کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار میرشکار:

دشمن از امکانات و تجهیزات بسیجی ها می ترسد

سفیرهراز , 17 ارديبهشت 1394 ساعت 8:56

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر تدارکات زیاد دارید از آنها استفاده کنید که دشمن از امکانات و تجهیزات شما می ترسد.


به گزارش بلاغ،سردار میرشکار در ابتدای مراسم ۷۲ شهید تدارکات و پشتیبانی استان لاله خیز مازندران که  به میزبانی سپاه آمل در حسینیه ثار الله این شهرستان برگزار شد، تدارکات را یک عامل بازدارنده دشمن دانست و گفت: اگر تدارکات زیاد دارید از آنها استفاده کنید که دشمن از امکانات و تجهیزات شما می ترسد و در مرحله اول تدارکات عامل بازدارندگی دارد، اگر در مرحله دوم باز هم با دشمن با تدارکات کم روبه رو شدید با همان تجهیزات کم با آنها بجنگید و عقب نشینی نکنید.

یادگار هشت سال دفاع مقدس از دلایل ضعف تدارکات و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی گفت و افزود: معمولا در ارتش دنیا تعداد نیروها مشخص است و بر اساس نیروها بودجه و امکانات تدارک دیده می شود ولی ما در آن دوران به خاطر انقلاب و چون ارتش توسط مستشاران اداره می شد هیچ آماری از نیروها نداشتیم.

 

IMG_1772

وی تصریح کرد: مردم وقتی دیدند کشور در خطر است با حداقل امکانات و گرفتن یک کیف یا علی گفتند و به جبهه ها رفتند و چون تعداد نیروها مشخص نبود پشتیبانی و تدارکات از آنها کار بسیار بسیار سخت و مشکلی بود اما خود مردم آمدند و ستاد پشتیبانی جنگ تشکیل دادند و با جمع آوری وسایل و تجهیزات و رساندن آنها به دست رزمنده ها در خط مقدم جبهه کار تدارکات را به خوبی انجام می دادند ،اینها باید در دفاع مقدس دیده شود و باید گفت همه مردم ما تدارکات بودند.

فرمانده سابق تیپ سوم لشکر ویژه ۲۵ کربلا به نقش تاثیر گذار تدارکات و پشتیبانی در جنگ اشاره کرد و افزود :ما در هر جا ورود کنیم از غذا گرفته تا لباس و مهمات و … پای تدارکات در میان بود. بچه های تدارکات کارشان بسیار سخت و طاقت فرسا بود مثلا ما می توانستیم به مرخصی بیاییم و افرادی بودند تا جایمان را پر کنند اما بچه های تدارکات نمی توانستند .نیروهایی که در تدارکات بودند حتی در نامه هایشان به خانواده هم به جای گفتن خاطرات جنگ و حال خود از آنها تدارکات درخواست می کردند.

سردار میرشکار به بیان خاطره ای از حاج جوشن (سقای لشکر ۲۵ کربلا) پرداخت و خاطر نشان کرد: ما باید به حاج جوشن، پیرمرد زنده دل گیلانی که با شربت صلواتی هایش، با رجز خوانی هایش و با صفا و صمیمیتش، جان تازه ای به رزمندگان می بخشید افتخار کنیم همان حاج جوشنی که به خبرنگاران خارجی که برای تهیه خبر از اوضاع نامناسب غذایی رزمندگان و تهیه گزارش به جبهه آمده بودند تا ایرانی ها را شکست خورده و ذلیل جلوه دهند می گفت آهای ابرقدرت های جنایتکار، بخورید خرچنگ و قورباغه ، بیائید ای بدبخت های آواره ،ببینید که حزب الله چی می خوره؟ رشته پلو، سبزی پلو و کباب می خوره… خبرنگاران خارجی با صحبت های حاج جوشن و دیدن غذاها سرخ شدند و بساط شان را جمع کردند و رفتند که رفتند و عظمت رزمنده های جمهوری اسلامی را هرگز فراموش نمی کنند.

وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: به والله قسم در جبهه فرهنگی و اقتصادی الان موانع ما بیشتر از موانع اروند و کارون نیست اگر مسئولان به این قضایا ورود کنند .چرا باید چشممان به خارجی ها و آمریکا باشد ؟ما باید جمله `ما می توانیم `را همانگونه که در دوران دفاع مقدس به آن رسیده ایم را الان نیز در خود پرورش دهیم و به آن برسیم .اگر حضرات حرف ولایت را به زمین نیندازند ما در مقابل تمام هجمه ها می توانیم بایستیم همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس توانستیم.

میرشکار با اشاره به این که ۷۲ شهید تدارکات کار حسینی کردند و رفتند و ما ماندیم تا کار زینبی کنیم تاکید کرد: ما نباید بنشینیم و بگوییم شهدا شرمنده ایم باید بلند شویم و بگوییم شهدا آماده ایم.

سردار میرشکار در انتهای سخنانش وفات حضرت زینب کبری(س) را تسلیت گفت و بزرگی این بانوی صبر و استقامت را در جمله ای از امام زمان(عج) خلاصه کرد و افزود: امروز روز وفات عمه‌ام حضرت زینب است. از آن روزى که عمه‌ام زینب وفات کرده، تا کنون، هر سال در روز وفات او، فرشتگان در آسمانها مجلس عزا به پا مى‌کنند و آن چنان مى‌گریند که من باید بروم و آنها را ساکت کنم، آنها خطبه حضرت زینب را که در بازار کوفه خواند، مى‌خوانند و مى‌گریند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 100622

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/100622/دشمن-امکانات-تجهیزات-بسیجی-می-ترسد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com