تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۶۷۵۶۹
این روزها باغداران مازندرانی روزهای تلخی را می‌گذرانند و قصه مرکبات به‌بارنشسته باغات استان و بی‌تکلیف ماندن در بحث صادرات به تراژدی غم‌انگیز برای آنها تبدیل شده است چرا که دلالان محصولات روی درخت را تنها کیلوی ۲ هزار تومان خریداری می‌کنند.
۲
plusresetminus
مرکبات همچنان در حسرت صادرات/آقای وزیر جهاد و استاندار! لطفاً سری به باغ‌های مازندران بزنید+فیلم
به گزارش بلاغ، مرکبات یکی از محصولات مهم کشاورزی در استان مازندران به شمار می‌رود که با داشتن کیفیت مناسب و امسال با تولید بیش از سه میلیون تُن قطب اصلی مرکبات در کشور است و پاییز و زمستان از فصول برداشت آن در استان است که به بار آمدن مرکبات آبدار و خوشمزه نتیجه تلاش و زحمات باغداران مازندرانی به ثمر می‌نشیند.

این روزها باغداران مازندرانی روزهای تلخی را می‌گذرانند و قصه مرکبات به بار نشسته باغات استان و بی‌تکلیف ماندن در بحث صادرات به تراژدی غم‌انگیز برای آنها تبدیل شده است چرا که به گفته یک باغدار دلالان محصولات روی درخت را تنها کیلوی دو هزار تومان خریداری می کنند.

حسین خواجوی از باغداران بزرگ مرکبات در شهرستان گلوگاه است که حدود ۵۰ نیروی سرپرست خانوار در باغ ۸ هکتاری اش مشغول به کار هستند و با آنکه امسال وضعیت تولید مرکبات باغش نسبت به سال های قبل خیلی بهتر بود اما افت قیمت، نبود سیاست‌های حمایتی و صادرات مناسب و ترس خراب شدن محصول روزهای سختی را برای آنها رقم زده است.

نبود برنامه‌های صادراتی مناسب در بحث مرکبات باعث کاهش قیمت خرید این محصول شده است و باتوجه به افزایش بیش از حد تولید مرکبات در استان باغداران را دچار مشکل کرده است که شاید انگیزه تولید در سال های بعد را از باغداران کم کرده و حتی تمایل به قطع درختان باغات خود را داشته باشند.

یکی از باغداران مازندرانی در گفتگو با بلاغ از سرگردانی در بحث صادرات و دغدغه و نگرانی نسبت به فروش مرکبات بویژه محصول پرتغال می‌گوید که در این فیلم می‌بینید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
کشاورز
گزارش عااالی.... مسئولین تورخدا به فکر باغداران و کشاورزان باشید
جهاد کشاورزی مازندران خیلی باید سطحش بالاتر از اینها باشه چون حجم محصولات این استان بالاست
feedback
Iran, Islamic Republic of
مری
درددل همه ی باغداران مازندرانی این دو بزرگوار گفتند. استان های جنوب کشور جشن برداشت مرکبات برگزار کردن، انوقت باغداران استان مازندران هنوز محصول رو درخت مانده، شب و روز استرس یخ زدگی و سرقت محصول خودشونو دارن و هیشکی بفکر خسارت و ضرر و زیان کشاورز نیس. ممنون از گزارش قشنگتون. انشاالله از طریق خبرنگاران زحمتکش و دلسوز استان، مشکلات کشاورزان به گوش مسئولین برسد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ساروی
سلام و خداقوت . چقدر گزارش گویا با تصویربرداری زیبا و حرفه ای. باید برای باغداران شمالی سوگواره گرفت نه جشنواره
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسئولین بی لیاقت باشن بهتر از این هم نمیشه وضع