کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می‌دهد

صیادان گرفتار در تور مشکلات بیمه‌ای!/ماهیگیران طعم آسایش را نمی‌چشند+فیلم

26 مهر 1400 ساعت 0:39

با شروع فصل صید ماهی، صیادانی که دل به دریا زده‌اند تا لقمه نانی بر سر سفره خانواده خود ببرند، با مشکلات زیادی رو به رو هستند که پابرجا بودن این مشکلات آنها را گلایه‌مند کرده است.


به گزارش بلاغ، صید ماهی یکی از مشاغل قدیمی و سختی است که توسط حاشیه نشینان دریا می شود و صیادان برای کسب روزی حلال دل به دریا می زنند تا بتوانند لقمه نانی برای خانواده خود ببرند.

اما متاسفانه در سال های اخیر مشکلات مختلفی مانند آلودگی دریا و صید بی‌رویه ماهیگیران غیرمجاز تورهای ماهیگیران را سبک کرده است.

علاوه بر مشکلات موجود، از سال گذشته با قطع یارانه بیمه کشاورزی از سوی دولت صیادان با مشکل جدید افزایش سهم بیمه نیز مواجه شدند و درحالی که سایت بلاغ نسبت به این مشکل گزارش هایی تهیه کرده بود اما همچنان این چالش ها گریبانگیر صیادان مازندرانی است.

نکته جالب توجه اینکه متاسفانه مسئولان سطوح مختلف که می توانند در زمینه مشکلات موجود صیادان اقدامات لازم را انجام دهند با پاسکاری این مشکلات به زمین یکدیگر به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت هستند.

صیادی از مشاغل سخت مردمان ساحل نشین کشورمان است که مدتی است دیگر مقرون به صرفه نیست چرا که معیشت صیادان با تعطیل شدن صیادی و نبود چتر حمایتی شرایط را به گونه ای رقم زده است که تور صیادان خالی است.

نداشتن بیمه و صنایع تبدیلی مرتبط با صنعت شیلات،عدم پرداخت مطالبات صیادان از سوی دولت ،ورود پساب های صنعتی به دریا و نداشتن یک سیستم فاضلاب شهری پیشرفته،ممنوعیت صید در برخی از فصول سال دغدغه های همیشگی مردم ساحل نشین است که به شغل سخت صیادی مشغول بوده و هستند.

صیادی در کنار کشاورزی و دامپروری یکی از مشاغل اصلی مردم مازندران محسوب می‎شود، با این وجود در سال‎های اخیر به دلیل مشکلاتی هم‎چون پسروی آب دریای خزر، کاهش ذخایر آبزیان، آلودگی آب دریا و فعالیت صیادان غیرمجاز موجب شده تا معیشت صیادان با مشکل مواجه و این شغل برای آنها مقرون به صرف نباشد.

علاوه بر این مشکلات، صیادان از عدم امنیت شغلی خود رنج می‎برند از آنجایی که صیادان تنها در 6 ماه از سال مشغول به فعالیت هستند و در 6 ماه دیگر عملأ هیچ گونه فعالیتی ندارند پرداخت نرخ بالای حق بیمه برای آنها بسیار مشکل است به گفته صیادان پرداخت نرخ بالای حق بیمه حتی در فصل صید برای آنها بسیار گران تمام می‎شود چراکه درآمد حاصل از صید بیشتر اوقات برابر با پرداخت نرخ حق بیمه برای آنهاست.
 
 
دانلود فیلم


کد مطلب: 455793

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/multimedia/455793/صیادان-گرفتار-تور-مشکلات-بیمه-ای-ماهیگیران-طعم-آسایش-نمی-چشند-فیلم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com