تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۶۹۰۵۹
رئیس پلیس‌راه مازندران از اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات نوروز از روز گذشته تا ۱۵ فروردین سال جدید در جاده‌های استان خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای محدودیت‌ ترافیکی ۲۲ روزه در جاده‌های مازندران
به گزارش بلاغ، یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی از روز گذشته سه شنبه آغاز و تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین سال جدید در محورهای ارتباطی مازندران اجرا می شود.

وی با بیان این که محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودروها در جاده کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر بصورت عادی و روان در جریان است.

جهان تاب محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها، محورهای کرج، چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۴ تا ۲۹ اسفندماه جاری تا ساعت ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ های ذکر شده تا ساعت ۲۴ از کرج میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جدید تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از مدیران امیرکبیر کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ های ذکر شده تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها با اعلام ماموران مستقر در محل مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی از ابتدای آزاد راه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.

محور هراز:

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح امروز سه شنبه تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه پنجم فروردین ماه سال جدید و از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه دهم فروردین ماه تا ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه جاری تا ساعت ۲۴ همانروز، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تاریخ های ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴فروردین ماه سال جدید از رودهن به آب اسک ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تاریخ های ذکرشده تا ساعت ۲۴ همانروز از آب اسک به رودهن به صورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروز کوه:

تردد انوع تریلرها از ساعت ۱۲ الی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروز کوه قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

تردد تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروز کوه و قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روز های پنجشنبه، جمعه سوم و چهارم فروردین ماه سال جدید از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر-فیروز کوه – تهران و بالعکس ممنوع و تردد تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۱۱ تا ۱۴ فروردین ماه سال جدید از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر-فیروز کوه – تهران و بالعکس ممنوع است.

در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آن ها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه راهور فراجا می توانند ضمن اطلاع رسانی، نسبت به اجرا نکردن محدودیت در تاریخ های در نظر گرفته اقدام کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما