تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۶۹۱۱۵
معاون گردشگری مازندران گفت: از ۱۶ اسفندماه تا ۲۴ اسفندماه، حدود ۳ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان مازندران پذیرش شدند.
۰
plusresetminus
پذیرش ۳ میلیون نفرشب اقامت در مراکز اقامتی مازندران
به گزارش بلاغ؛ مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان  اینکه استان مازندران همواره به عنوان مقصد نخست و برتر کشور در انتخاب گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت و تفریح بوده است؛ گفت: امسال نیز پیش بینی ما با توجه به اینکه علاوه بر نوروز، ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم ودر واقع در کنار بحث سیاحت، ضیافت را نیز خواهیم داشت،  مسافرت‌ها کمی زودتر از سالیان قبل آغاز خواهد شد.

*  ظرفیت اسکان مازندران به  یک‌میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب اقامت رسیده است
وی با بیان اینکه ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران از دی‌ماه امسال فعالیت خود را با ۱۲ کمیته اجرائی آغاز  کرد که یکی از مهم‌ترین این کمیته‌ها، کمیته اسکان و رفاه است؛ افزود: ظرفیت اسکان مازندران برای نوروز ۱۴۰۲ به حدود یک‌میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب اقامت رسیده است که شامل اقامت در هتل، متل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه مسافرها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیر، کمپینگ‌ها، تاسیسات ساحلی، مناطق نمونه گردشگری و مراکز اقامتی دولتی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: البته با توجه به ذائقه برخی از گردشگران به گردشگری روستائی، بحث اقامتگاه‌های بومگردی نیز به یک الویت مهم مبدل شده است که در حال حاضر ۳۴۸ اقامتگاه بومگردی در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

این مسئول، ادامه داد: با توجه به رسالتی که اقامتگاه بومگردی بر عهده دارند و هدف اصلیبه وجود آمدن این  اقامتگاه‌ها، حفظ مواریث معنوی ما چه از لحاظ معماری و چه از منظر آیین و آداب و رسوم، غذاهای محلی، پوشاک سنتی و صنایع دستی است؛ لذا تلاش بر این است که این  اقامتگاه‌ها در این راستا، تقویت شوند.

حسنی بیان کرد: البته پیش‌بینی لازم انجام شد تا در زائر سراها و اماکن متبرکه و نیز اماکنی که شهرداری‌ها برای اقامت گردشگرانی که تمایل به استفاده از چادر دارند این امکان فراهم شود و در کنار آن با توجه به احتمال برودت هوا و بارندگی، سالن‌های ورزشی که حداقل امکانات اولیه مورد نیاز نظیر سرویس بهداشتی و استحمام را دارند نیز برای این دسته از گردشگران، هماهنگ و فراهم شده است.

* آمادگی کامل مراکز اقامتی مازندران برای پذیرش مسافران نوروزی
وی با اشاره به آمادگی کامل مراکز اقامتی مازندران در ارائه خدمات به مسافران، عنوان کرد: استان مازندران دارای ۶۴ هتل، ۵۱ متل، ۹۱ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمان‌پذیر، ۸ مجتمع گردشگری، ۵ هزار و ۲۰۵ خانه مسافر دارای پروانه، ۳۴۸ اقامتگاه بومگردی، ۱۲۳ تاسیسات ساحلی، ۱۰ کمپینگ و ۵ منطقه نمونه گردشگری است که پذیرای گردشگران نوروزی هستند.


معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: البته ۱۹۰ مدرسه استان نیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای اسکان گردشگران صرفا فرهنگیان، پیش بینی شده است.

*اسکان ۳ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی مازندران تا ۲۴ اسفندماه
این مسئول، با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه ستاد مرکزی خدمات سفر کشور، آمارگیری به نسبت سالیان گذشته ۱۰ روز زودتر آغاز شده است؛ تاکید کرد: از ۱۶ اسفندماه تا ۲۴ اسفندماه، قریب به ۳ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان مازندران پذیرش شدند.

حسنی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر ارائه خدمات و نیز کیفیت خدمات در مراکز اقامتی از تیم‌های مشترک نظارتی، گفت: نظارت‌ها به طور مستمر و روزانه در حال انجام است تا با رفع نواقص موجود، بهترین میزبانی از گردشگران نوروزی صورت گیرد.

* پیشتازی خانه‌مسافرها در اسکان مسافران نوروزی/تنکابن پرچمدار اقامتگاه‌های بومگردی مازندران
وی با بیان اینکه تاکنون بیشترین اقامت‌ها با توجه به ظرفیت بالای خانه مسافرها، در این مراکز انجام گرفته است؛ افزود: اقامت در سایر مراکز اقامتی با توجه به اینکه مسافرت‌های نوروزی به پیک خود نرسیده است، مطلوب است و رزرو این مراکز از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین انجام شده است.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با بیان اینکه شهرهای ییلاقی و بالادست مازندران زیرساخت‌های خوبی در حوزه اقامتگاه‌های بومگردی ایجاد کرده‌اند؛ اشاره کرد: شهر تنکابن در این حوزه از گذشته تاکنون با دارا بودن بیشترین اقامتگاه‌های بومگردی پیشتاز بوده است و پس از آن منطقه لفور سوادکوه، رامسر و عباس آباد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

*توسعه بومگردی شرق مازندران در سال ۱۴۰۲
 این مسئول، در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های بومگردی در مرکز و شرق استان، افزود: البته ظرفیت اقامتگاه‌های بومگردی در کیاسر چهاردانگه و دودانگه ساری رو به رشد است، وضعیت در شهر بهشهر هم مطلوب است؛ اما در خصوص شهرهای نکا و گلوگاه با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که وجود دارد قطعا برای سال آینده برنامه‌های متعددی را در دست انجام داریم.

حسنی تصریح کرد: نکته بسیار حائز اهمیت در این مقوله، موقعیت جغرافیایی روستاها، نزدیکی به شهر و جاده اصلی و پذیرش جامعه محلی و بومی است؛ چرا که اگر این پذیرش در جامعه محلی وجود نداشته باشد قطعا سرمایه‌گذار با چالش مواجه خواهد شد و لذا نقش دهیاران در ساماندهی اقامتگاه‌های بومگردی، بسیار مهم است.

وی متذکر شد:  هم اکنون عمده فعالیت‌هایی که در حوزه ساماندهی و صدور پروانه در حال انجام است از طریق سامانه جانا است که به راحتی به صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی امکان بارگذاری اطلاعات وجود دارد.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، یادآور شد: سامانه سلام مازندران نیز اخیرا برای نوروز ۱۴۰۲ راه اندازی و اطلاعات آن بارگذاری شده است و تمامی جاذبه‌های گردشگری و مراکز اقامتی مورد نیاز گردشگران در این سامانه قابل دسترس است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲