هشدار به خانواده‌های مازندرانی

مازندرانی‌ها! نسل‌تان در حال انقراض است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۰۱۹۵۲
مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار بر لزوم توجه به تبعات اجتماعی و فرهنگی پدیده «تک فرزندی» تأکید کرد.
۰
plusresetminus
مازندرانی‌ها! نسل‌تان در حال انقراض است
به گزارش بلاغ، روزبه کردونی اظهار کرد: نسبت خانوارهای تک فرزند به کل خانوارها در کشور طی ۲۵ سال گذشته حدود ۱۶ درصد رشد داشته که این درصد برای مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: آمار سازمان ثبت احوال بیانگر این است که هم اکنون تک فرزندی و یا نداشتن فرزند در میان خانواده‌ها نرخ بالایی را به خود اختصاص داده به طوریکه در حال حاضر ۳۵ درصد خانواده‌ها یک فرزند داشته و یا اصلاً فرزند ندارند. ۸۰ درصد زنان ۳۵ سال و بالاتر که تک فرزند هستند، غیر‌شاغل و ۲۰ درصد آنان شاغل‌اند و کارمندان بخش خصوصی و دولتی بیشترین فراوانی را در بین این زنان شاغل نشان می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار درباره گروه‌های عمده شغلی زنان ۳۵ سال و بیشتر که دارای تک فرزند هستند نیز بیان کرد: کارمندان امور دفتری و اداری با ۳۰ درصد، تکنیسین‌ها و دستیاران با ۲۵ درصد و متخصصان با ۲۲ درصد به ترتیب عمده‌ترین گروه‌های شغلی برای زنان ۳۵ سال و بالاتری که تک فرزند هستند به شمار می‌روند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان‌های شمالی کشور بیشترین و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور کمترین نسبت زنان ۳۵ سال و بیشتر تک فرزند را شامل می‌شوند، اضافه کرد: بالا رفتن نرخ تک فرزندی در کشور سبک زندگی ایجاد خواهد کرد که تاثیرات اجتماعی و فرهنگی آن بر خود فرزندان و به تبع آن بر جامعه در آینده قابل مشاهده است.

کردونی تصریح کرد: باید توجه داشت جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود، بر اثر مواجهه با پدیده تک‌فرزندی ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حمایت اجتماعی از سالمندان دوچندان می‌شود، مسائل مرتبط با سالمندان با دستور وزیر رفاه در صدر اولویت‌های معاونت رفاه قرار گرفته است و در این چارچوب دفتر امور آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر حرکت به سمت سالمندی پویا، سیاستگذاری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالمندان و همچنین استفاده از ظرفیت آنها برای پیشبرد برنامه‌های رفاهی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان گفت: پدیده تک‌فرزندی از منظر تأثیرگذاری اجتماعی و نحوه حمایت اجتماعی از سالمندان مورد توجه این دفتر است و بر این اساس با همراهی و همکاری صاحبنظران و اساتید دانشگاه مسائل مرتبط با این موضوع بررسی و سیاستگذاری می‌شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴