تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۱۰۹۶۰۰
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که مرغ‌ مورد مصرف خانوار به تدریج به صورت قطعه بندی شده مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: در کشورهای پیشرفته عرضه مرغ کامل کمتر اتفاق می‌افتد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسن رکنی معاون وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه مرغ به شکل قطعه‌بندی شده از امسال در کشور اجرا خواهد شد؟ اظهارداشت: برخی از کشتارگاه‌هایی که مجهز به تفکیک قطعات لاشه هستند، در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اماکن پرمصرف از جمله دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قطعات مورد نیاز خود را به صورت بسته‌های ۱۰ کیلویی خریداری و استفاده می‌کنند، اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که مرغ‌ مورد مصرف خانوار نیز به تدریج به صورت قطعه بندی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مرغ قطعه بندی شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر بخشی از صادرات مرغ به همین شکل انجام و قطعات لاشه به صورت تفکیک شده در بسته‌های ۴۵۰ گرمی، ۹۰۰ گرمی، یک و نیم کیلوگرمی و حتی ۱۰ کیلوگرمی صادر می‌شود.

رکنی افزود: اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود، بسیار به اصلاح الگوی مصرف در سبد غذایی خانوار کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعداد کشتارگاه‌هایی که مرغ را به شکل قطعه‌بندی شده عرضه می‌کنند، محدود است یا خیر؟ اظهارداشت: در حال حاضر تعداد این کشتارگاه‌‌ها محدود است اما به تدریج کشتارگاه‌هایی که امکانات لازم برای آن‌ها فراهم شود و نقدینگی لازم را داشته باشند، خطوطی تکمیلی در استمرار خط تولیدشان ایجاد می‌کنند تا این قابلیت را برای مجموعه خود ایجاد کنند که تولید مرغ قطعه‌بندی شده به شکل اتوماتیک در آنجا انجام شود.

رکنی اضافه کرد: هم اکنون برخی از کشتارگاه‌ها در انتهای خط تولید خود به صورت دستی این کار را متناسب با نیاز مخاطبان و نیاز صادراتی انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در مورد تامین نقدینگی لازم برای انجام این کار در کشتارگاه‌ها اظهارداشت: در این زمینه غالبا از تسهیلات بانکی استفاده می‌شود، ممکن است در برخی‌ از کشتارگاه‌ها چنین امکاناتی فراهم باشد، نقاطی هم که از این امکان برخوردار نیستند، می‌‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا قرار است همه کشتارگاه‌های کشور به چنین سیستمی مجهز شوند؟ افزود: طبیعتا الگوی مصرف مرغ خانوار به تدریج و در افقی بلندمدت به این سمت پیش خواهد رفت و چنین اتفاقی به طور حتم رخ می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته معمولا عرضه مرغ کامل کمتر اتفاق می‌افتد، افزود: عرضه این کالا در کشورهای مذکور غالبا به شکل قطعات آماده شده انجام می‌شود، ضمن اینکه برخی از کشورها در مرحله‌ای جلوتر قرار دارند و عرضه مرغ را به شکل قطعات نیم‌پز شده انجام می‌دهند/م
منبع : سايت خبری مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴