تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۱۸
کارشناس مسائل اجتماعی و مذهبی با اشاره به اینکه امروز نام زنان ایرانی را در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و علمی در بین بانوان نامدار جهان می‌شنویم، گفت: انقلاب اسلامی به زنان کرامت انسانی و عزت مادرانه بخشیده است.
۰
plusresetminus
انقلاب اسلامی به زنان کرامت انسانی و عزت مادرانه بخشیده است/ تمرکز دشمن بر موضوع زن و خانواده
به گزارش بلاغ، عباس ذاکری کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر اظهار کرد: حفظ منزلت و کرامت انسانی زن و استحکام خانواده، منافاتی با حضور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... زن در راستای ایجاد توسعه و پیشرفت در جامعه ندارد.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان در ترویج نگاه ابزاری به بانوان و فروپاشی نظام خانواده و بهره‌کشی ارزان‌قیمت از زن بیان کرد: دشمنان با متحجر و عقب‌مانده نشان‌دادن اسلام از مقتضیات زمان و مکان، آسیب­ های بسیاری را به جوامع مختلف از جمله ایران وارد کرده‌اند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی افزود: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار دفاع از حقوق حقه زنان از دیدگاه اسلام در جهان است، دیدگاه متعالی اسلام در زمینه حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی با ظهور و بروز انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرد.  

ذاکری ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی زنان نهادهای بسیاری را با رویکردهای فرهنگی، تربیتی، کارآفرینی، خیریه‌ای و حتی پژوهشی راه‌اندازی کردند که در حال حاضر تعداد آنها به هزاران کانون و نهاد غیردولتی می‌رسد حضور زنان در عرصه‌های مرتبط به سازمان‌های مردم نهاد تاثیر بسزایی در پیشبرد مطالبات زنان داشته است، قبل از انقلاب تنها ۵ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان فعال بود که این تعداد نیز عمدتاً به خانواده سلطنتی متصل بودند، اما اکنون بیش از ۲۷۰۰ سمن مربوط به امور زنان در استان‌های مختلف کشورمان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن زن و خانواده را هدف گرفته است گفت: دشمن تلاش می کند وجه اصلی مادر بودن را کمرنگ کنند و باید به این حوزه ورود کنیم.

کارشناس مسائل اجتماعی و مذهبی با اعلام اینکه نقش بانوان در دفاع مقدّس و دنباله‌های آن تا امروز، بسیار غرورانگیز است، خاطرنشان کرد: باید زیربنای اعتماد به نفس و خودباوری در بین زنان ایجاد شود.

ذاکری با اعلام اینکه زنان در توسعه استان مازندران باید نقش داشته باشند، ادامه داد: در راستای توانمندسازی زنان در جهت توسعه جامعه دینی، باید از حضور بهینه، مؤثر و مفید آنان با در نظر گرفتن مزیت‌های ویژه و مطابق با شرایط جنسی و کرامت زن در صحنه‌های توسعه بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه زنان علاوه بر نقش و جایگاه اصلی خود که همان همسر و مادر نمونه بودن است، وظیفه نقش آفرینی در جامعه را هم بر عهده دارند، تصریح کرد: جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی به قدری والاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زن ریحانه است نه قهرمان»؛ «مهم‌ترین مسئولیت زن، کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای خانواده و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی می‌کند؛ با مهربانی خودش، با عزتی که در خانه برای او فرض می‌شود».

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما