اختصاصی/ مسئول ستاد بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران

نخستین کتاب تاریخ شفاهی استان مازندران رونمایی می شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۱۰۷۲۷
مسئول کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران از مراسم رونمایی کتاب "بلبا" در مصلی نماز جمعه شهرستان قائمشهر خبر داد.
۰
plusresetminus
نخستین کتاب تاریخ شفاهی استان مازندران رونمایی می شود
اختصاصی بلاغ- مفید اسماعیلی مسئول کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ با اشاره به آئین رونمایی از کتاب بلبا در روز جمعه ،سوم آذرماه 91 در نماز جمعه شهرستان قائمشهر گفت:
کتاب بلبا ،خاطرات احمد علی ابکایی معاون شهید علیرضا بلباسی از فرماندهان گردان امام محمد باقر(ع) لشگر ویژه 25 کربلا است.
وی گفت: "بلبا" نام اختصاری شهید علیرضا بلباسی ،فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) بود که ابکایی برای مکالمات بی سیم از آن استفاده می کرد، راوی «بلبا» علاقه زیادی به نوشتن خاطرات خود داشته است به طوری که در جایی از کتاب اینگونه می‌گوید: "خمپاره‌ای کنارم اصابت و من را از جا بلند کرد. در حالی که بین زمین و آسمان معلق بودم، دستم را چرخاندم تا ساعت دقیق این حادثه را برای ثبت در خاطراتم به یاد بسپارم."
مسئول کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران با اشاره به شیوه نگارش کتاب بلبا گفت: بیشتر موضوع کتاب بلبا حول محور گردان امام محمد باقر(ع) لشگر 25 کربلا می گردد،اوج نگارش محتوایی این کتاب به عملیات کربلای 5 و شهادت شهید بلباسی بر می گردد که به صورت روزشمار به نگارش درآمده است.
اسماعیلی با توصیه به ترویج سنت حسنه رونمایی کتاب در مصلی های نمازجمعه تصریح کرد: این چهارمین بار است که آئین رونمایی کتب دفاع مقدس در مصلی نماز جمعه و در بین نمازگزاران برگزار می گردد.
گفتنی است کتاب "بلبا" به همت ستاد بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران و انتشارات فاتحان تهران به تعداد 3000 شمارگان به چاپ رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما