تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۰۱۰۹۶
«کمی نگران و عصبی هستم. می دانم باشگاه تمامی عناوین را تصاحب کرده و انتظار قهرمانی در تمامی تورنمنت ها در این باشگاه عادی است .»
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، این جملات بخشی از سخنرانی مراسم معارفه گواردیولا در ژوئن سال 2013 بود. دو سال بعد او در بایرن هنوز هم نگران وعصبی است و از طرف دیگر نتوانسته انتظارات را برآورده کند و تنها به جامهای داخلی آلمان اکتفا کرده است.

هر دوسال برتری کامل در بوندس لیگا با تحقیر در مسابقات لیگ قهرمانان همراه بود. سال قبل باخت 4-0 در خانه مقابل رئال مادرید و حالا باخت 3-0 مقابل بارسا در نیوکمپ. شاید از نظر ریاضی بایرن هنوز شانس صعود داشته باشد اما خود گواردیولا در توییتر به نوعی تسلیم شده به نظر می رسد. او بعد از بازی نوشت:«نتیجه خیلی بدی گرفتیم»

به نوشته روزنامه بیلد روز بعد از بازی جلسه ای با حضور او، کارل هاینس رومنیگه مدیر باشگاه ،ماتیاس سامر و چند تن از اعضای هیات مدیره تشکیل شده و طی آن تاکتیک های گواردیولا مقابل بارسا سخت مورد انتقاد قرار گرفت.

 منبع خبری موثق بیلد که مثل همیشه یکی از حاضران در جلسه بوده اشاره کرده   تعویض توماس مولر در هر دو بازی یکی از نکات مطرح شده در جلسه بود.

این تعویض ها نه تنها نتیجه ای برای تیم نداشت بلکه شرایط بازی را کاملا به ضرر بایرن عوض کرد.

مولر مقابل دورتموند از بازی بیرون کشیده شد و عملا بایرن یکی از پنالتی زنان اصلی اش را از دست داد .

مقابل بارسا هم مولر از معدودبازیکنان خوب بایرن بود که جایش را به گوتسه بی انگیزه و پراشتباه داد. از طرفی دربازی مقابل بارسا تاکتیک گواردیولا شواین اشتایگر را به بازیکنی کاملا معمولی بدل کرد تا جایی که او در یکی از بدترین بازیهای سالهای اخیر تنها در 12 درصد درگیری های میانه میدان پیروز بود و این قضیه هم مورد اشاره برخی از حاضران در جلسه بود.

به باور بیلد، با اینکه گواردیولا میداند هواداران بایرن همیشه انتظار قهرمانی از این تیم را دارند، در نیم فصل دوم با بیان این نکته که "برای بایرن تنها کسب سه جام فصل جاری معنی دارد " در مصاحبه هایش ،عملا کادر فنی وبازیکنان بایرن را زیر فشار روانی مضاعفی قرار داد که بازدهی برای تیمش نداشت.

عدم تسلط گواردیولا به زبان آلمانی وصحبت کردن او به اسپانیایی با برخی از دستیاران و بازیکنانش دررختکن و تمرینات  برای کادر فنی و بازیکنان تاکنون مسئله ای حل نشده  است و بیلد اشاره می کند برخی از بازیکنان بایرن از این قضیه خوشنود نیستند.

شاید مجموعه ای از این دلایل تاکنون سبب شده  رومنیگه از تمدید قرارداد گواردیولا سر باز بزند و مذاکرات را هم به بعد از بازیهای لیگ قهرمانان موکول کند.

بایرن در بازی برگشت با بارسا نیاز به معجزه دارد و فیلیپ لام با اینکه نسبت به این قضیه ابراز امیداواری کرده ولی خودش هم اذعان دارد بارسا، پورتو نیست  که شش گل در آلیانز آرنا بخورد و هواداران باید منطقی باشند.

باید دید مسئولان بایرن چقدردوست دارند تا برای سومین بار شانس شان را با گواردیولا در لیگ قهرمانان فصل اینده آزمایش کنند و قرارداد اورا درتابستان تمدیدکنند. کاری که به نظر کارشناسان روزنامه بیلد خیلی بعید است وبعد از بازی برگشت با بارسا باید منتظرشایعات تازه در مورد تیم جدید گواردیولا و مربی جدید بایرن باشیم./آ
منبع : خبر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم