کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

مردمی‌بودن از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ایران است/یوم‌الله ۱۲ فروردین؛ تجلی اراده و قدرت خداوند

12 فروردين 1402 ساعت 19:49

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مردمی‌بودن یکی از ویژگی‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دوازدهم فروردین سالروز تاریخی‌ترین همه‌پرسی و رفراندومی است.


به گزارش بلاغ، دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸، روز جمهوری اسلامی ایران، از سرنوشت‌ سازترین روزهای ایران اسلامی است. و انقلاب اسلامی با هدایت‌های پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ره) و رشادت‌های مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و به رژیم  ستم‌شاهی پایان داد.

مردم ایران اسلامی در روز ۱۲ فروردین با حضور آگاهانه و متعهدانه در رفراندوم بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی شرکت نموده و برای اداره کشور نظام سیاسی ایران را بر اساس دین مبین اسلام بنا نهادند.

نظام جمهوری اسلامی ایران که حاصل رهبری و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش‌های مردم و ثمره خون گران‌ بهای شهدا و برآمده از هدایت‌های پیامبران و ائمه معصومین علیهم السلام است، تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر است تا نشان دهد که اسلام کامل‌ترین دینی است که می‌تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی بشریت سرگشته امروز باشد.

و اینک که بیش از چهار دهه از استقرار نظامی الهی در ایران اسلامی می‌گذرد، ملت بزرگ ایران در گام دوم انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و با ادامه‌ راه شهدای گلگون کفن این مرز و بوم، با سرلوحه قرار دادن شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، با افتخار همچنان مسیر پیشرفت و توسعه کشور را طی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دوازدهم فروردین سالروز تاریخی‌ترین همه‌پرسی و رفراندومی است که  توانست مشارکت ۹۸.۲ درصد مردم کشورمان پای صندوق‌های رای و تغییر نظام سیاسی کشور از «پهلوی» به «جمهوری اسلامی» را موجب شود.

وی بیان کرد: تثبیت نظام نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت، فراهم شد.

اصغری افزود: در این روز، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (۹۸.۲درصد) تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را ، ملت مسلمان ایران تأیید کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مردمی‌بودن یکی از ویژگی‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که  شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محوری‌ترین شعار مردم ایران در طول نهضت اسلامی بود که در روز ۱۲ فروردین با اکثریت آرای مردم تحقق یافت.

این مسئول ادامه داد: «۱۲ فروردین، روز نخستینِ حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست، ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.» این جمله بخشی از پیام تاریخی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی انقلاب مردم بر رژیم پهلوی است.  لذا یوم‌الله ۱۲ فروردین تجلی اراده و قدرت خداوند متعال بوداما در ایران بعد از انقلاب، رفراندوم دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ یکی از کم نظیرترین نمونه‌های مشارکت سیاسی آرام و مترقی تاریخ قلمداد گردید و راه هرگونه مداخله‌جویی خارجیان و فتنه‌انگیزی داخلی را به روی دشمنان بست.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمونه موفق از تشکیل حکومتی براساس احکام مترقی دین مبین اسلام است، تصریح کرد: مردم ایران پس از ۲۵۰۰ سال سلطه نظام ستم‌شاهی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مردم سالاری را تجربه کردند.

اصغری افزود: اکنون بیش از چهل و چهار سال است که مستقیم و غیرمستقیم مسئولان کشور را خود انتخاب می‌کنند و با کوتاه کردن دست استکبار جهانی بر سرنوشت خود حاکم هستند.

وی گفت: مردم مقاوم و قدرشناس ایران چهل و چهار سال است عاشقانه پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند و مطالباتی نیز دارند، ایجاد امنیت اقتصادی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی علاوه بر امنیت نظامی از خواسته‌های به حق مردم است که باید از سوی دولتمردان جدی گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: همزمانی یوم الله دوازدهم فروردین با دهم ماه مبارک رمضان، وفات حضرت خدیجه(س) همسر گرامی رسول خدا (ص) این تقارن فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه به منظور تبیین روز جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469418

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/469418/مردمی-بودن-ویژگی-های-بارز-انقلاب-اسلامی-ایران-یوم-الله-۱۲-فروردین-تجلی-اراده-قدرت-خداوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com