مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا خبر داد:

کشت مکانیزه برنج در بیش از دو هزار هکتار شالیزار نکا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۰۰۲۸۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: از 9 هزار هکتار شالیزارهای شهرستان نکا، 2 هزار و 500 هکتار به صورت مکانیزه کشت خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی طاهری امیری با اشاره به گذشت چند روز از آغاز شروع قرارداد کشت این محصول استراتژیک، اظهار داشت: در راستای توسعه کشت دانه روغنی سویا و با توجه به اطلاع‌رسانی و اقدامات انجام شده،تاکنون در سطح حدود 55 هکتار با 33 سویاکار این شهرستان قرارداد منعقد شده است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به شرایط نسبتا مساعد آب و هوایی در طی روزهای آینده و ابتدای شروع فصل کشت و انجام برداشت زراعت های پاییزه شهرستان (کلزا، گندم و جو) در پایان قرارداد، کشت این شهرستان به سطح بذرکاری قابل توجهی دست یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از توانمند‌سازی شش شرکت بانک نشا و جمعی از متقاضیان در زمینه ایجاد بانک نشا و کشت مکانیزه برنج در این شهرستان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان نکا آماده نشاکاری است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال‌جاری بیش از 9 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان زیر کشت برنج رود گفت: از این میزان 5 هزار و 500 هکتار به کشت ارقام محلی و 3 هزار و 500 هکتار به ارقام پر محصول اختصاص می‌یابد که از این 9 هزار هکتار شالیزارهای شهرستان نکا، 2 هزار و 500 هکتار به صورت مکانیزه کشت خواهد شد./ع
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴