خانواده شهید شیخ‌الاسلامی از عشق زینبی آقا مصطفی می‌گویند؛

آرزوی شهادت با سربند یا زهرا(س)/ شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی» فرشته‌ای از آسمان+فیلم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۴۶۱۵۸۸
شهید مدافع حرم مصطفی شیخ الاسلامی از کودکی به پیامبران و ائمه معصومین(ع) و اهل بیت علیه‌السلام علاقه وافری داشت و از صمیم قلب شیفته آن‌ها بود و در اکثر مراسم و آئین‌های مذهبی که در مساجد مختلف برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در نهایت به آرزویش رسید.
۲
plusresetminus
آرزوی شهادت با سربند یا زهرا(س)/ شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی» فرشته‌ای از آسمان+فیلم
به گزارش بلاغ، شهید مصطفی شیخ الاسلامی، نخستین شهید مدافع حرم چالوس متولد ۲۲ دی ماه سال ۱۳۶۴ در چالوس است که در ۱۶ آذر سال ۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در درگیری با گروه تروریستی و تکفیری داعش در شهر حلب سوریه به درجه رفیع  شهادت نائل آمده است.

شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی‌ کندلوسی» در کنار تحصیل، ورزش خود را هم ادامه داد و در اواخر تحصیلاتش در دانشگاه در کنار برادر کوچک‌تر خود، به ورزش جودو روی آورد و دیری نپایید که مقام‌های استانی و کشوری را در این رشته کسب کرد و پس از شهادت، به‌عنوان اسطوره ورزش جودو انتخاب شد.

آذر 1394 در ایام محرم درگیری سختی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای جبهه‌النصره صورت گرفت که در این عملیات 13 مدافع حرم ایرانی به شهادت رسیدند. یکی از آن‌پرستوهای عاشق، مصطفی شیخ‌الاسلامی کندلوسی بود. مدت زیادی از زندگی مشترک مصطفی نمی‌گذشت و یک فرزند تو راهی داشت اما تاب بی‌حرمتی به ناموس شیعه را نداشت و برای دفاع از حریم آل‌الله از شهرستان چالوس راهی سوریه شد. او از تکاوران و آرپیجی‌زن‌های یگان صابرین بود و پس از 27 روز حضور در سوریه، به مقام والای شهادت نائل آمد.

امير حافظ شيخ الاسلامي فرزند شهيد مصطفي شيخ‌الاسلامي 57 روز بعد از شهادت پدرمدافع حرمش به دنيا آمد. امير حافظ قرار است به وصيت پدرش حافظ ولايت باشد و پاسداري در راه اعتلاي انقلابش را در پيش بگيرد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب مصطفی شیخ الاسلامی فرزند و سرباز کوچک حضرت زینب(س) وظیفه خود دیدم که کسانی را که به حضرت زینب(س) بی‌احترامی کردند را جواب دندان شکنی دهم و با توجه به جهادی که رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند لبیک گویم و برای دفاع از حرم به عنوان مدافع حرم به سوریه بروم. از شما مردم عزیز می‌خواهم که همیشه کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هیچ وقت او را تنها نگذارید و اجازه ندهید کسی به این انقلاب اسلامی با چشمان بد نگاهی بیاندازد. همیشه کنار دین و قرآن باشید و هرگز آن را ترک نکنید که تمام شیعیان امیدشان به خدا و ائمه اطهار(ع) می‌باشد. امیدوارم که یک روزی برسد تمام مستکبران نابود شوند و اسلام پیروز شود....

سلام پسرم! امیرحافظ خیلی دوست داشتم وقتی به دنیا می‌آیی در کنارت باشم ولی انگار قسمت چیز دیگری است و به دستور رهبر مهربان به حمایت از حضرت زینب(س) عمل کردم. از شما خواهش می‌کنم به عنوان مرد خانه همیشه در کنار مادرت باشی و انسان مومن و مفیدی برای مادر و جامعه باشی. خیلی دوست دارم شما هم یک پاسدار شوی و راه بابا را ادامه بدهی و باز هم به خودت واگذار می‌کنم. همیشه حافظ مادرت باش و همیشه حافظ مردم ایران و رهبر اسلامی و مسلمانان جهان باش که نامت واقعاً برازنده‌ات است. خیلی دوستت دارم و همیشه در کنارت هستم. امیدوارم موفق باشی. یاد خدا همیشه در زبان و دلت باشد و انسان مومنی باش که ان‌شاءالله می‌شوی و هستی. برایم واقعاً عزیزی و همیشه به یادت بودم و هستم، والسلام. بابا مصطفی.

حاج زین العابدین شیخ الاسلامی پدر شهید مصطفی در گفت و گو با بلاغ بیان کرد: آقا مصطفی با خصلت پهلوانی خود، بسیار فروتن، خاکی، متواضع بود و با آن که سطح تحصیلات مصطفی، کارشناسی ارشد مکانیک بوده و در زمینه ورزش‌های رزمی هم بسیار فعال و در رقابت‌های مختلف نیز دارای عناوین برتر و عنوان قهرمانی داشته، اما تا زمانی که به شهادت نرسیده بود هیچ یک از هم دوره‌ها و همرزمانش اطلاع نداشتند که دارای چنین تحصیلات و چنین مقام و عناوین قهرمانی بوده است.

حاجیه صغری جهاندار، مادر شهید مدافع حرم، شهید مصطفی شیخ الاسلامی نیز اظهار می‌کند: مصطفی فرزند بزرگ من بود، بسیار باایمان، با خدا و مردمی بود، او عاشق شهادت بود و روی کوله پشتی‌اش نوشته بود شهید مصطفی شیخ الاسلامی در حالی که هنوز زنده بود، او مشتاقانه عازم جبهه‌ها در سوریه می‌شد.


 
عکاس : فرشید سگار
گزارشگر : ام البنین عامی احمدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴