مسؤول آتش‌نشانی شهرداری نور عنوان کرد؛

نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های خطرات چهارشنبه‌سوری

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۶۹۰۶۶
کارشناس ارشد آموزش و پیگیری آتش‌نشانی شهر نور در خصوص نقش والدین برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری و خطرات ناشی از آن را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های خطرات چهارشنبه‌سوری
به گزارش بلاغ، رضاعلی خاکپور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد:چهارشنبه سوری ،رسم دیرینی است که ایرانیان در طول سالها با آتش بازی و پریدن از روی آتش آن را حفظ کرده اند.این شب ،شب گرفتن سرخی ها به عنوان سمبل نشاط و شادی و از بین بردن زردی‌ها و سستی‌ها است.

وی گفت: طی سالهای اخیر این سنت دیرینه، لطیف و زیبای ایران و ایرانیام با ورود مواد منفجره،مواد محترقه و نارنجکهای دست ساز ،حوادث بسیار تلخ و ناگواری را برای هم‌میهنان عزیزمان ایجاد کرده که در این میان تعداد زیادی از هم میهنانمان در این حوادث جان خود را از دست داده و تعداد بسیار زیادی دیگر دچار قطع عضو و مصدومیت شدید شده اند که در آستانه سال نو موجب داغدار شدن خانواده ها شد.

خاکپور با اشاره به آمارهای اورژانس پزشکی کشور افزود: بیشترین آسیب دیدگان بین رده‌های سنی بین ۱۶ تا ۲۳ و در رده بعدی سنین بین ۸ تا ۱۵ سال است.

کارشناس ارشد آموزش و پیگیری آتش‌نشانی شهر نور خاطرنشان ‌کرد: به هیچ وجه برای شادی‌های زودگذر اقدام به پرتاپ نارنجک، ترقه و مواد محترقه به داخل خیابان، خودروها و برخی واحدهای مسکونی نکنید که عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال دارد و با توجه به حضور افراد سالخورده،افرادی که دارای بیماریهای قلبی و یا بیماریهای خاص و همچنین خانمهای باردار در کوچه و خیابان،قطعا انجام چنین کارهای خطرناک موجب ایجاد حادثه و به خطر افتادن سلامتی این عزیزان خواهد شد،عاجزانه از خانواده‌ها تقاضا دارم تا آنجاییکه امکان دارد در روز چهارشنبه سوری کمتر از منزل خارج شوند و اگر هم مجبور به خروج از منزل هستند حتما با خودروی با شیشه‌های بسته و بالا کشیده ترددکنند.

 خاکپور بیان‌کرد:اگر قرار است که از معابر عمومی عبور کنید حتما در صبح و با دید باز و بررسی کامل از محل مورد نظر اقدام کنید.

 وی‌گفت:خانوادهای عزیز ،با صحبت کردن و آموزشهای تصویری و تصاویر حادثه دیدگان سالهای گذشته می‌توانند این آگاهی را به فرزندان خود بدهند که عمق حوادث و تبعات مربوط به استفاده از مواد منفجره،مواد محترقه و نارنجکها چقدر است که این امر تاثیر بسزایی را خواهد داشت،به هیچ وجه با اعمال زور و اجبار در خصوص این امر با کودکان و فرزندان برخورد نکنید.

کارشناس ارشد آموزش و پیگیری آتش‌نشانی شهر نور یادآور شد: برای حفظ ایمنی خود و خانواده های عزیزمان به هیچ وجه از مواد محترقه و منفجره استفاده نکنند و برای شادی،پایکوبی و هیجانهای زودگذر روز و سال تلخی را برای هم میهنانمان رقم نزنیم.

خاکپور افزود: در صورتی که اصرار بر انجام چهارشنبه سوری دارید حتما با حضور بزرگترها، وجود خاموش کننده‌های دستی در محل، در یک محل امن و دور از مناطق مسکونی و عبور و مرور وسایط نقلیه انجام شود اما بیاییم با رعایت مسائل و موارد ایمنی با خاطره‌ای خوش در کنار خانواده‌ها به استقبال جشن عید سعید باستانی برویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴