کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی مطرح کرد:

انقلاب، آغازی برای موفقیت‌های زنان در جامعه/ هویت‌بخشی به زنان از مهم‌ترین افتخارات ایران اسلامی است

1 خرداد 1402 ساعت 12:10

کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.


به گزارش بلاغ، مریم‌السادت حسینی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اوج حضور زنان در تظاهرات میلیونی، در سال‌ها و ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به زعامتِ خمینی کبیر( مدظله‌العالی)، به جهانیان نشان داد که زنان ایرانی به دنبال جایگاه شایسته انسانی هستند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق، زنان ایرانی، به خصوص زنان مرزنشین و مناطق درگیر جنگ با مقاومتشان، هم آسیب‌های زیادی دیدند و هم خدمات چشمگیری برای رسیدن به پیروزی انجام داده اند.

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: انقلاب اسلامی با تاسی از بانوان تمدن ساز  صدر اسلام نظیر حضرت زهرا(س) شکل گرفت و از این رو می توان به نقش بانوان برای حضور فرزندان و همسران در صحنه‌های مبارزاتی، مقابله با بدعت ها برگزاری جلسات خانگی برای ترویج مباحث دینی و همراهی با روحانیت در روزهای انقلاب اسلامی ایران نام برد.

حسینی ادامه داد: زنان در دوران پیش از انقلاب از نظر اجتماعی و نقش آفرینی در پست های مدیریتی و حکومتی جایگاهی نداشتند و فقط زنان اقشار مرفه و حاکمان سیاسی به عنوان مشاور حضور داشتند، اما در این شرایط زنان مومن و پر تلاش در این دوران با تربیت فرزندان مومن نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی امروز یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش نسل جوان گذاشته شده و در این مسیر زنان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها ۶ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دادند که این آمار اکنون نزدیک به ۵۰ درصد رسیده است تصریح کرد: در کتاب "صعود چهل ساله" که مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دارد؛ بر اساس آمارهای بین‌المللی منتشر شده در خصوص پیشرفت‌ها در حوزه زنان به کاهش بی‌سوادی زنان بالاتر از ۱۵ سال نسبت به کشورهای دنیا اشاره شده و همچنین به افزایش نسبت دختران به پسران در تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی اشاره شده است،

حسینی نقش کلیدی زن در تربیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را انکارناپذیر دانست و افزود: امروز می‌بینیم دشمنان نیز برای رسیدن به اهداف خود این مورد را هدف قرار داده و نقشه های خود را ابتدا در باره این گروه از جامعه اجرایی می کند، لازم است که در گام دوم انقلاب زنان مورد توجه و اهمیت بیشتری قرار بگیرد و نقش و هویت خود را پیش از گذشته بپذیرد و برای ایفای نقش مادری تلاش مضاعف کنند.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی ما تبیین نقش مهم زنان و مادران در عرصه‌های مختلف و فراهم‌سازی حضور و مشارکت قشر عظیم زنان کشور در مقدرات نظام اسلامی و تربیت نسلی آگاه در دهه پنجم انقلاب است.

کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در پایان گفت: زنان ، نه  تنها در پیروزی  انقلاب  اسلامی  سهم  بزرگی  ایفا کردند، بلکه  در تثبیت  نظام  جمهوری  اسلامی  و تداوم  انقلاب  اسلامی  حرف  نخست  را زدند و با حضور در صحنه  گوناگون انقلاب  اسلامی ، توطئه های دشمنان  را نقش بر آب ساختند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 470678

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/470678/انقلاب-آغازی-موفقیت-های-زنان-جامعه-هویت-بخشی-مهم-ترین-افتخارات-ایران-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com