مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان مازندران خبر داد:

گام دولت برای حمایت بیمه‌ای از روستائیان و عشایر/ دو سطح درآمدی اضافه شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۷۰۶۱۹
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان مازندران از گام دولت برای حمایت بیمه‌ای از روستائیان خبر داد و گفت: همه باید تلاش کنیم بهترین خدمت را ارائه کنیم.
۱۰
plusresetminus
گام دولت برای حمایت بیمه‌ای از روستائیان و عشایر/ دو سطح درآمدی اضافه شد
به گزارش بلاغ، محمد اسفندیاری مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مازندران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بیمه روستایی در راستای تحقق عدالت اجتماعی تاسیس شد گفت: در حال حاضر در استان ۱۴۷ هزار بیمه شده و ۸۰ کارگزاری فعال داریم.

اسفندیاری بیان کرد: خدمت به جامعه کشاورزان روستایی و عشایر بزرگترین افتخار است و همه باید تلاش کنیم بهترین خدمت را ارائه کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران از اعلام سطوح درآمدی و نرخ حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش سطوح درآمدی و با هدف برقراری عدالت در پرداخت ها، افراد می توانند با پرداخت بیشتر از این پس از حقوق و مزایای بالاتر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیمه پردازان با حداکثر ۴۰ سال سن که در سال ۱۴۰۱ در سطح ۸ درآمدی اقدام به بیمه پردازی کرده اند مجاز به انتخاب سطح ۹ درآمدی در سال جاری خواهند بود و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

این مسئول گفت: متقاضیان عضویت نزد صندوق با حداکثر ۴۰ سال سن در سال ۱۴۰۲، مجاز خواهند بود سطح ۹ و ۱۰ درآمدی را انتخاب کنند و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

اسفندیاری تصریح کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده به دولت زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند به صورت رایگان عضو بیمه روستایی و عشایری  می شوند و سهم ۵ درصد و ۱۰ درصد آن ها توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد پوشش بیمه اجتماعی ساکن در مناطق روستائی و عشایری ، ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن در مناطق شهری، زنبوردران، قالی بافان، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاغلین حوزه مشاغل فصلی و خانگی و … میتوانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۶۲ هزارتومان و حداکثر ۳۵۵ هزار تومان از مزایای بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، مستمری بازماندگان ، نقل و انتقال سوابق بیمه ای و همچنین کمک دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران تاکید کرد: برخورداری از مزایای بیمه اجتماعی باعث توانمندی افراد در زمان پیری ، ناتوانی و یا فوت سرپرست خانوار شده و نیاز ایشان به سازمان های حمایتی را کاهش می دهد.

اسفندیاری افزود: صندوق بیمه ظرفیت بسیار مناسبی را فراهم کرده است تا مردم با پرداخت مبلغ بسیار کمی از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت برای بازماندگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
یسنا
چراقشرزحمت کش روستایی باید۶۵سالگی بازنشست شه درصورتی که مشاغل دیگر۶۰سالگی.؟این واقعاظلم درحق این قشرهست
feedback
Iran, Islamic Republic of
من باحقوق ماهی یک میلیون ودویست وشصت هزارتومان بعدازپانزده سال بیمه بااین گرانی چکار کنم فکری بحال ما بکنید باتشکر
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴