهید.

 انتخابات امسال یک انتخابات مهم است هم مجلس و هم خبرگان رهبری، اما خبرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چون این مجلس باید در طراز انتخاب شخصی چون رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) باشد؛ این که الان شخص مدیر و مدبری چون ایشان ولی فقیه است نتیجه انتخاب درست خبرگان رهبری در آن روز است؛ باید مجلس خبرگانی در شان و اندازه جایگاه ولایت شکل بگیرد.

**و سهم دولت در این برگزاری؟

 دولت و خاصه وزارت کشور باید بستر برگزاری انتخابات در یک فضای آرام را فراهم کنند و همچنین دولت باید با فاصله گرفتن از دخالت در انتخابات راه را بر هرگونه سوء استفاده و قانون شکنی ببندد و وظیفه خود که در حیطه اجرا است را به نحو احسن انجام دهد؛ فضا باید برای شرکت سلایق مختلف باز باشد و همه اندیشه هایی که در چهارچوب نظام فعالیت می کنند باید حضور پیدا کنند و لازمه یک حضور حداکثری دوری از فضای تخریب است تا در یک فضای اجتماعی آرام ملت عزیز بهترین انتخاب را داشته باشند تا مجلسی با انتخاب ملت در راستای مطالبه مردم شکل بگیرد؛ تخریب ها و دروغ پردازی جز ایجاد کدورت و از دست دادن اعتماد مردم فایده ای به حال فضای سیاسی کشور ندارد.

**به مجلس نهم چه نمره ای می دهید؟

مجلس نهم در کل خوب بود، در دیدار اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، احساس من این است که حضرت آقا در کل به مجلس نمره قبولی دادند

**رهبری در این دیدار در خصوص تعامل و رفتار دولت و مجلس تذکر دادند. دلیل این تذکر از نظر شما چیست؟

 علی رغم این که مجلس، مجلس خوبی است و نگاه ها مورد تایید رهبری است اما متاسفانه اشکالاتی هم وجود دارد. نوع کنش و واکنش هایی که بین مجلس و دولت صورت می گیرد باید نظام مند و اخلاق مدارانه باشد؛ نه وزرا سلطنت مابانه حرکت کنند و نه نمایندگان از دایره ادب خارج شوند که در غیر این صورت هیچ کدام قابل قبول نیستند.

گاهی رفتارهایی در مجلس صورت می گیرد که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید اصلاح شود؛ البته این بستگی به فرد دارد. آئین نامه داخلی مجلس هم برای این مسائل پیش بینی هایی را دارد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس نهم تشکیل شد که پیگیر این امور است. نمایندگان باید با دید ولایت مدارانه تر این تذکرات حضرت آقا را نصب العین قرار دهند تا خدایی ناکرده از منویات مقام ولایت عدول نکنند.

 

**حضرت آقا در سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در حرم ایشان به مانند یک استاد انقلاب به تببین تفکر امام پرداختند و از تحریف امام ابراز نگرانی کردند، دلیل این نگرانی را در کجا می توان جست و جو کرد؟

 بعد از امام عده ای تمام سعی شان بر این بود که حضرت امام(ره) را مصادره به مطلوب کنند، این عمل متاسفانه در ۲ سال اخیر خیلی پر رنگ شد، افرادی که در کنار امام بودند و جایگاهی  هم داشتند اخیرا حرف هایی زدند که ما سند آنرا ندیدیم و قابل باور نیست؛ توجه کنید ما حرف های حضرت امام را در طول حرف های معصومین(س) می بینیم و برای ما حجت است، اگر جعل و تحریف حدیث معصیت است، تحریف امام(ره)  هم موجب انحراف جامعه می شود و امری خطرناک است که باید جلوی آن ایستاد.

رهبری معظم هم به مانند همیشه فضا را درست تشخیص و به صراحت تذکر دادند تا ان شاالله دیگر شاهد حرف های بی سند از قول امام خمینی(ره) نباشیم چون حرف های امام عزیز فصل الخطاب انقلاب است و ملت ما کژتابی در مورد تفکرات حضرت امام(ره) را نمی پسندد.

**و در آخر نظرتان در خصوص مذاکرات ایران و ۵+۱ را برای مخاطبین بفرمایید.

 در مورد مذاکرات باید گفت که چهار چوب مذاکرات خطوط قرمزی است که رهبری تعیین نمودند؛ حفظ دست آورد ها و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ها موجب عزت می شود، در نقطه مقابل مصاحبه یا همان بازجویی با دانشمندان، بازرسی از مراکز نظامی و در کل تن دادن به زیاده خواهی، منافی عزت و اقتدار است و توافقی که این امتیازات در آن گنجانده شود توافق خوبی نیست./ع

منبع : سفیرهراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰