کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ مطرح کرد:

۱۲ فروردین ۵۸ یک دستاورد بزرگ تاریخی و نقطه عطف درخشان ایران اسلامی/نسخه‌ کشورهای بیگانه برای ایران مضحک است

12 فروردين 1402 ساعت 0:23

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اثر معنویت اخلاص امام راحل، دل ملت ایران را به سمت عنوان «جمهوری اسلامی» متحول کرده بود و ۱۲ فروردین همانند ۲۲ بهمن‌ماه، از جمله روزهای سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.


به گزارش بلاغ؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

در 12 فروردین مردم ایران نشان دادند جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود. 

برای بازخوانی این روز بسیار ماندگار و حیاتی در تاریخ انقلاب اسلامی به سراغ  آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری رفتیم که متن این گفت‌وگو را در ذیل این مطلب می‌خوانید:

آزمون سخت 12 فروردین در سایه غبارپراکنی استکبار
 آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه 12 فروردین از جمله ایام و روزهایی است که به حق می‌شود آن را یوم‌الله نامید؛ اظهارکرد: در شرایطی که در آن برهه از زمان، استکبار جهانی سخت با سرمایه‌گذاری و تلاش، عوامل خود را در درون جامعه ایرانی و در بطن انقلاب، رسوخ داده بود تا نظام را به انحراف بکشاند.

وی افزود: پیرو این تلاش‌ها، عناوینی برای گام جدید در جامعه مطرح بود که از جمله این عناوین می‌توان به  «جمهوری دموکراتیک اسلامی»، « جمهوری خلق مسلمان»، « جمهوری ایرانی» و عناوین دیگر نام برد و این در حالی بود که حتی برخی از روحانیون را نیز اغفال کرده بودند و آنان را پشت برخی از این عناوین قرار داده بودند که در این راستا حتی برخی از روحانیون سرشناس کشور از این عناوین حمایت می‌کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: بدنبال این تحرکات، اما امام راحل یک تعبیری فرمودند که «جمهوری اسلامی، آری یا نه» و این عنوان به رأی گذاشته شود.

 آیت‌الله معلمی، ادامه داد: رأی مردم نیز در این همه پرسی یک رأی مخفی بود و مردم می‌توانستند با آری یا نه نظر خود را در این همه پرسی اعلام کنند.

12 فروردین از جمله روزهای سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار نظام جمهوری اسلامی است
وی عنوان کرد: در نتیجه بر حسب آمار شرکت‌کنندگان، 98.2 درصد رأی دهندگان به جمهوری اسلامی، «آری» گفته بودند؛ آن هم در شرایطی که عناوین قدرت در کنار این همه پرسی بود و به ظاهر طرفدارانی نیز داشت و حقیقتا این همه پرسی یک عنایت الهی بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: اثر معنویت اخلاص امام راحل، دل ملت ایران را به سمت عنوان «جمهوری اسلامی» متحول کرده بود و لذا 12 فروردین همانند 22 بهمن‌ماه، از جمله روزهای سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است که در تقویم کشور نیز به عنوان یک روز تعطیل رسمی اعلام شده است که از جمله روزهای اعیاد و روزهای تاریخی کشور محسوب می‌شود.

تخریب اذهان جوانان و جامعه از سوی رسانه‌های بیگانه
 آیت‌الله معلمی، تاکید کرد: تخریب اذهان جامعه همانند تخریب بنای یک ساختمان، بسیار آسان است؛ اما ساختن یک بنا، زمان بر است و به نسبت تخریب، زحمت بیشتری هم دارد و لذا تخریب بسیار آسان‌تر از ساختن یک بنا است.

وی افزود: کشورهایی در فضای مجازی، عوامل تبلیغاتی آن‌ها، فکر و ذهن جامعه و جوانان  ما را می‌خواهند به سوی یک تبلیغات انحرافی ببرند که در 12 فروردین 1358، آن پدران شما بودند که رأی دادند و اکنون شما باید از نو، نظام باب طبع و دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

نسخه‌پیچی مضحک کشورهای بیگانه برای ایران
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری،  اذعان کرد: اگر انسان لحظه‌ای دقت و تامل کند که این صدا از کدام کشور بلند می‌شود و آن کشور، قانون اساسی‌اش سابقه‌ای چند ساله دارد و کشوری که خودش همچون انگلستان همچنان سلطنتی اداره می‌شود و آن وقت این کشور می‌آید و برای ما و کشورهای دیگر، نسخه می‌پیچد که باید دموکراسی باشد، باید دموکراتیک باشد، باید آزادی باشد و باید چه و چه باشد...

آیت‌الله معلمی، مطرح کرد: یا کشوری مثل فرانسه که مردم آن برای اعتراض یک مصوبه قانونی که می‌خواهد سن بازنشستگی را افزایش دهد به میدان آمدند، آن‌ها برای تغییر نظام به میدان نیامدند اما دیدید که پلیس بی رحم و خشن فرانسه چگونه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که بخش‌های کوچکی از آن را در تلویزیون نمایش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی گرفتار یک دنیای متفاوتی هستیم، بنحوی که از یک سمت، دم از مردم و دموکراسی می‌زنند و از سویی دیگر، خودشان مردم خود را سرکوب می‌کنند؛ ولی برای دیگر کشورها، نسخه انقلاب تحول‌خواهی، به خیابان‌ها بریزید، برپایی آشوب، می‌پیچند.

برگزاری سالم انتخابات ایران جای ایرادگرفتن دشمنان را نگذاشته است
عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: هر عاقلی به این جریانات بیندیشد و مقایسه کند به این نتیجه خواهد رسید که جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اسلامی و در عین حال، آزادترین دموکراسی را در طول این مدت به نمایش گذاشته است.

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: انتخاباتی که در ادوار گوناگون در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است واقعا انتخابات است؛ اگر دشمن نسبت به انتخابات ما ایرادی می‌داشت آن را مطرح می‌کرد و لذا انتخابات ما هیچگونه ایرادی ندارد.

بهانه‌گیری دشمنان انقلاب به تعیین صلاحیت‌ها در ایران
وی با اشاره به این نکته که گاهی دشمن ایراداتی را به تعیین صلاحیت‌ها می‌کند؛ گفت: آن‌ها گاهی تعیین صلاحیت را بهانه می‌کنند و عنوان می‌کند که چرا شورای نگهبان گاهی برخی از افراد را رد می‌کند؛ در حالیکه خودشان در کشور خود مشابه هیمن نظارت‌ها را اعمال می‌کنند و شرایط را لحاظ می‌کنند؛ نمی‌شود که هر فردی با هر سابقه‌ای به انتخابات ورود کند و آنگاه ملت حق دارد که از دولت و نظام، گله‌مند شود که چرا افرادی را که ما نمی‌شناختیم آمدند و شعارهایی فریبنده دادند و اگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، سوابقی از آن‌ها داشتند چرا نگفتند تا ما آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، افزود: لذا دستگاه ممیزه‌ای باید باشد که تمییز دهد که یک فرد برای داوطلب شدن، صلاحیت دارد یا خیر و در تمام نقاط دنیا این شیوه، رایج و مرسوم است؛ اما وقتی به ایران می‌رسند می‌گویند نه، شورای نگهبان باید فیلتر اشخاص را باز بگذارد.

نقد عضو خبرگان رهبری به انتخابات شوراها
آیت‌الله معلمی، تشریح کرد: معنای بازگذاشتن فیلتر را در ماجرای شوراهای شهر دیدیم و در سراسر کشور متاسفانه، نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده خود نمایندگان مجلس گذاشته شد و آن‌ها هم محفوظ به حیا می‌شوند، انعطاف به خرج می‌دهند و هر کسی آمده را تایید می‌کنند و لذا متاسفانه می‌بینیم که خیلی از شوراها آلودگی پیدا کردند، برای دستگاه قضایی مشکل ایجاد کردند، برای مسئولان و مردم مشکل ایجاد کردند که علاوه بر هزینه سنگینی که خود شورا دارد در برخی از اختلاس‌ها و فسادهای مالی نیز این مسئله پیدا است.

وی متذکر شد: اگر نطارت‌ها، دقیق‌تر باشد قطعا این پیامدهای تلخ یا ریشه کن می‌شود و یا بسیار اندک خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469438

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/469438/۱۲-فروردین-۵۸-یک-دستاورد-بزرگ-تاریخی-نقطه-عطف-درخشان-ایران-اسلامی-نسخه-کشورهای-بیگانه-مضحک

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com