تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۷۱۲۷۸
کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: پیوند رهبری و ملت پس از زعامت وصف‌نشدنی است.
۰
plusresetminus
پیوند رهبری و ملت پس از زعامت وصف‌نشدنی است
به گزارش بلاغ، در چهاردهمین روز از خرداد ۱۳۶۸، دو خبر از دو حادثه بزرگ، هر یک به نوعی، ملت ایران را تحت تأثیر خود قرار دادند.

در نخستین ساعات بامدادی این روز انتشار خبر عروج ملکوتی بزرگ مرد تاریخ ایران و جهان اسلام، و رهبری که ایرانیان و مستضعفان جهان از جان عزیزترش می‌داشتند، چنان غم و اندوهی عظیم را بر دل این ملت حاکم ساخت که وصف آن براستی از قدرت قلم بیرون است: «غم فراق نه آن می‌کند که بتوان گفت»

و اما در پسین ساعات این روز ، انتشار خبر انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ولایت امر و رهبری نظام از سوی مجلس خبرگان، دل‌های ماتم زده‌ی این امت را آرامش بخشید و پرده‌های ظلمانی نگرانی را از هم درید: «ز در درآ و شبستان ما منور کن»

اعضای خبرگان رهبری نیز در این روز دوبار در محل مجلس شورای اسلامی گردهم آمدند. صبح هنگام، اعضای این مجلس به همراه دیگر شخصیت‌های بلند پایه کشوری و لشکری، در فضایی حزن آلود به وصیت‌نامه‌ی سیاسی الهی حضرت امام حاوی عصاره اندیشه‌ها ، آرمانها و تجربیات این عارف روحانی و پیر خردمند عرصه سیاست و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی که  توسط آیت‌الله خامنه‌ای قرائت گردید، گوش فرا دادند و در بعدازظهر این روز با تشکیل جلسه‌ای فوق العاده به منظور تصمیم‌گیری درباره چگونگی استمرار رهبری نظام، طی اقدامی امید آفرین، مسئولیت خطیر ولایت امر را بر عهده‌ی آیت‌الله خامنه‌ای نهادند.

مقام معظم رهبرى از نظر صلاحیت اخلاقى از عدالت و تقواى لازم برخوردار بوده و نیز بینش صحیح سیاسى و اجتماعى، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافى براى رهبرى ایران را داشتند و انتخاب ایشان نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب پس از رحلت امام بود.

محمد هادیان کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره آغاز زعامت رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: نگاهی به دوران پر برکت رهبری و زعامت ایشان تاکنون و ارزیابی عملکردش در این مدت خود بهترین شاهد برای اثبات صلاحیت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر است.

عابدی افزود: رهبر معظم انقلاب پس از برعهده گرفتن کشور در عرصه داخلی تلاش زیادی انجام داد و راهکارهای درست برای حرکت کلی نظام در مسیر پیشرفت را ارائه کردند و این رهنمودها همیشه کارساز بود.

وی با بیان اینکه رهبری به حقوق و مطالبات و نیازهای حقیقی کشور توجه دارد، تصریح کرد: رهبری اهتمام ویژه به پیشرفت کشور و کاهش وابستگی به سایر کشورها، طرح اهداف بنیادینی همچون نهضت نرم افزاری و تاکید بر تولید علم و دانش و رسیدن کشور به مدارج علمی عالی و تاثیر‌گذار در سطح بین‌المللی و توجه ویژه به نخبگان توجه به مشکلات کشور و مطالبه از دولت برای به برطرف کردن آن، مدیریت صحیح بحران در حوادث مختلف و بحران‌های داخلی کشور در هنگام حادثه کوی دانشگاه و حوادث پس از انتخابات همگی بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در عهده‌دار شدن این مسئولیت خطیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش‌های گسترده رهبری در عرصه خارجی و تبیین اصل حکمت، عزت، مصلحت به عنوان چارچوب سیاست خارجی، گفت: رهبری در برخورد با قدرت در برابر دخالت‌های بیگانگان به ویژه آمریکا و دشمن‌شناسی ایشان و نیز حمایت قاطع از منافع ملی در عرصه بین‌المللی که جلوه‌هایی از آن را در مساله پرونده هسته‌ای شاهد بوده و دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم در کشورهای اسلامی به ویژه لبنان و فلسطین همگی گواهی روشنی بر شایستگی و صلاحی‌هایش برای رهبری نظام است.

 دشمنی با ولایت فقیه برای تضعیف ایشان از جانب قدرت‌های بزرگ ناشی از این است که این عضو مهم از نظام را صد راه رسیدن به اهداف شوم خود دیده، از این رو نوک پیکان تهاجم همه جانبه خود را به آن نشانه رفته تا آنچه عامل وحدت و انسجام ملت است را متزلزل کنند و زمینه تسلط بر کشور را فراهم کرده اما اندیشه حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری در این زمینه نقش بسزایی را در رفع این تهاجم‌ها داشت.

از این رو نگاه منصفانه به عملکرد مقام معظم رهبری در طول مدت رهبری و خطوط کلی ترسیم شده در عرصه‌های داخلی و خارجی توسط ایشان، گویای صلاحیت و شایستگی ایشان در هدایت و رهبری جامعه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷