تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۷۰۷۸۳
یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: عملیات بیت‌المقدس یک افتخاری از هشت سال دفاع مقدس است که باید در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شود.
۰
plusresetminus
قدرت ایران در حماسه خرمشهر اثبات شد/ پیروزی تفکر مقاومت بر تفکر بنی‌صدری
به گزارش بلاغ، مهدی نطاق پور عضو هیئت علمی دانشگاه و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به گرامیداشت حماسه سوم خرداد اظهارکرد: سوم خرداد فقط آزادسازی خرمشهر نیست بلکه تحول اتفاق افتاد که امروز درس‌هایی را در پی دارد.
 
وی گفت: جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شد وامام خمینی (ره) در اسفند ۵۸ فرماندهی کل قوا را به بنی صدر داد تا بتواند یک وحدت فرماندهی را ایجاد کند اما بنی‌صدر نتوانست این خواسته امام (ره)را اجرا کند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)افزود: بنی صدر بحث تخصص را مطرح می‌کرد که جنگ متخصصان خودش را می‌خواهد و فضا را برای استفاده از تمام ظرفیت‌های نیروهای مسلح آماده نکرد.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان‌کرد: بنی صدر در ارتش با قشری از آنها همکاری لازم را داشت و بعد از جنگ چهار عملیات نظامی کرد که هر چهار عملیات با شکست مواجه شد.
 
نطاق‌پورخاطرنشان‌کرد: بنی‌صدر پس از شکست در چهار عملیات به تهران بازگشت تا گزارشی برای ناموفق بودن در عملیات به مردم بدهد و در محل دانشگاه تهران غائله‌ای به نام ۱۴ اسفند به وجود آورد.
 
وی تاکید کرد: ۱۴ اسفند شخص بنی‌صدر نیست بلکه یک جریان فکری بنی‌صدر است و در این غائله شخص بنی‌صدر محور است اما تمام کسانی که با انقلاب اسلامی زاویه داشتند در حمایت از بنی‌صدر قرار گرفتند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: سخنرانی بنی‌صدر در دانشگاه در ۱۴ اسفند تعدادی از طرفداران انقلاب و تعدادی در حمایت بنی صدر را مقابل هم قرار می‌دهد.
 
یادگار هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امام خمینی (ره) حکمی به موسوی اردبیلی می‌دهد که غائله ۱۴ اسفند را پیگیری کند و امام (ره) تلاش کرد تا بنی‌صدر را از این منجلاب بیرون بکشد اما بنی‌صدر حرف امام (ره) را گوش نکرد.
 
نطاق‌پور با اشاره به فراز و نشیب های بنی صدر بیان کرد: مجلس به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر رای داد و امام خمینی (ره) بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا برداشت و از این پس  این جریان روشن می‌شود که بنی‌صدر شخص نیست بلکه یک تفکر است.
 
وی‌گفت: بنی‌صدر یک تفکر است که نمی‌تواند از تمام ظرفیت‌های کشور در پیشبرد جنگ استفاده کند و بنی‌صدر با لباس زنانه از ایران خارج می‌شود و دخترش را به عقد مسعود رجوی سرکرده منافقین درمی‌آورد و شرایطی پیش آمد که تمام جبهه بر ضد بنی صدر شدند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه بنی‌صدر مخالف ورود سپاه و بسیج در جنگ بود، افزود: پیام سوم خرداد این است که خروج تفکر بنی‌صدر از جبهه و ورود نیروهای حزب الله، عملیات‌ها آغاز شد.
 
نطاق‌پور با اشاره به اینکه در سال اول در جنگ موفق نبودیم، تأکیدکرد: در این شرایط صیاد شیرازی که بنی صدر آن را طرد کرد در نیروی زمینی ارتش مستقر می‌شود و با حضور محسن رضایی وحدت و همدلی بین نیروها  ایجاد و در این مرحله برای آزادسازی چهار عملیات انجام شد.
 
وی گفت: نخستین عملیات به نام ثامن الائمه صورت می‌گیرد که یک هزار و ۸۰۰ اسیر از دشمن گرفته می‌شود و تعداد زیاد غنائم، تانک‌ها و بیش از ۵۰ دستگاه لودر و بلدوزر به دست می‌آید که از همان عملیات نیروی مسلح و سپاه، یگان‌های رزمی خودشان را شکل می‌دهند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) اظهارکرد: عملیات طریق القدس تعداد زیادی توپخانه و ادوات مهندسی به غنیمت گرفته شد و با تخصص و تعهد در کنار هم تحولی بزرگ در جبهه‌ها ایجاد شد.
 
نطاق‌پور پور با اشاره به عملیات فتح المبین خاطرنشان‌کرد: عملیات سوم در هشت روز ۱۵ اسیر از دشمن گرفت و با این تفکر یک وحدت بین ارتش و سپاه ایجاد شد و در اثر این وحدت در یک سال تحولات عظیمی در جبهه‌ها به وجود آمد.
 
وی با اشاره به تعداد زیاد سلاح و تجهیزات و ۱۵ هزار اسیر گفت: چهل روز بعد از عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس اتفاق می‌افتد و در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار اسیر گرفته می‌شود و وقتی تفکر بنی صدر رفت و تفکر نیروهای انقلابی آمد در فاصله ۴۰ روز نزدیک به ۳۴ هزار اسیر  گرفته می‌شود و تحول عظیمی در جبهه‌ها به وجود می‌آید.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه‌کرد: عملیات بیت المقدس یک افتخاری از هشت سال دفاع مقدس است که باید در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شود.
 
نطاق پور اظهارکرد: عراقی‌ها با روحیه سلحشوری اعلام آمادگی کردند تا در مقابل صدام بجنگند و عده‌ای در شناسایی وارد شدند و لشکری تشکیل شد به نام بدر که بیشتر افراد این لشکر عراقی‌ها و اسرایی بودند که در این عملیات‌ها اسیر شدند و در میدان‌های جنگ علیه صدام مبارزه کردند و با رفتن صدام وارد عراق شدند.
 
وی بیان‌کرد: سپاه بدر اجازه مبارزه مسلحانه نداشت و لشکر به سازمان بدر تبدیل شد تا اهداف خود را دنبال کند و از این افراد پنج نفر مسئولیت وزیری عراق را پذیرفتند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)خاطرنشان‌کرد: همزمان داعش چهار استان عراق را اشغال می‌کند و مرجعیت داخل عراق اعلام می‌کند هر کسی توان مبارزه دارد سلاح به دست بگیرد و لشکر بدر لباس رزم پوشید و حشد الشعبی عراق را تشکیل دادند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما